شناسه خبر : 45880
پنجشنبه 06 خرداد 1395 , 10:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مستند دیدنی «بهنام 30 سال بعد»

روایتی از شهید ۱۳ ساله دفاع مقدس در «بهنام ۳۰ سال بعد»

مستند «بهنام ۳۰ سال بعد» روایتی از زندگی و شهادت بهنام محمدی شهید ۱۳ ساله دوران دفاع مقدس، پنجشنبه این هفته از شبکه افق پخش می شود

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، مستند «بهنام 30 سال بعد» روایتی است از یکی از کوچک ترین شهدای دوران دفاع مقدس، شهید بهنام محمدی که در سن 13 سالگی به درجه رفیع شهادت رسید.

زمانی که صدای چکمه های سربازان بعثی در خرمشهر به گوش رسید و جنگ رسما شروع شده بود، بهنام که فقط 13 سال سن داشت، تصمیم گرفت بماند. او مردانه ایستاد.هم می جنگید هم به مردم کمک می کرد.

بهنام چندین بار به اسارت دشمن درآمد اما هر بار با توسل به شیوه‌ای از دست آنان گریخته بود؛ او با بهره گیری از توان و جسارت خود توانست اطلاعات ارزشمندی از موقعیت دشمن را به دست آورده و در اختیار فرماندهان جنگ قرار دهد.

سرانجام چند روز پیش از سقوط خرمشهر و در مهرماه سال 1359، بهنام بر اثر حملات شدید عراقی ها مجروح شد و به شهادت رسید.

  پیکر پاک او در قطعه شهدای کلگه شهرستان مسجد سلیمان شهر آبا و اجدادش به خاک سپرده شد اما در سال 1389 طی مراسمی باشکوه و با شرکت مسئولان و مدیران استان خوزستان و هزاران نفر از اهالی شریف شهرستان مسجد سلیمان، مزار مطهر این شهید بزرگ به قطعه شهدای گمنام در ورودی شهر مسجد سلیمان انتقال یافت.

در مستند «بهنام 30 سال بعد» با برخی رزمندگان دوران دفاع مقدس که شهید محمدی را از نزدیک می شناختند گفت وگو شده و همچنین تصاویری از انتقال پیکر او به قطعه شهدای گمنام مسجد سلیمان به نمایش در می آید.

مهدی شامحمدی کارگردانی این مستند را بر عهده داشته است.

«بهنام 30 سال بعد» را می توانید پنجشنبه 6 خردادماه ساعت های 19.30 و 23.30 از شبکه افق ببینید؛ تکرار این فیلم هم روز بعد ساعت 13.30 به روی آنتن می رود.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi