شناسه خبر : 45754
یکشنبه 02 خرداد 1395 , 15:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

قصرشیرین غرق درشادی نیمه شعبان

برگزاری آیین های جشن میلاد منجی عالم بشریت در قصرشیرین

قصرشیرین - ایرنا - شهرستان مرزی قصرشیرین نزدیکترین نقطه از کشورمان به کربلای معلی و حرم مطهر امام حسین (ع)، در آستانه نیمه شعبان و خجسته میلاد باسعادت حضرت صاحب الزمان مهدی موعود (عج)، غرق در شادی و سرور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرزنشینان همیشه منتظر قصرشیرین از چند روز مانده به نیمه شعبان و میلاد با سعادت منجی عالم بشریت نسبت به آذین بندی و چراغانی کوچه ها، خیابان ها، درب منازل خود اقدام کرده اند و با نزدیک شدن به شب میلاد مسعود امام زمان (عج) مردم این منطقه مرزی خود را برای برپایی جشنی باشکوه آماده می کنند.
منتظران مهدی موعود به صورت خودجوش از چند روز گذشته جشن های باشکوهی را به مناسبت نیمه شعبان برگزار کرده اند و محله ها، روستاها و شهر قصرشیرین هر روز پر از آیین های جشن و شادی است.
در شهرستان مرزی قصرشیرین هرکس به اندازه توانش با نصب پرچم و پارچه نوشته ای که مقدم آقا را تبریک و شاد باش گفته است به محضر حضرتش عرض ارادت کرده است.
حسینیه ها و مساجد هم این روزها تا پاسی از شب محل تجمع منتظرانی است که از آمدن مهدی موعود در شور و شادی برای آمدنش دست بر دعا برداشته اند.
از هر مسجد و مناره ای دعای فرج پخش می شود و بر لب های هر عاشق و شیفته ای نیز ذکر اللهم عجل لولیک الفرج در این شهرستان جاری است.
برخی از شهروندان قصرشیرین نیز به صورت خودجوش با پخش شیرینی، شربت و برپایی ایستگاه های صلواتی علاوه بر انجام نذر ارادت خود را به مولا و مقتدایشان امام زمان (عج) به نمایش گذاشتند.
همچنین جوانان قصرشیرینی در این روزهای فرخنده و خجسته از ماه شعبان آغاز زندگی خود را جشن گرفته اند و خیابان های سطح شهر نیز هر روز شاهد حضور ماشین های گل کاری شده است.
صله ارحام، دید و بازدید از بزرگان فامیل، تکریم و تعظیم خانواده های معزز شاهد و ایثارگر از جمله برنامه های دیگری است که مردم این منطقه از استان کرمانشاه در این ایام مبارک انجام می دهند.

 شب گذشته نیز آیین باشکوهی در مسجد مهدیه قصرشیرین با حضور عاشقان و شیفتگان حضرت مهدی (عج) برگزار شد که مسوول آموزش و تربیت ناحیه مقاومت بسیج سپاه قصرشیرین در ارتباط با ویژگی های منتظران واقعی سخنرانی کرد.
حجت الاسلام والمسلمین کمال غلامی با بیان اینکه از مهم ترین شاخصه های منتظران، کسب معرفت شناخت آن امام همام است ، گفت: فرج به معنای نصرت و پیروزی و مقصود از استقرار حکومت عدل علوی غلبه بر حکومت های کفر، شرک و بیداد است.
وی، صدقه و دلبستگی به امام (عج) و یاد فراوان کردن، امر به معروف و نهی از منکر و دعای برای فرج را از مهم ترین اعمال انتظار بیان کرد.
نور افشانی خیابان، میدان و مسجد مهدیه و اهدای هدیه به 30 نفر از کسانی که اسامی آنها مزین به نام مهدی بودد نیز از دیگر آیین های برگزار شده در قصرشیرین بود.
قرار است امشب و فردا شب نیز آیین های جشنی در سطح شهرستان قصرشیرین برپا شود.
مردم شهرهای گیلانغرب و سرپل ذهاب نیز از چند روز گذشته همانند دیگر مسلمانان اقصی نقاط جهان با نهایت توان اقدام به آذین بندی خیابان ها ، معابر و کوچه ها کردند و مهیای برگزاری جشنی باشکوه در نیمه شعبان سالروز میلاد با سعادت منجی عالم بشریت (عج) می شوند.
قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه در مجموع بیش از 220 هزار تن جمعیت دارند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi