شناسه خبر : 46241
دوشنبه 17 خرداد 1395 , 10:31
اشتراک گذاری در :
عکس روز

از جانبازی در سوریه تا شهادت در سالروز ارتحال امام

"محمد لطیفی" از دوستان شهید مدافع حرم "جهانگیر جعفری‌نیا" اظهار داشت: شهید جعفری نیا از جانبازان عملیات آزادسازی دو شهرک شیعه نشین نبل و الزهرا در سوریه بود که در آن عملیات از ناحیه پا مجروح شد. وی از دوستان شهیدان مدافع حرم سعید مسافر، حامد(مهدی) کوچک زاده و حبیب روحی بود.

وی افزود: در مراسم گرامیداشت این شهدا حضور داشت و آشنایی بنده با ایشان از این مراسم‌ها آغاز شد و با هم دوستی و رفاقت پیدا کردیم. در مراسم تدفین شهید حبیب روحی خود پیکر حبیب را در قبر گذاشت.

لطیفی خاطرنشان کرد: وقتی که جراحت پایش خوب شد و دوره درمانی را گذراند به اصرار خود دوباره به سوریه رفت و در روز 14 خرداد و در سالروز رحلت امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در سوریه به شهادت رسید.

وی در خصوص ویژگی‌های شخصیتی این شهید مدافع حرم بیان داشت: به اذعان فرماندهان وی، هر وقت ماموریتی به جهانگیر سپرده می‌شد نه نمی‌گفت و ماموریت را با دقت و همت تمام انجام می‌داد. شهید جعفری‌نیا فردی متواضع بود که بیشتر وقت‌ها او را در حال تفکر می‌دیدیم.

لطیفی تصریح کرد: مدتی پیش مراسم تشییع پیکرهای مطهر 2 شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی بندرانزلی برگزار شد. منزل این شهید در نزدیکی آن دانشگاه بود و در آن مراسم شرکت کرده بود. هر کس که او را دیده بود، می‌گفت جهانگیر آن روز حس و حال خاصی داشت. منقلب شده بود و چهره‌اش گریان بود. او به شهدای گمنام علاقه خاصی داشت.

وی در خصوص برگزاری مراسم وداع با پیکر شهید و تشییع گفت: امشب مراسم وداع با پیکر شهید در گلزار شهدای رشت و در جوار قبور مطهر شهیدان مدافع حرم برگزار شد. پیکر این شهید نیز امروز صبح ساعت 9 از معراج شهدای رشت به سمت میدان فرهنگ تشییع شد. امروز بعد از ظهر نیز پیکر شهید از سپاه پاسداران بندرانزلی به سمت طالب آباد تشییع و در طالب آباد به خاک سپرده می‌شود.
 
منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi