شناسه خبر : 45945
یکشنبه 09 خرداد 1395 , 11:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فیلم / قهرمان خنثی‌سازی بمب‌های تهران چگونه مجروح شد

قبل از حادثه ای که در شهرک دفاع مقدس رخ داد و باعث شد «جواد شریفی راد» و چند نفر دیگر از همکارانش کشته و مصدوم شوند، کمتر کسی می دانست او بیش از 1700 ماموریت برای خنثی سازی بمب و موشک در تهران و دیگر شهرهای ایران داشته است.

سال گذشته «مرتضی قاضی»نویسنده و پژوهشگر، مجموعه مصاحبه های خود با شریفی راد را در قالب کتابی با نام «حرفه ای» و با کمک انتشارات خبرگزاری مهر منتشر کرد که حاوی بخش کوچک اما بسیار خواندنی از خاطرات این معلم و سرتیم خنثی سازی نیروی هوایی ارتش بود.

آنچه می بینید، بخشی از صحبت های جواد شریفی راد در یک برنامه تلویزیونی است که در آن با صراحت اعلام می کند اگر 100 بار دیگر هم حق انتخاب داشته باشد، باز هم خنثی سازی بمب را انتخاب می کند.

او همچنین  در این تصاویر از دو حادثه ای که در حال خنثی سازی بمب ها برای او رخ داده و منجر به مجروحیتش شده نیز یاد می کند.

این فیلم 3 دقیقه و 18 ثانیه ای، پر است از احساسات مردی که می گوید: بیشتر از هرکسی از بمب و مهمات می ترسد.

صبح 18 دی ماه 1392 جواد شریفی راد مدیر جلوه های بصری فیلم سینمایی «معراجی ها»‌ در حالیکه گروه، آخرین روزهای فیلمبرداری را پشت سر می گذاشت براثر سانحه در حین فیلمبرداری به دیار باقی شتافت. او 54 سال پیش از آن در سرخس به دنیا آمده بود.

download

منبع: مشرق
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi