شناسه خبر : 46253
دوشنبه 17 خرداد 1395 , 12:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سربازان ارزش های لیبرالیسم در مقابل جهاد کبیر


 
استفاده هوشمندانه رهبر فرزانه انقلاب از آیه شریفه مربوط به جهاد کبیر زمانی معنا می یابد که بدانیم در جریان مبارزه ایدئولوژیک میان بلوک شرق و غرب در سالهای جنگ سرد، شوروی و کمونیسم به اضمحلال رسیده و لیبرالیسم به حسابِ خود، اکنون دیگران را بین نابودی و تبعیت از خود، مخیر کرده است!
 

بر این اساس، آنگونه که آنها می گویند، جهان دهکده ای است که همه برای زیستن در آن بایستی در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و ... از یک کدخدای واحد که ایالات متحده است، پیروی کنند. در این میان، اسلام و انقلاب اسلامی حرفی نو را به عرصه آورده است و ناگزیر، لزوم تبعیتِ آن از غرب، مساوی با از بین رفتن ماهیت اصلی آن خواهد بود.
 

رهبر فرزانه انقلاب با توجه به همین واقعیت های میدانی و تغییر میدان مقابله از نبرد نظامی به نبرد نرم، مسئله ی جهاد کبیر را مطرح کرده، در تبیین آن می فرمایند:« «جهاد کبیر» یعنی چه؟ یعنی اطاعت نکردن از دشمن، از کافر؛ از خصمی که در میدان مبارزه‌ی با تو قرار گرفته اطاعت نکن. اطاعت یعنی چه؟ یعنی تبعیّت؛ تبعیّت نکن. تبعیّت نکردن در کجا؟ در میدانهای مختلف؛ تبعیّت در میدان سیاست، در میدان اقتصاد، در میدان فرهنگ، در میدان هنر. در میدانهای مختلف از دشمن تبعیّت نکن؛ این شد«جهاد کبیر»

منبع: پارس نیوز

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi