یکشنبه 02 خرداد 1395 , 12:31
پرهیز از تفرقه و جناح بازی!
اسماعیل مرتضایی- این نوشته به مناسبت بندگی خداست نه تخریب و تطهیر یک فرد و یک جناح چون جناحین در ایران که هنوز بهصورت حزب به معنای واقعی درنیامدند بزرگ هدفشان به دست آوردن قدرت در کشور است. زیبا اینکه در نظام مردمسالار انقلاب اسلامی این پیکانه مردم بهعنوان خرد جمعی است که پایههای قدرت را حداقل در قوه مجریه و مقننه بهصورت مستقیم مشخص مینماید. در خصوص مجلس خبرگان رهبری که مسیر حرکت جامعه را مشخص مینماید بسیار حساس تر و پر وسواس
متأسفانه هرروز شاهدیم که در جامعه منتظر حرکتی ناشایست یا ناهمگون با هنجارهای جامعه نوشته تا طرف مقابل را تخریب نماییم این عمل از هر دو سو متداول است .
مسلمان بودن و بندگی خدا ازیکطرف و طرد طرف مقابل را با هر تحلیل و ابزاری و تطهیر جریانات متمایل به تفکراتمان درجایی که هر دو جریان مسلمان شیعه و دارای کارنامه قابل قبولی هستند دارای نوعی تضاد در ادعا و عملمان را داراست .
بارها عرض نمودم روح بنده خصوصاً ایثارگران دفاع مقدس باید با توجه به عنایت و فضل الهی بهقدری بزرگ باشد که در قالب تنک و نمور جریانات سیاسی از دو طرف جای نشود و نوعی احاطه بر محیط سیاسی خود داشته باشند اینگونه تفکر یقیننا هزینههای طرد از دو جناح و تهمتهای طرفین حداقل ان است
بسمالله الرحمن الرحیم
وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاء بَعْضٍ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنکَرِ وَیُقِیمُونَ الصَّلاَةَ وَیُؤْتُونَ الزَّکَاةَ وَیُطِیعُونَ اللّهَ وَرَسُولَهُ أُوْلَئِکَ سَیَرْحَمُهُمُ اللّهُ إِنَّ اللّهَ عَزِیزٌ حَکِیمٌ ﴿۷۱﴾ توبه
و مردان و زنان باایمان دوستان یکدیگرند که به کارهاى پسندیده وامیدارند و از کارهاى ناپسند بازمیدارند و نماز را بر پا مىکنند و زکات مىدهند و از خدا و پیامبرش فرمان مىبرند آناناند که خدا بهزودی مشمول رحمتشان قرار خواهد داد که خدا توانا و حکیم است (۷۱)
متأسفانه مسئله برجام . وعدههای ریاست محترم جمهوری . انتخابات مجلس . اسلام انقلابی و انقلاب اسلامی . تخریب وحشتناک آیتالله رفسنجانی به انحا مختلف که شیوه حمله بد به ایشان نتیجه عکس آن را داده . و مسئله دیدار فائزه هاشمی با عدهای از سران بهائیت دستاویز جریان منتسب به اصولگراست .
و از طرفی مدیریت غلط اجتماعی در دول گذشته . اسلام و بهتبع آن ایران هراسی .و تجمیع جهان علیه ایران . فساد سامانمند . فقر . فحشا و تبعات آن . و ناهنجاریهای مالی و اجتماعی در حد شکاف وحشتناک مابین فقرا و ثروتمندان که در حال حاضر نفس جامعه را خطر انداخته . دستاویز طرفین مقابل اعم از اعتدالیون . اصلاحطلبان و غیره بگومگوهایی که بهغیراز تقابل بین نیروهای وفادار به انقلاب و تضعیف عملکرد این دو جریان حاصلی در خود ندارد. یقینا چون دعوا بر سر قدرت است هیچکدام از طرفین دعوا نیز حاضر به کوتاه آمدن این مباحث نیستند.
و برنده این تنازعات یقینا اسرائیل و امریکا که بزرگ مشکلشان تحقق و احیای جامعه و بهتبع آن فرهنگ اسلامی است . که یقینا در صورت رسیدن به جامعه اسلام رسولالله و نشر فرهنگ اسلام رسولالله . یقیننا دشمن دیگر توان ایستادگی در مقابل جهان اسلام را ندارد . از کلام زیبای نویسنده در خصوص ( از دل مذهب اهل سنت تکفیرها و سلفیها .و داعش و قائده را درآوردن و دل تشیع و بزرگ منادیان توحید بهاءت را ) نشان از شناخت کامل دشمن از ظرفیتهای بالقوه و مبارزه ریشهای با آن را دارد باید و مؤکدا بر کلام امام ( رض) در خصوص وحدت بازگشت . با وحدت کلمه (الله ) از میان هزاران کلام امام در خصوص وحدت به گفته ایشان بسنده مینمایم
« بر ملّت شریف ایران است که در هر مسلکی و با هر گروهی هستند، از اختلاف و نفاق و کارشکنی برای یکدیگر دستبردارند و دشمنان را با وحدت کلمه و اعتصام به حبلالله در هم کوبند و نزاعهای شخصی و گروهی را که جز از هوای نفس برنمیخیزد و در صورت رشد همه را به تباهی میکشد و کشور را به خرابی سوق میدهد کنار گذارند و گویندگان و روشنفکران و متفکران و دانشگاهیان و دانشمندان، همه توان خود را صرف قطع امید دشمن اصلی ما آمریکا کنند که با سلطه دشمن قدرتمند، برای هیچیک چیزی باقی نخواهد ماند ».
آیات الهی در خصوص تفرقه و علل آن و سرانجام تفرقه در یک جامعه
سوره مبارکه الشورا آیه مبارکه 14 برتری جویای و حسادت در میان یک امت
آلعمران سوره 103
بنام خداوند بخشنده مهربان
و همگى به ریسمان خدا چنگ زنید و پراکنده نشوید و نعمت خدا را بر خود یاد کنید آنگاهکه دشمنان [یکدیگر] بودید پس میان دلهای شما الفت انداخت تا به لطف او برادران هم شدید و برکنار پرتگاه آتش بودید که شما را از آن رهانید اینگونه خداوند نشانههاى خود را براى شما روشن مىکند باشد که شما راه یابید (۱۰۳)
آلعمران 105
بنام خداوند بخشنده مهربان
و چون کسانى مباشید که پسازآنکه دلایل آشکار برایشان آمد پراکنده شدند و باهم اختلاف پیدا کردند و براى آنان عذابى سهمگین است (۱۰۵)
بنام خداوند بخشنده مهربان
از [احکام] دین آنچه را که به نوح درباره آن سفارش کرد براى شما تشریع کرد و آنچه را به تو وحى کردیم و آنچه را که درباره آن به ابراهیم و موسى و عیسى سفارش نمودیم که دین را برپا دارید و در آن تفرقهاندازى مکنید بر مشرکان آنچه ایشان را بهسوی آن فرامیخوانی گران مىآید خدا هر که را بخواهد بهسوی خود برمىگزیند و هر که را که از در توبه درآید بهسوی خود راه مىنماید (۱۳) الشورا
نوشته و جواب از حالت منطق و اختیار خارج شدن و شروع تهمت و نسبتهای ناروا و النهایه ....
یقیننا چشمان نظام بسیار بیناتر از حقیر و نویسنده است که فرق بین جاسوس و خطاکار را نشناسد همیشه در طول تاریخ و به اعتراف قران مبین این اختلافات پس از ظفر. و پیروزی در بزرگان است که طمع مشرکین و کفار را در خصوص این جامعهای که ظرفیت رسیدن به امالقری فرهنگ اسلامی است را دارا هست
پس نگاهها باید هم با تأکید شرعی و اجتماعی باید به ولایت باشد تا از بزنگاهها خارج شویم شاید اگر قدرت حضرت امام در تصمیمات مختلف خصوصاً شکستن حکومتنظامی در 21 بهمن و قبول قطعنامه در دفاع مقدس نبود. یقیننا امروز در جایگاهی بسیار نازل و حتی....
اعتصام بحبل الله تنها راه گریز از بزنگاهها البته تجمع بر پایه قرآن. عدالت و ولایت
فراموش نمودن مردان الهی انانی که ریشه ای در دنیا نداشتند و پنهان نمودن یزرگ فرهنگ جهاد و شهادت که در عمل و شکل چون آبی پاک از سرچشمه آن نشئت میگرفت (به کلمه پنهان نمودن بیشتر دقت شود )
بزرگ کارکرد هر انقلاب خصوصا انقلاب ما در قابل دولت اسلامی به محاق میرود (تبدیل انقلاب به نظام اجتماعی با قوانین مختص بخود ). این بار کسانی به قول خودشان در برابر خصم صف آرایی نمودنند . که همه چیز را نگاه سیاست و اقتصاد می دیدند امری نه زیبا اما گریز نا پذیر .
اما این گذار برای کسانی که با فرهنگ جبهه و عشق و ایثار نه قال بلکه در حال خو گرفته بودند انها را برسر ب دو راهی سختی قرار گرفتند یا باید سیر تکامل انقلاب از دیدگاه تئوریسنها را( تبدیل انقلاب به نظام )را قبول می نمودند یا باید خار در چشم و استخوان در گلو به گنج عزلت خود پناه می بردند . البته تئوریسنها تبدیل انقلاب به نظام برای ما نیز برنامه داشتند. ما یا خواسته یا نا خواسته جذب شعارهای زیبایشان شویم . وانها پس از امتحانات و ازمایشات خاص خود در صورت قبولیمان بعنوان برگی برای انان بازی کنیم و یا بر بقا بر ارمانهایمان ثابت قدم بمانیم ... شما چرا از انانی که رنگ جبهه را ندیدند و امروز عیار شجاعتمان را تعیین می کنند ناراحتید ؟ ایا کم هستند کسانی که روزی همسنگر و همرزمانمان بودند و امروز بیش از دیگران ازارمان میدهند . برادر من فقط اهن قابلیت بریدن اهن را دارد. آنانی که پس از دفاع مقدس و در بهترین حالت رزمنده ای مومن بودند. هنکامیکه بوی پول و فضای اقتصاد. زندگی مرفه. دنیا و سفرهای شاذ به ینکه دنیا به دماغشان خورد و دنیا را با تمام زخارفش و با تمام بدیهایش بهر قیمت خواستند و با عناوین مقدس ایثارگر برای حفظ داشته هایشان یا چشم بر ظلم و چه خود بزرک ظالم شدند عصبانی نیستید؟ آنها با اطمینان ما به همرزمانمان حتی پاکان و استواران ما را با نیت سیاسی اما کلام اسلامی عمله و عامل خود نمودند و بسیار پرشور تر از من و شما ازدر خطر قرار گرفتن اسلام انقلاب گفتند و پس رسیدن به مقصدشان همان راه دنیوی خود را پیمودند و هنکامیکه بانان معترض شدی پس کجاست عدالت علوی و احیای فرهنگ جهاد و شهادت به ریش ما خندیدند . هم من هم شما و هم دیگر عزیزان چندین بار با این گندم نمایان جو فروش روبرو شدیم؟
اگر نبود این فضای مجازی که حاصل خون دل خوردن همرزمان است آیا فضایی پیدا می کردیم تا حرف خود را بزنیم؟ فرهنگ ناب دفاع و جهاد و شهادت که مستقیما از سر منشا آن بصورت ناب و خالص بوجود امد یقیننا هیچگاه از بین رفتنی نیست . همانگونه خون سید الشهدا حسین علی (ع) و فرزنداو یاران پاکش هیچگاه فراموش نمیشود چون ریشه در فطرت انسان دارد .
در حال حاضر فعال من یشا کشور و ائینه جهانی انقلاب اسلامی همین سیاسیون هستند همین جناحین غالبی که با به جان هم افتادند و با نزاعشان ریشه نظام را در حال خشکاندن هستند. که نصیحت حقیر بان این بود که از نزاع با هم دست بر دارید که دشمن سخت در کمین است. ما نیز جز صبر فعال . (اگاهی گرفتن و انتشار ان در بین خودمان که البته زیاد هم نمیباشیم ) است استفاده بهینه از این فضا بزرگ لطف خدا بما در قالب تخلیه دلهای پر دردمان است
اگر من تو اینچنین بیقراریم که کوچکترین نوشته امان چند صفحه میباشد . رهبری که بر تک تک ارکانها و سازمانها احاطه دارند و بیش از همه مسئولیت حفظ اسلام رسول الله را عهده دار است با فرزندان نا خلقی چون من چه کند .
دل دریایی بزرگی دارند ایشان و صبر ایشان امیدوارم که باعث فهم این جریانات شود چه در غیر این صورت . می ترسم با نهیب ان صابر فرزانه نه نشانی از تاک بماند و نه تاکستان