شناسه خبر : 46279
سه شنبه 18 خرداد 1395 , 10:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

7 سال چشم انتظاری پدر و مادر برای ملاقات با پیکر شهیدشان

مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در هشت سال دفاع مقدس حماسه‌ها آفریدند و جوانان انقلابی و ولایی این استان با حضور گسترده در جبهه‌های نبرد به دعوت امام خود عاشقانه و خالصانه لبیک گفتند.

این استان در طول دفاع مقدس مقام اول حضور در جبهه‌ها را به نسبت جمعیت به خود اختصاص داد و در عملیات‌های مختلف این جوانان کهگیلویه و بویراحمدی بودند که با خط شکنی‌ در تاریخ جاودانه ماندند.

یکی از عملیات‌هایی که تعداد زیادی از فرزندان استان در آن به شهادت رسیدند عملیات کربلای چهار بود که در این عملیات سردار رشید سپاه اسلام سید حمدالله سبحانی‌فر نیز به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

به گزارش فارس؛ پدر شهید در این خصوص می‌گوید: شهید حمدالله سبحانی‌فر در مناطق ییلاقی چشم به جهان گشود و بعد از 6 سالگی پا به مدرسه گذاشت و تا سال سوم راهنمایی ادامه تحصیل داد.


شهید سبحانی‌فر نفر اول ایستاده سمت چپ

 

پدر شهید می‌گوید: چون در آن زمان جنگ شروع شده بود به صورت پاسدار وارد مناطق جنگی شد ابتدا یکبار به اتفاق چند نفر از دوستانش به جبهه رفت و چون تعدادی از دوستانش به شهادت رسیدند و خودش جنازه آنها را به عقب آورد همراه آنها به محل آمد و بعد از مدتی مجدداً به جبهه رفت و بالاخره در سال 65 در عملیات کربلای چهار به درجه رفیع شهادت نایل گشت ولی جنازه شهید بعد از هفت سال به زادگاهش برگردانده شد.

مادر شهید نیز گفت: از روزی که خبر شهادت وی را دادند تا روزی که جنازه را بعد از هفت سال آوردند، چشم انتظار بودیم و فکر می‌کردیم که شاید روزی یکبار دیگر چهره فرزند خود را ببینم اما اینطور نشد چون ابتدا می‌گفتند زخمی شده بود احتمالاً اسیر شده و لذا ما خیلی چشم انتظار بودیم.

 

 
منبع: فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi