شناسه خبر : 45755
یکشنبه 02 خرداد 1395 , 15:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دایرة المعارف دفاع مقدس در کردستان

 
 
دایره‌المعارف دفاع مقدس در کردستان نوشته می‌شود
 
شهیدخبر(شهیدنیوز): مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان از برنامه‌ریزی برای نوشتن دایره‌المعارف دفاع مقدس این استان خبر داد و گفت: دانشنامه نقش هر کدام از شهرستان‌های استان در دفاع مقدس هم نوشته خواهد شد.
 

محمدرضا شرفبیانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که با محوریت برنامه‌های گرامیداشت 34مین سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: عملیات بزرگ بیت‌المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد، طی سه مرحله اجرا شد.

وی با اشاره به متقارن شدن جشن‌های نیمه شعبان با گرامیداشت فتح خرمشهر گفت: امشب به مناسبت نیمه شعبان و آزادسازی خرمشهر جشنی در شهر سریش‌آباد شهرستان قروه برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان از تشکیل ستاد‌های استانی و شهرستانی برای برگزاری ویژه برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر خبر داد و گفت: برنامه‌های این ایام در دو بخش استانی و شهرستانی تعریف و برگزار می‌شود.

به گفته شرفبیانی، برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، برگزاری مسابقات تیراندازی، سرکشی از 13 خانواده شهید و ایثارگر مربوط به عملیات بیت‌المقدس، برگزاری شب شعر و خاطره، برگزاری مسابقات خاطره‌نویسی به صورت متمرکز در استان، به صدا درآمدن زنگ مقاومت در مدارس، دانشگاه‌ها و سایر اماکن عمومی تحت عنوان فرهنگ مقاومت و ایثار، برگزاری میزگرد تحلیلی توسط فرماندهان نیروهای مقاومت و ایثار و حضور یکی از طراحان عملیات بیت‌المقدس در استان از جمله برنامه‌های ما در سطح مرکز استان است.

وی به برنامه‌های متمرکز شهرستانی نیز اشاره کرد و گفت: در مجموع 500 عنوان برنامه در بخش‌های فرهنگی، ورزشی، هنری و غیره به صورت متمرکز در سطح شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان خاطرنشان کرد: راه‌اندازی ایستگاه‌های صلواتی، برگزاری پیاده‌روی خانوادگی، برگزاری ویژه برنامه گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر، سخنرانی و بیان خاطرات فرماندهان دروان دفاع مقدس در قالب برنامه‌های مختلف و برگزاری نشست‌های علمی و تحلیلی روند ادامه جنگ از جمله برنامه‌های این ایام به صورت متمرکز در شهرستان‌های مختلف استان است.

شرفبیانی در ادامه با اشاره به اینکه استان کردستان در طول دفاع مقدس از جمله استان‌هایی بوده که به صورت کاملا مستقیم درگیر جنگ بوده است، گفت: اگر دو سال قبل از آغاز 8 سال جنگ تحمیلی و دفاع مردم در برابر گروهک‌های ضد انقلاب را اضافه کنیم نقش مهم و مستقیم مردم استان را در تثبیت و پایداری انقلاب و مقابله با دشمنان خواهیم دید.

به گفته وی، امروز به برکت دفاع جانانه رزمندگان و خون پاک به زمین ریخته شهدا و پاسداشت خون این عزیزان استان کردستان استانی کاملا امن و در آرامش کامل است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان خاطرنشان کرد: بنیاد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان بر اساس رسالتی که دارد باید این آثار و اسناد را آماده کند تا بتواند در مسیر انتقال این میراث ارزشی و گرانبها به نسل‌های آینده از آنها بهره‌گیری کند.

شرفبیانی با بیان اینکه جمع‌آوری و مستندسازی از این اسناد مهم‌ترین اولویت این بنیاد است، خاطرنشان کرد: باید از این طریق آنچه را که در دفاع مقدس داریم برجسته‌سازی، مستندسازی و به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

وی افزود: یکی از اقداماتی که در همین راستا در کشور و استان ما صورت گرفت بحث فراخوان برای جمع‌آوری آثار باقیمانده از شهدا بود که از همه مردم می‌خواهیم در این راستا کمک رسان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان باشند.

تدوین 30 عنوان کتاب از خاطرات شهدا

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان اظهار کرد: بحث چاپ کتاب از خاطرات شهدا، رزمندگان و پیشمرگان دفاع مقدس از اولویت‌های ما در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان است و در همین راستا برای امسال تدوین 30 عنوان کتاب را در دستور کار قرار داده‌ایم و مقدمات این مهم نیز تا حدود زیادی در حال انجام است.

شرفبیانی از برنامه‌ریزی برای نوشتن دایرةالمعارف دفاع مقدس استان کردستان خبر داد و گفت: دانش‌نامه نقش هر کدام از شهرستان‌های استان در دفاع مقدس نیز نوشته خواهد شد.

به گفته وی، نوشتن 10 دانش‌نامه از 10 شهرستان استان را در دستور کار قرار داده‌ایم و امیدواریم با تلاش همکاران و مشارکت بخش‌های مختلف شاهد تحقق این مهم در آینده نزدیک در استان باشیم.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi