شناسه خبر : 45928
یکشنبه 09 خرداد 1395 , 08:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در اسلام تماشاچی نداریم

احسان قاسمیه برای ادامه تحصیل در رشته مهندسی برق عازم ایالات متحده شد. او با شنیدن خبر تجاوز رژیم بعث به خاک کشورمان، بازگشت و عازم جنگ شد.

احسان مدتی فرماندهی گردان حضرت امیرالمؤمنین (ع) (گردان 9 قدر پادگان ولیعصر «عج» تهران) را بر عهده داشت. با آغاز عملیات بیت المقدس به همراه شهید احمد ملاسلیمانی و شهید اکبر شیرازی عازم جنوب شد و در مرحله سوم عملیات بیت المقدس در تاریخ 20 اردیبهشت 61 در سن 24 سالگی به شهادت رسید.

در بخشی از وصیت نامه شهید احسان قاسمیه آمده است:

درود به امام عزیزم، ای کاش هزاران جان داشتم و همه اش را نثار روح الهی‌ات می کردم، تو به ما فلسفه پیروزی در راه حق را آموختی و من امیدوارم با دادن چند قطره خون بی‌ارزشم درس تو را خوب آموخته باشم.

در اسلام تماشاچی نداریم، همه مسلمانان باید به هر نحوی در صحنه نبرد بین حق و باطل شرکت کنند وگرنه خود نیز باطلند.

پیام من به شما این است که زندگی؛ ماندن در چهار دیواری خانه و زندگی کردن برای زنده ماندن و لذت بردن و بی تفاوت بودن نسبت به تضادهای بین حق و باطل نیست بلکه زندگی و زنده ماندن؛ مرگ در راه خداست.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi