شناسه خبر : 45872
چهارشنبه 05 خرداد 1395 , 14:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حضور سردارسلیمانی در نبرد فلوجه

قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران، به فلوجه عراق اعزام شده است تا در هماهنگی یکی از خونین‌ترین عملیات‌های نظامی که تاکنون علیه داعش انجام می‌شود مشارکت کند.

قاسم سلیمانی نزدیک فلوجه با فرماندهان نیروهای بسیج مردمی عراق که دولت آمریکا در ادعایی تعدادی از آن‌ها را تروریست می‌داند، دیدار کرده است. 
نیروهای امنیتی عراق روز یک‌شنبه پیشروی به سمت فلوجه را آغاز کردند. گروه‌های مردمی و نظامیان شیعه تحت حمایت ایران بسیج مردمی عراق را تشکیل می‌دهند که نیروهای امنیتی عراق را در این عملیات همراهی می‌کنند.
قاسم سلیمانی که زمانی او را «فرمانده در سایه» می‌خواندند، مسئول عملیات‌ ویژه ایران خارج از مرزهای این کشور است. تخصص او هماهنگ کردن شبه‌نظامیان شیعه است. او از سال ۲۰۱۴ و هم‌زمان با شکل‌گیری گروه تروریستی داعش شناخته و به قهرمان افسانه‌ای مردم ایران بدل شد. سلیمانی در این مدت تا اندازه‌ای شهرت کسب کرده که اکنون نماهنگی معروف در وصف او ساخته شده است. 
«جان مگوایر،» افسر سابق سیا، در مصاحبه با «دکستر فیلکینس،» روزنامه‌نگار آمریکایی، درباره فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران گفت: در حال حاضر سلیمانی تنها فرمانده پرقدرت خاورمیانه است. 
در ادامه این گزارش ادعا شده است: دولت آمریکا و نظامیان این کشور سلیمانی و نیروهای تحت فرمانده‌ای وی را زمانی که ایران عملیات ارسال نفوذگر شکل‌یافته انفجاری (ای‌اف‌پی) ‌برای نیروهای شیعه عراقی آغاز کرد، از نزدیک شناختند. تجهیزاتی که خسارات زیادی به نیروهای آمریکایی وارد کرد و جان  صدها نفر از آن‌ها را گرفت.
عملیات سلیمانی در عراق با حذف آمریکا پایان نیافت. خیزش داعش به او و نیروهایش فرصت داد تا از جای خالی آمریکا استفاده کنند و بر نفوذ تهران در عراق بیافزایند.
تصاویری از حضور سردار سلیمانی در اتاق عملیات بازپس گیری فلوجه+ تصاویر
تصاویری از حضور سردار سلیمانی در اتاق عملیات بازپس گیری فلوجه+ تصاویر
تصاویری از حضور سردار سلیمانی در اتاق عملیات بازپس گیری فلوجه+ تصاویر
منبع: پیام آزادگان
اینستاگرام
سلام وصدها سلام به فرمانده قلبها، حاج قاسم سلیمانی راشما ها حالا شناختین وچون خودتون تازه این سردار عزیزدلامونو شناختین فکر میکنین ایرانیان هم تازه این سردار بزرگوار را شناختن نخیر خیلی در اشتباهین حاج قاسم رو از اول انقلاب همه عزیزان هم وطنم می شناختن وصدالبته ایران وطنم پر است ازحاج قاسمها وهمه شونم تو دلامون جا دارند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi