شناسه خبر : 45733
شنبه 01 خرداد 1395 , 11:56
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گرامیداشت حماسه خرمشهر در جوار شهدای گمنام

آزادسازی خرمشهر
سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر و جشن ولادت امام زمان(عج) در روز دوشنبه سوم خرداد ماه ۹۵ در جوار حرم مطهر شهدای گمنام تهرانسر برگزار می‌شود.
 
 سالروز حماسه  آزادسازی خرمشهر و جشن ولادت امام زمان(عج) در روز دوشنبه سوم خرداد ماه 95 در تهرانسر برگزار می‌شود.
 
این مراسم در حرم مطهر شهدای گمنام تهرانسر با روایت گری قاسم صادقی از رزمندگان عملیات بیت المقدس و سخنرانی حجت الاسلام حشمتیان همراه خواهد بود. مراسم حماسه آزادسازی خرمشهر از ساعت 18:30 آغاز می‌شود.
 
روز سوم خرداد ماه، سالگرد حماسه آزادی و فتح خرمشهر پس از بیش از یک سال و نیم اشغال آن به دست بعثیان است. فتح خرمشهر، مهم‌ترین نتیجه عملیات بیت المقدس بود، ولی تنها نتیجه آن به شمار نمی آید. در این نبرد که یکی از مهم ترین و گسترده ترین عملیات ها در دوران جنگ تحمیلی است، حدود 5400 کیلومتر مربع از خاک کشور آزاد شد. وجود موانع طبیعی در اطراف منطقه تحت اشغال، یعنی رودخانه کرخه نور در شمال، کارون در شرق، رودخانه اروندرود در جنوب و آب های هورالهویزه در غرب و نیز وجود دشت های وسیع مناسب با مانور زرهی که ستون فقرات ارتش صدام را تشکیل می داد، شرایط بسیار مناسبی برای نیروهای اشغالگر پدید آورده بود. دشمن با حمایت گسترده نیروی هوایی و آتش پشتیبانی می توانست احساس کند در دژی استوار نشسته است و امکان نفوذ به جبهه وی وجود ندارد. مقاومت 43 روزه مردم خرمشهر، فصل مهمی در هشت سال دفاع مقدس است؛ زیرا بسیاری از کارشناسان نظامی معتقدند اگر خرمشهر مقاومت نمی کرد و متجاوزان به آسانی آن جا را اشتغال می کردند، شاید سرنوشت جنگ این گونه رقم نمی‌خورد.
منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi