شناسه خبر : 45819
سه شنبه 04 خرداد 1395 , 10:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

معنویت انقلابی

محمدرضا سابقی- یکی از آفت هایی که همیشه سراغ دین می آید و دین را از خاصیت می اندازد مسأله معنویت غیر انقلابی است. در واقع چند نوع فرهنگ وجود دارد:

یکی فرهنگ جاهلیت محض است. یعنی فرهنگی که در آن جهل در مقابل علم قرار می گیرد. فرهنگ جهل محض یعنی آن فرهنگی که آدم ها در آنجا فقط دنیا می بینند و شهرت و شهوت و لذت و... و هر چه مزاحم این امیال باشد آن را از جلوی خود بر می دارند.

انقلابی بودن اینجا هم یعنی برای رسیدن به این ها حاضر است مبارزه کند و موانع را از جلوی خود بردارد.مثل هیتلر و آدم هایی از این دست.

فرهنگ دیگری داریم به نام جاهلیت آلوده به شرک.یعنی خدا هست ولی دیگری هم هست. در فرهنگ قبلی اصلا خدا نبود هیچ معرفت و عرفانی وتعلقی وجود نداشت، دیوانه وار زده بود به اینکه من باید دنیا را بدست آورم.اینجا خدا هست اما نقش ندارد.بت ها نقش دارند.خدا فقط خلق کرده است. اما تدبیر امور را به این بت ها داده است. لذا برای بدست آوردن دنیای خودش دست به دامن بت ها می زند و می خواهد از طریق بت ها تدبیر معیشت و امور انجام دهد. اینجا هم انقلابی و میانه رو وترسو وجود دارد.

اما در جامعه انبیا که فرهنگ را انبیاء شکل داده اند در این محیط همه چیز نفی می شود.لا اله یعنی تمام اله ها خط می خورد الا الله. در این فرهنگ است که اصلا امکان ندارد که معنویت باشد و در این معنویت حماسه و انقلاب نباشد. روحیه انقلابی برای آن قسم از کار و اثبات نظام فرهنگ دینی است که شما غیر را نفی کنید. برای نفی اله ها انقلابی بودن لازم است. تا انقلابی نباشیم نمی توانیم با الهه ها بجنگیم.مگر می شود انسان با الهه ها بجنگد ولی انقلابی نباشد.پس هیچ وقت نمی شود عرفان از حماسه جدا باشد. در دین عرفان و حماسه هر دو باید با هم باشد.

 لذا خوب است از همین الان برای ما روشن شود معنویتی که شیطان های زمان از آن متضرر نیستند،معنویتی که شیطان از او نگران نیست؛این معنویت، معنویت دینی نیست؛بلکه یک معنویت دست ساز انحرافی است. دین یعنی موضع داشتن. دیندار بودن یعنی دشمن داشتن. کسی دین داشته باشد اما دشمن نداشته باشد معلوم می شود که یک جای دینش ناقص است.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
سلام ، از خلقت انسان تا اکنون عدالت خواه در مقابل استکبار قرار داشته است. عدالت خواه دارای وجدان و قوت دینی و الهی در مقابل استکبار دارای فریب و شیطنت و بی وجدانی هستند. بخشی از سلاح استکبار بصورت گرایشات و نیاز دنیوی و غریزی درون انسان نفوذ دارد که نبرد را مشکل میکند. علیهذا هرچه از آرزوهای دراز و امور دنیوی مازاد بر نیاز اولیه باشد میتواند بعنوان سلاح استکبار بر علیه انسان مومن استفاده شود. مثال این موضوع همان دزد خانگی است. هرچه در و پنجره را حفاظت کنید بی فایده است زیرا دزد درون خانه است و با استکبار همکاری میکند. توصیه شده ایمان خود را بخوبی حفاظت کنید تا اگر مورد دستبرد دزد قرار گرفتیم همه چیز را از دست ندهیم بلکه دزد اموال جزئی را ببرد که قابل تجدید باشد.
معنویت و ایمان باعث انقلاب می شود.
بزرگترین دشمن هر انسان نادانی او میباشد. و دانایی است که روشنایی و قدرت به انسان می دهد. همچنین افراط و تفریط نشانه جهل است و فقط تحول در روح و روان با کمک خدا ما را نجات خواهد داد
بنام خدا
دین خدا بر انبیای اعظم صرفا در یک شعار تجلی میبابد . (لا اله الا الله ) این اله نفی از نفسانیت انسان شروع شده تا هرعنصر مادی و معنوی که در مقابلو یا عرض الله قرار بگیرد . این مبارزه که حالت مادی نداشته معنویت نام گرفته اینکه معنویت انقلابی باشد یا نباشد تعریفی است که ما در ظن و گمان خود از انقلاب داریم اولین انقلاب فرد در اسلام بر علیه بدیهای خود است . اگر در این مرحله پیروز شدیم و تقوا پیشه نمودیم یقیننا خداوند خود هدایت ما را بعهده گرفته و فرقان و بصیرت را به بما اعطا می نماید .
از ویژگیهای دفاع مقدس رشد همعرض ابعاد معنوی و نظامی مخلصین بود . لذا معنویت رشد و بالفعل شدن استعدادهای نهفته غیر مادی انسان است . اگر منظورتان مومنینی است که در کنار مجاهدین قرار ندارند انان همان قائدینی که کلام الله انان را در مقابل مجاهدین فی سبیل الله قرار داده . انانیکه همواره در پیروزیها پرچمدا ر نبرد و در زمان مجاهدت در گنج عافیت با بهانه های مریضی و داشتن فرزندان خردسال و مادر پیر ........فقط انها را در تظاهرات تهران و شهرستانها می دیدی .اما مومنین با اخلاص با توکل به معبود خود اله خود الله قرار داشتن در میداین را لطفی از جانب خدای خود می دیدند که حاصلش برد -برد بود
پس معنویت غیر از مبارزه نداریم حتی نماز و روزه نوعی مجاهدت و مبارزه است روح مومن در مقابل تمام بدیها و پلشتها با اعتماد به پیروزی در تمام دوران عمر در حال مبارزه است . و در این نبرد باید و باید با توکل به الله . از شیطان رانده شده به او پناه برد . فراموش نکنیم این مطالب در حالت نرمال جامعه (عدالت اجتماعی علوی) به بهترین شکل قابل تحقق است . فقر . فساد . ظلم . ستم. . در یک جامعه بزرگترین راهگار شیطان و شیطاطین است . فستعذو بالله من الشیطان الرجیم
از همه بزرگواران متشکرم.♥♥
از همه بزرگواران متشکرم.♥♥
لطفا بیشتر مطالب خوب و سودمند منتشر بفرمایید.
فاش نیوز*متشکریم**♡♡♡♡
باسلام به تمامی دوستان بخصوص هم رزمهای دلاورم .بااینکه همهگی گلایه هایی ازدولت ومسولین داریم که خودم جزسرسخترین این منتقدین هستم بایدخیلی هوشیارانه عملکنیم چون دشمن مامسلمانان پشت مرزهای ایران حلقه زدن ومنتظرهستندتاضربه نهایی رابه ایران بزنندبخصوص داعش که دست نشانده اسراییل واربانش هستند.امروزه ماایرانیان بایدبیشترازقبل ازکشورعزیزمان مواظبت کنیم تاخدای ناکرده مشکی برای خانواده های ایرانی عزیزمان نیفتد مثل عراق وسوریه که همگی داریم می بینیم چه اتفاقاتی داردمی افتدایشاالله .....به امیدروزی که نمازشکررادرمسجدالقصی بخوانیم که درزمان جنگ 8ساله میگفتیم عیدماروزی است درفلسطین جای بگیریم ومجلس شکرانه رادرمسجدالقصی بگیریم %%%%%%%%%%به امیدروزی که ازکنارمرقدحضرت زینب برای سایت خوب فاش نیوزپیام پیروزی سوریه رابزارم ایشاالله.......یاعلی مدد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi