شناسه خبر : 45837
چهارشنبه 05 خرداد 1395 , 15:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رهروان علمی - هسته ای جهاد کبیر

جهاد همیشه صحنه جنگ (جهاد اصغر) نیست و شهدای بزرگوار صنعت هسته‌ای کشور در جبهه علم و فن‌آوری به مبارزه با استعمار علمی غرب و خصوصاً آمریکا و اسراییل جنایتکار به پا خاستند.

همقطار - جهاد همیشه صحنه جنگ (جهاد اصغر) نیست و شهدای بزرگوار صنعت هسته‌ای کشور در جبهه علم و فن‌آوری به مبارزه با استعمار علمی غرب و خصوصاً آمریکا و اسراییل جنایتکار به پا خاستند. مبارزه با استعمار علمی جهان غرب هدف شهدای صنعت هسته‌ای کشور بود.

شهادت فنا شدن انسان برای نیل به سرچشمه نور و نزدیک شدن به هستی مطلق است. شهادت عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل است. شهید آگاهانه و بخاطر هدف مقدس و به تعبیر قرآن «فی‌سبیل‌الله» انتخاب می‌کند. یعنی شهید در راهی قدم می‌گذارد که هم آگاهانه و هم فی‌سبیل‌الله. شهادت در راه خدا عین زندگی و فوز ابدی و رسیدن به مقام قرب الهی است.

رهروان هسته‌ای جهاد کبیر

 

شهیدان دکتر علی محمدی، دکتر شهریاری،  دکتر احمدی روشن و مهندس رضایی نژاد

 

«سال‌های اول ازدواج شرایط سختی داشتیم و مسعود خیلی وقت‌ها شیراز بود و من تهران، حتی زمانی که ایمان به دنیا آمد مسعود شیراز بود و زنگ زد و گفت خوابگاه گرفته و مجبور نیستیم از هم جدا باشیم و وقتی متوجه شد که پسرمان به دنیا آمد گفت بچه خوش قدمی است! روزی‌اش را با خودش آورده. مسعود با اینکه می‌توانست از حق هیئت علمی برای انتقال دخترمان به دانشگاه تهران استفاده کند، به دلیل اعتقادی که داشت این کار را نکرد. مسعود اولین فارغ‌التحصیل دانشگاه شریف و نفر اول رشته دکترای فیزیک بود. در کار جدی ولی مهربان.»

 

«مجید به همه احترام می‌گذاشت و برایش فرق نمی‌کرد مخاطبش چه کسی باشد و جلوی پای تمامی افراد بلند می‌شد و پاسخ سؤالات و مشکلات همه را می‌داد و زمان اذان آستین‌ها را بالا می زد و همین رفتار او موجب شده بود افرادی که ظاهر مناسبی نداشتند پس از مدتی همراه او به نمازخانه بروند. برای درس خیلی اهمیت قائل بود و اگر دانشجویانی درخواست تعطیل نمودن کلاس را در بین تعطیلات می‌نمودند بسیار عصبانی می‌شد، لکن دانشجو اگر اشتباه اظهارنظر علمی می‌کرد را هرگز تحقیر و ملامت نمی‌کرد. دکتر دانشجویان بسیاری را تربیت و تحویل جامعه نمود. »

 

 

 

«مصطفی به حاج‌ آقا خوش وقت گفت یه ذکر بده تا شهید شیم، حاج آقا گفتند شما اول کارتون را تموم کنید، بیاید به تون می‌گم چه کار کنید تا شهید شید، حتماً مصطفی کارش را تمام کرده بود که شهید شد.»

 

 

 

«کار خیلی مهمی با داریوش داشتم و از هر کسی می دیدم سراغش را می‌گرفتم، یکی می گفت چند دقیقه پیش تو حیاط بود، دیگری می‌گفت نیم ساعت پیش تو کتابخانه دیدمش، ... دیگر کلافه شده بودم که صدای اذان را شنیدم، خیالم راحت شد چرا که هر کجا که بود موقع اذان خودش را به نمازخانه می‌رساند.»

 

و جانباز دکتر عباسی دوانی

 

 

در راه اعتلا و پیشرفت کشور قدم برداشتند و مهمتر از آن، یک جریان علمی بود که توسط این شهدا به راه افتاد و آن، جریان مبارزه با استعمار علمی جهان غرب بود؛ و دشمن با احساس خطر از همین جریان سازی علمی دست به ترور این دانشمندان زد.

دستاوردهای علمی دانشمندان ایران اسلامی مرجعیت علمی آمریکا را زیر سؤال برد و جهاد آنها در مبارزه با استعمار علمی جهان غرب، و به نوعی جهاد کبیر است.

جهاد بر سه قسم است:

جهاد اصغر؛ جنگ با دشمنان اسلام.

جهاد کبیر؛ جهاد فرهنگى و علمی است که با کژى‌ها، انحرافات و جهالت‌ها در جامعه مبارزه مى‌شود؛

جهاد اکبر؛ جهاد با نفس.

.

 

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi