شناسه خبر : 46156
یکشنبه 16 خرداد 1395 , 08:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مدافع حرمی که یک تنه 40 تکفیری را از پا در آورد

40 روز از شهادت شهید صادق شیبک می‌گذرد و این روزها دوستان و همرزمانش هنوز باور ندارند یکی از بهترین یارانشان به آسمان پر کشید و در راه دفاع از حرم حضرت زینب(س) به سوی حق شتافت.

شهید شیبک نخستین مدافع حرم استان گلستان از ارتش جمهوری اسلامی ایران است که 40 روز پیش در سوریه به دست تکفیری‌های تروریست به شهادت رسید.

وی از نیروهای نوهد ارتش بود که به گفته دوستان و همرزمانش در عرصه نبرد، صادق قبل از شهادت غریب به 40 تکفیری را در جنگ تن به تن به هلاکت رسانده بود.

شهید شیبک متولد هشتم آبان ماه 1368 که پنجمین فرزند خانواده و در روستای عرب بوران شهرستان گالیکش دیده به جهان گشوده بود.

پیکر این شهید پس از تشییع در شهرستان گالیکش، در روستای ینقاق این شهرستان به خاک سپرده شد.

صادق شیبک یک الگو و استثناء بود

محمد ابراهیمی یکی از همرزمان شهید شیبک است و از نیروهای ارشد تیپ نوهد ارتش که غریب به پنج سال با وی آشنایی داشته و طی این سال‌ها صادق را به خوبی می‌شناسد و در دوره‌های مختلف نظامی در کنار این شهید سرافراز بوده است،

با وی که در چهلمین روز از شهادت شیبک برای ابراز ارادت و همدردی با خانواده وی، به روستای عرب بوران شهرستان گالیکش استان گلستان آمده است به گفتگو می‌نشینیم.

محمد ابراهیمی در خصوص ویژگی‌های این شهید می‌گوید: صادق برای من یک الگو و استثناء بود و یکی از خصلت‌های مهم وی این بود که هیچگاه در کار از فعل نه استفاده نمی‌کرد و همیشه کارهایش را به درستی و کامل انجام می‌داد.

همرزم شهید صادق شیبک با بیان اینکه شهید شیبک یک نیروی نظامی ورزیده بود که اکثر دوره‌های سخت نظامی را با جدیت و دقت بالا طی کرده بود و به واقع یک نیروی توانمند و ارزشمند بود تاکید کرد: من پنج سال است که صادق را می‌شناسم و همیشه روحیه دلاوری و شهادت طلبی داشت و روزی هم که به سوریه اعزام شد با علاقه خاصی پای در این میدان گذاشت.

وی اضافه کرد: زمانی که به چهره وی نگاه می‌کردیم می‌دیدیم که صادق آماده شهادت است و می‌رود تا خودش را از این دنیا جدا کند.

ابراهیمی گفت: اولین فکر تمامی نیروهای ارتش حفظ امنیت ایران است و مطمئن باشید اگر این ماموریت‌ها انجام نشود به طور قطع بر امنیت کشور ما تاثیر خواهد گذاشت.

وی افزود: تمامی فکر و ذهن ما برقرار کردن امنیت کشور است و به طور قطع صادق شیبک هم با این تفکر و با اعتقاداتش پای به عرصه نبرد با تکفیری‌ها گذاشت و رفت.

شهید شیبک در سوریه بسیاری از نیروها را نجات داد

 همرزم شهید صادق شیبک تاکید کرد: کسانی که به سوریه می‌روند با جان و دل می‌روند و شهید شیبک را به خاطر دارم که چندین بار درخواست رفتن را به فرماندهان ارائه کرده بود و در نهایت با اصرار زیاد خودش به این ماموریت اعزام شد و راه شهادت برای وی باز شده بود.

ابراهیمی بیان کرد: روز رفتنش را به خاطر دارم آنقدر صادق نیروی ورزیده‌ای بود که سفارشش را به دیگر همرزمانش کردم اما صادق می‌گفت: نگران نباش من می‌روم که در راه اعتقادم بجنگم و شهید شوم.

وی متذکر شد: روزی که خبر شهادتش را به من دادند آنقدر ناراحت بودم که باورم نمی‌شد صادق شهید شده است و بدتر از آن این بود که خانواده‌اش دائم با من تماس می‌گرفتند و من نمی‌توانستم این خبر را به خانواده‌اش بدهم و در نهایت دیگر همکاران این وظیفه مهم را انجام دادند.

همرزم شهید شیبک تصریح کرد: شهامت شهید شیبک در منطقه عملیاتی آنقدر بالا بود که تا نزدیکی چند قدمی تانک‌های دشمن پیش می‌رفت و با تاکتیک‌ها و شجاعت خاص خودش آنها را منهدم می‌کرد.

وی گفت: صادق در ماموریت خود در سوریه آنقدر ورزیده و شجاع بود که بسیاری از نیروهای خود را نجات داد و به عنوان یک فرمانده لایق ماموریت‌ها را اجرا می‌کرد.

ابراهیمی در پایان ابراز کرد: در بعد نظامی یک فردی که بخواهد به مرحله ورزیدگی صادق برسد حداقل 10 سال زمان نیاز دارد و از دست دادن این نیروی مخلص، توانمند و معتقد خیلی سخت است ولی مطمئن هستم که صادق در راه اعتقادش گام برداشت و به خواسته قلبی خود رسید.


 
منبع: فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi