شناسه خبر : 45690
شنبه 01 خرداد 1395 , 08:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گرامیداشت مقاومت مردم دزفول

سردار محمد علیپور در نشست خبری ستاد بزرگداشت سوم و چهارم خرداد بیان کرد: سوم خرداد یک روز بسیار مهم و تأثیرگذار در نظام جمهوری اسلامی ایران است. در این روز ما توانستیم در پی فرآیندی یک ساله دشمن متجاوز را از کشور خود بیرون کنیم. سال اول جنگ تحمیلی تا شهریور سال ۶۰ ما به دنیال جلوگیری از پیشروی دشمن در خاک کشورمان بودم. عملیات‌هایی در این راستا از شهریور سال ۶۰ آغاز شد و در نهایت چهارمین عملیات با نام «الی بیت‌المقدس» برای فتح خرمشهر، آغاز شد و سوم خرداد خرمشهر به آغوش ملت ایران بازگشت.

دبیر ستاد بزرگداشت سوم و چهارم خرداد در خوزستان در ادامه سخنان خود با اشاره به سالروز چهارم خرداد، روز پایداری و مقاومت مردم دزفول، گفت: دشمن برای شکست روحیه مردم استان خزستان، شهر دزفول را مورد اصابت موشک‌باران وسیعی قرار داد تا روحیه پایداری و مقاومت مردم ایران را با موشک​باران دزفول از بین ببرد؛ اما مردم دزفول نه تنها نسبت به تخلیه شهر خود اقدام نکردند بلکه ماندند، مقاومت کردند و در میدان‌های رزم نیز حضور یافتند. چنانکه لشکر ۷ ولی‌عصر(عج) با تیپی که از دزفول اعزام شده بود توانست در سوم خرداد نیز نقش‌آفرینی کند.

وی افزود: پس مردم دزفول هم پشت جبهه را محکم گرفتند و در دزفول در مقابل موشک‌های ۱۲ متری و ۶ متری که به کوچه​های ۳ متری می​خورد مقاومت کردند و هم رزمندگانشان در میدان‌های نبرد نقش‌آفرینی مهمی داشتند.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان گفت: ۴ خرداد از روزهای پایداری و مقامت جمهوری اسلامی در برابر استکبار جهانی است. هر گاه بخواهیم مردم ایران را به عنوان مردم مقاوم و پایدار بر ارزش​های دینی و انقلابی در دنیا مطرح کنیم از مردم دزفول یاد می‌​کنیم، همه مردم کشورمان این چنین هستند؛ اما الگو و نمونه عملی مقاومت مردم ایران مردم دزفول، مردم خرمشهر، مردم آبادان، مردم شوش، مردم سوسنگرد و مردم اندیمشک هستند که با وجود اینکه دشمن شهر آنها را اشغال کرده بود اما آنها شهر خود را ترک نکردند و امید استکبار را به شکست و یأس تبدیل کردند.

علیپور در ادامه با اشاره به برنامه‌های بزرگداشت سوم و چهارم خرداد گفت: کمیته‌های شش‌گانه‌ای در این راستا تشکیل شد و فرمانداران ویژه خرمشهر و دزفول برنامه‌های متعددی را به این مناسبت​ها تدوین کردند. در خرمشهر ۵۳ برنامه تعریف شد که بزرگترین آنها برگزاری فینال جام حذفی کشور است.

وی افزود: حضور مردم در نمازجمعه خرمشهر با حضور رزمندگان و ایثارگران، برگزاری صبحگاه مشترک مقابل مسجد جامع، برگزاری نمایشگاه‌های متعدد و متفاوت با رویکرد دفاع مقدس، همایش فاتحان خرمشهر و جشنواره نیروی تئاتر مقاومت و دیدار با خانواده‌های شهدا و جانبازان در خرمشهر، رونمایی از کتاب با موضوع زنان ایثارگر خرمشهر، بخشی این برنامه​ها هستند.

دبیر ستاد بزرگداشت سوم و چهارم خرداد در خوزستان خاطرنشان کرد: افتتاح ۴ پروژه عمرانی در خرمشهر و اهواز که بخشی از آن​ها در ارتباط با طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان است که در روز سوم خرداد در اهواز به بهره‌برداری می‌رسد.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش​های دفاع مقدس استان خوزستان گفت: همچنین در ۴ خرداد ۴۵ برنامه در شهرستان دزفول برگزار می‌شود که عمده آنها مراسم گلباران مزار شهدا، دیدار با خانواده‌ شهدا و جانبازان، برگزاری مسابقات ورزشی، رونمایی از کتاب، مسابقه کتابخوانی مقاومت، برگزاری کارگاه نقاشی و سفالگری با موضوع موشک‌باران، تشکیل نشست ادبی، پیاده‌روی خانوادگی، رژه موتورسوران در چهارم خرداد و ... است. همچنین در اهواز دزفولی‌های مقیم این شهرستان نیز مراسمی به این مناسبت برگزار می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: هماهنگی و تعامل خوبی بین دستگاه‌ها و نیروهای نظامی و انتظامی و نهادهای مردمی به وجود آمد که بتوانیم مراسم سوم و چهارم خرداد را در شأن و درخور مردم عزیز استان خوزستان برگزار کنیم؛ مردمی که هم بار جنگ را بر دوش کشیدند و هم با تشکیل یگان‌های متعددی از جوان‌های خود در برابر تهدید سخت نظامی کشور اقدام‌های ویژه‌ای انجام دادند.

علیپور گفت: حدود ۲۵ یگان از جوانان خوزستانی در زمان جنگ در نقاط مختلف استان تشکیل شد و توانستند در برهه‌ای از زمان که اسلام به کمک نیاز داشت در جبهه‌ حاضر شوند. مردم استان با همه توان چه در بعد پشتیبانی و چه در بعد نظامی و حضور در میدان‌های رزمی و چه در بعد مهمان​نوازی از یگان​های رزمندگان سایر استان‌ها نقش‌آفرینی کنند و ما توانستیم با تعامل کل ملت ایران، جنگ هشت ساله را با پیروزی به پایان برسانیم. 

 
منبع: ایسنا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi