شناسه خبر : 45845
چهارشنبه 05 خرداد 1395 , 10:26
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مراسم روز دزفول در فرهنگسرای بهمن

مراسم ۴ خرداد ماه در غروب روز گذشته (۴ خرداد ماه) به مناسبت روز مقاومت و پایداری و روز دزفول با حضور دزفولیهای مقیم تهران در فرهنگسرای بهمن برگزار‌ شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، در روز چهارم خرداد به مناسبت روز مقاومت و پایداری و روز دزفول مراسمی به همت هیئت محبان حضرت ولی عصر (عج) - دزفولیهای مقیم مرکز- در سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن برگزار شد. در ابتدای مراسم شعری حماسی توسط سعیدی‌راد از شاعران دزفولی خوانده شد و در ادامه حسین چیت فروش - امیر سرتیپ دوم خلبان- به خاطره‌گویی پرداختند و از ایثارگران دزفولی توسط سردار سلامی (جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی)، عبدالمحمد رئوفی‌نژاد (سردار دوران جنگ) و چند تن دیگر از سرداران زمان جنگ تحمیلی تجلیل و تقدیر شد. در پایان مراسم نیز از کتابهای انتشارات نیلوفران که به درخواست بنیاد بزرگداشت 4 خرداد به چاپ رسیده بود، رونمایی شد.

سردار سلامی در این مراسم بیان کرد: امروز مردم دزفول نماد مقاومت و ایستادگی هستند. در تاریخ، عظمت بسیاری از مردمان و کشورها و شهرها را به وسعت جفرافیای آنها نمی‌شناسند؛ بلکه بزرگی مردمان یک شهر، وسعت قلب و ذهن و روح آنها است. دزفول از این جنس شهرها است، نماد متراکم مقاومت یک ملت است. دزفول هم سرچشمه مقاومت است که مقاومت از آن می‌جوشد و هم نشانه و علمدار مقاومت است. یک پرچمداری از ایستادگی و ثبات قدم و شکوه روح مقاومت در پیکرة شهر که از آن شهر زمین یک شهر آسمانی می‌سازد که فرشتگان اهل آسمان بسیاری از مردمانش را بهتر از مردمان اهل زمین می‌شناسند. دزفول تولیدکننده ادبیات مقاومت در جامعه ما است، تبدیل کننده حقایق آسمانی ثبات قدم قرآنی به واقعیت‌هایی روی زمین، تفسیر کنندة مصداقهای روشن مجاهدان راه خدا روی زمین که چشمان حقیقت بین انسان را به قدرت ایمان یقینی می‌کند. این شاهکار و هنرنمایی دزفول است که چنین روزی به نام روز دزفول، پایتخت مقاومت ایران اسلامی است، شهری که امام (ره) دربارة آن فرمود «دزفول دین خود را به اسلام ادا کرد»، یک مدال افتخار بزرگ است بر سینة مردمان این شهر به ظاهر کوچک؛ اما در عالم معنا بزرگ. شهری که قوت قلب همة رزمندگان بود. شهری که در آن پدران و مادران در حالی که زیر باران توپها و شلیک موشکها بودند، فرزندانشان را به جبهه‌ها بدرقه می‌کردند و صبر و شکیبایی را در صحنه‌های سخت تجربه می‌کردند و برای همة ملت ایران درسها و آموزه‌ها و الگوهایی عمیق و دقیق از مقاومت می‌ساختند. مقاومت دزفول در جغرافیای آن شهر خلاصه نمی‌شد، ملتی که می‌خواهد تاریخ بسازد، تمدن ایجاد کند، در جهان اعتبار و منزلت پیدا کند و به استقلال حقیقی برسد هیچگاه نباید از نفس بیافتد. قطع نفس یک ملت در هر حادثه‌ای از تاریخ ممکن است به مرگ دائمی آن ملت منجر شود. ایستادگی رمز بقا و حیات یک ملت است.

وی در ادامه افزود: دزفول نقطة آرامش جنگ بود، مردمانش در جنگ زندگی کردند و در زندگی جنگیدند و این خصوصیت باعث شد که نفس زندگی در جنگ در شاکلة این ملت جریان داشته باشد. علائم بالینی حیات یک ملت، تنفس یک ملت در فضای جنگ اهمیت فوق العاده‌ای در بقای دائمی آن دارد. ملتی که با جنگ با قدرتهای بزرگ زندگی می‌کند؛ اگر یک گام ریشه‌های عمیق ایستادگی خود را متزلزل کند دیگر توانایی ایستادگی در صحنه‌های بزرگ را نخواهد داشت. این تجربة تاریخ است. این هنر رهبران اسلامی و امام (ره) بود که فرمود اگر این جنگ 20 سال هم طول بکشد ما باز هم ایستاده‌ایم. این کلام هنگامی صادر شد که دشمن بخشهایی از کشور ما را اشغال کرده بود. این یعنی تزریق روح در پیکر یک جامعه. این یعنی دادن حیات و زندگی به یک جامعه. همانگونه که شما دیروز در دانشگاه امام حسین (ع)  پیامهای آگاهی‌بخش و سرشار از ایمان، سرشار شجاعت متکی به ایمان و آگاهی را سرشار از الهام یافتگی از کلام وحی را در کلام رهبر بزرگوار انقلابمان دیدید که چگونه به تمام جهان اخطار می‌داد و در مقابل قدرتهای بزرگ ایستاده و با صلابت سخن می‌گفت. وقتی ملتی دارای رهبری بزرگ و مقاوم است روح رهبری در پیکر تمام مردم تکثیر می‌شود. تراز اقتدار شخصیت همة مردم به مثابه رهبری بالا می‌رود. اگر آن روح مقاومت نبود، امروز ملت ایران نمی‌توانست اینگونه با نگاهی بلند از آسمان به زمین نگاه کند و در مقابل این قدرتها بایستد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز اگر می‌بینید رفتار دشمن در مقابل ملت ایران احتیاط‌آمیز است، سرشار از تواضع و ادب است، دشمن قدرت تهدید جدی ما را ندارد،  از مرزهای دیپلماسی فراتر نمی‌رود و در مقابل اراده ملت بزرگ ایران به بسیاری از واقعیتها تن می‌دهد به رغم اینکه خود را در دایره‌ای جهانی تعریف می‌کند مربوط به ابعاد بزرگ شخصیتی است که ملت ایران یافته‌ است. شخصیت یک ملت، قدرت آفرین است. بخش مهمی از قدرت یک جامعه تصویری است که از شخصیت او نزد سایر ملتها و قدرتهای جهان نقش می‌بندد. تصویر این شخصیت واقعی است؛ چون انبساط این شخصیت در جغرافیای جهان اسلام و حتی فراتر از آن، میدان تاثیر عظیمی را ساخته‌است. ما در دوران پس از جنگ و در دوران جنگ هر چه خواستیم به دشمنان تحمیل کردیم. ما توانستیم از موجودیت فلسطین در مقابل بزرگترین قدرتهای تاریخ بشر دفاع کنیم و از ملت مردة فلسطین یک ملتی زنده، بیدار و سر بلند بسازیم. فلسطین هویت، ملیت، شخصیت و اعتبار خود را باز خواهد یافت و این آغاز راه است. ما از لبنان سرزمینی ساختیم که برای اولین بار شکستی فراموش نشدنی به صهیونیست‌ها تحمیل کرد. حزب اللهی ساختیم که به تعبیر رهبر بزرگوار انقلابمان، امروز همانند یک خورشید درخشان بر سپهر دنیای اسلام و جهان عرب می‌درخشد و به عنوان فخر فراموش نشدنی دنیای عرب و جهان اسلام شناخته می‌شود. از ملت سوریه، ملتی شکست ناپذیر در رهرو انتقال روح مقاومت در آن سرزمین ساخته‌ شد.

وی در پایان اذعان داشت: ملت ایران پیشرفته‌تر شدند، این یک استثناء در تاریخ بشر است که یک ملتی در اوج محاصره و تحریم جهانی، فشار سیاسی و عملیات روانی و جنگهای نیابتی و تهدید نظامی بتواند هم در مقابل قدرتهای صاحب آوازة جهان بایستد و هم پیشرفت کند و یک روز و برای یک لحظه فکر تسلیم شدن در مقابل ارادة  دشمن را از ذهن خود نگذراند. به فرمودة مقام معظم رهبری، دشمن دیگر نمی‌تواند به فکر تصرف سرزمین ما باشد؛ اما امروز دشمن به فکر تصرف قلبها و ذهنها است. امروز سرزمین تهاجم دشمن قلبها و ذهنهای جوانان ما است. حجاب‌گریزی، نمازگریزی، اعتیاد الکترونیک، بی‌اعتمادسازی قلبهای جوانان ما به ارزشهای اسلامی، انقلابی و ملی خودشان، این یک توطئة بسیار جدی و خطرناک است؛ البته جوانان ما هوشیارند و می‌دانند که باید از هویت اسلامی، انقلابی و ملی خود دفاع کنند و بر سرزمین ذهن و قلب دشمن یورش ببرند و اندیشه‌های ناب مکتب اسلام را با افتخار برای همة جهان توصیف کنند. تبیین ارزشهای بزرگ اسلام و انقلاب ما چیزی است که اگر صورت بگیرد نهالهای آزادی و بیداری در جهان اسلام بیش از پیش قد خواهد‌ کشید.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi