شناسه خبر : 46132
جمعه 14 خرداد 1395 , 12:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بیماری های فرهنگی، ریشه تمام معضلات

سخنگوی وزارت ارشاد:

امام (ره) بیماری های فرهنگی را ریشه تمام معضلات جامعه می دانست

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران - تهران

 سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امام خمینی (ره) ریشه تمامی معضلات جامعه را در بیماری های فرهنگی می دانست، گفت: ایشان دائم گوشزد می کردند که آفات فرهنگی سموم کشنده ای است که سیاست و اقتصاد جامعه را هلاک می‌کند.

 حسین نوش آبادی با تسلیت فرارسیدن بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اظهار داشت: ایشان با هوش و درایت کم نظیر و الهی، بینش عمیق و شناخت دقیق از مسائل انسانی، اجتماعی و سیاسی، تجربه سال های پر فراز و نشیب از تاریخ و وقایعی که در این سده در جهان و کشورهای اسلامی رخ داد و با الهام از تعالیم عالیه اسلام و آیات قرآن، به‌عنوان مرجع جهان اسلام ورهبری بزرگ، با بیانی بلیغ و شیوه ای حکیمانه، دردها، مسائل و مصائب کشورهای اسلامی را بیان کرد.

به گفته معاون حقوقی و پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی، همچنین حضرت امام غالباً در رهنمودهای خود از ذکر مقدمات و عبارت پردازی های معمول پرهیز نموده و به روح ومحتوای مطلب اشاره می فرمودند و با ذکر شواهد، مثال ها، اهداف، نتایج و سیاست های کلی، هدایت و ارائه طریق می کردند.
 
نوش آبادی تاکید کرد: بر اهل قلم و اهل علم است که این سیاست های کلی، اهداف عالی و ظرایف عمیق را بررسی کرده و باز کنند.
وی خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی (ره) در مناسبت های گوناگون، ایده ها، خط مشی های کلی، اصول و سیاست های کلان و استراتژی دراز مدت کشور و امت اسلامی، بلکه مستضعفان جهان را مطرح می فرمود و راه مجد و عزت و عظمت را به انسان های دربند می آموخت.
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ویژگی های توسعه از نظر امام راحل را جامعیت مفهوم توسعه به نحوی که کلیه ابعاد وجودی انسان را فرا می گیرد، اساس توسعه مبتنی بر فرهنگ، استقلال فرهنگی به عنوان عامل اصلی توسعه و وابستگی فرهنگی به عنوان عامل اصلی توسعه نیافتگی، فرهنگ اسلامی به عنوان اساس و هدف توسعه فرهنگی و تربیت و تعالی انسان به عنوان شرط توسعه و غایت دانست.

نوش آبادی ادامه داد: چنین بینشی ایشان را بیش از هرچیز، به آسیب شناسی فرهنگی در جامعه اسلامی سوق می دهد به همین دلیل در تمامی سخنرانی ها و آثار امام نوعی جهت گیری آگاهانه در راستای تبیین و توضیح مسائل فرهنگی، مشهود است.
وی افزود: ایشان غربزدگی، استعمار فرهنگی، جهل فرهنگی،... و بسیاری از آفات فرهنگی دیگر را ازموانع اصلی دستیابی به الگوی جامع توسعه می شناخته اند.

* تجدید بیعت اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه با آرمان های امام راحل
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ‌اصحاب فرهنگ، ‌هنر و رسانه نیز همزمان با سالروز رحلت ملکوتی امام (ره) باردیگر با حضور یکپارچه و با شکوه خود در این مراسم ضمن تجدید بیعت مجدد با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، یاد و خاطر آن امام عزیز را گرامی خواهند داشت.

 

منبع: ایرنا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi