شناسه خبر : 46297
چهارشنبه 26 خرداد 1395 , 09:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نحوه رسیدگی به نظامیان مصدوم ومعلول صهیونیست

موسسه باز توانی و ارتقاء سلامت نظامیان مجروح و معلول اسرائیل، موسسه ای تخصصی برای رسیدگی به وضعیت جسمی و روحی نظامیان متجاوز واشغالگر رژیم صهیونیستی است.

فاش نیوز -  موسسه باز توانی و ارتقاء سلامت نظامیان مجروح و معلول اسرائیل، موسسه ای تخصصی برای رسیدگی به وضعیت جسمی و روحی نظامیان متجاوز واشغالگر رژیم صهیونیستی است. رژیم اسرائیل که یک رژیم جعلی و اشغالگر در منطقه و در سرزمین های مسلمانان است، بیش از 51هزار نظامی مصدوم ومعلول دارد وچون همه شهروندانش را نظامیان و شبه نظامیان تشکیل می دهند، با استفاده از امکانات وسیع مالی وتکنولوژیک که استکبارجهانی دراختیارش قرار داده ، سعی می کند به هرطریق ممکن به تجدید قوا و روحیه نظامیانش، خصوصا" نظامیان مجروح ومعلولش بپردازد. رژیم صهیونیستی اسرائیل که به دلیل شرایط جنگی و بالا گرفتن ناآرامی ها پس از انقلاب اسلامی ایران و قدرت یافتن فلسطینی ها و حزب الله و دگرگون شدن اوضاع منطقه، با فرار و مهاجرت معکوس مواجه است، از کمبود جمعیت و بحران مشروعیت و ضعف روحیه عمومی رنج می برد.

لذا مراقبت از نظامیان مصدوم ازکارافتاده و برآورده کردن نیازهای آن‌ها از اولویت‌های اصلی این رژیم و "بیت هالوچمز" (Beit halochems) است. این موسسه دارای مراکزی است که در آنها نظامیان مصدوم و معلول صهیونیست بازتوانی شده و دوباره به زندگی عادی بازمی‌گردند، اعتماد به‌نفس به دست می‌آورند و کیفیت زندگی آن‌ها بهبود می‌یابد.

 


امکانات:

در ساخت مراکز B.H، ایده‌های بسیار و فکر و تلاش فراوانی برای طراحی سازه و محوطه‌های داخلی این مکان بکار گرفته‌شده است و این مرکز و تمام امکانات آن به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که با نظامیان اسراییلی معلول، نخاعی و نابینا بسیار هماهنگی دارد.

دراین مراکز توجه ویژه‌ای به نظامیان صهیونیست نابینا شده و کسانی که محدود به صندلی چرخ‌دار می‌باشند، می شود. تمام راهروها و اتاق‌ها و محیط داخلی مناسب سازی شده این مراکز امکان استفاده‌ی کامل را برای نظامیان صهیونیستی فراهم کرده و آن‌ها به ‌راحتی در کلاس‌های ورزشی و آموزشی و مراسم و رویدادهای اجتماعی شرکت می‌کنند.

تحقیقات پزشکی:

کارتحقیقی B.H از مرکز تحقیقات درمانی در تلاویو آغازشده و تحقیقات گسترده‌ای پیرامون مشکلات مربوط به آسیب‌های نخاعی، آسیب‌های مغزی و حتی ورزش‌درمانی انجام‌شده و این پژوهش‌ها همچنان ادامه دارد. در این راستا تحقیقات زیادی نیز درزمینهٔ مشکلات و مسائل مربوط به روانشناسی و جامعه‌شناسی نظامیان صهیونیستی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی انجام‌شده است.

توان‌بخشی:

درمان توسط توان‌بخشی، یکی از خدمات این مجموعه است که بیشتر به نظامیان اسراییلی بشدت معلول، نابینایان، نظامیان مصدوم  نخاعی و دیگر معلولین جنگی که نیاز به مراقبت‌های فردی دارند ارائه می‌شود.

 B.H با بیمارستان‌های مربوط به نظامیان اسراییلی در ارتباط مستقیم و نزدیک است و این نظامیان صهیونیستی بلافاصله بعد از درمان، در مراکز B.H تحت مراقبت و رسیدگی قرار می‌گیرند. این نظامیان صهیونیستی که دچار معلولیت‌های مختلف هستند، پس از ترخیص به یکی از مراکز این موسسه در نزدیکی محل زندگی خود ارجاع داده می‌شوند تا به‌سرعت تحت بازتوانی جانبی این مرکز قرار بگیرند. تمام تلاش این موسسه این است که در درمان آن‌ها وقفه‌ای ایجاد نشود. چون سرعت عامل اصلی موفقیت در درمان آن‌هاست.

در ابتدا این موسسه به‌عنوان یک موسسه پزشکی درمانی در نظر گرفته نشده بود؛ اما به‌سرعت نیاز مبرم به داشتن چنین مکانی مشخص شد و پیراپزشکی و درمان توان‌بخشی به‌عنوان اصل اساسی به‌حساب آمد. این پروژه به‌سرعت در B.H پایه‌گذاری شد و به‌عنوان یک ‌راه مناسب برای تناسب‌اندام فیزیکی و همچنین تناسب احساسی مورداستفاده قرار گرفت.

مرکز فیزیوتراپی:

درمان در موسسه‌ی درمان فیزیکی از دیگر اقدامات مکمل درروند درمان نظامیان صهیونیستی است. این بخش برای نظامیانی که وضعیت آن‌ها در دوران بستری بودن وخیم بوده بسیار ضروری است.

یک گروه متخصص و بسیار ماهر از طرف چند بیمارستان و همچنین بخش توان‌بخشی وزارت دفاع رژیم صهیونیستی به این موسسه معرفی و در این موسسه استخدام ‌شده‌اند تا اقدامات لازم و درمانی را به‌صورت حرفه ای روی این نظامیان انجام دهند.

آب‌درمانی(هیدروتراپی):

اهمیت آب‌درمانی از دیرباز در درمان معلولیت‌ها شناخته ‌شده است. در همین راستا استخرهای آب گرم در B.H راه‌اندازی شده است که این استخرهای آب گرم با توجه به تشخیص پزشک مربوطه برای درمان نظامیان مصدوم نخاعی و یا مشکلات جسمی شدید تجویز می‌شود که دمای آب آن‌ها قابل تنظیم است تا در دمای مناسب تجویزشده، آب‌درمانی تأثیر مثبت خود را بگذارد.

 گروه آب‌درمانی همیشه در محل حاضر هستند. یک محل کاملاً مجهز برای حمام درمانی، ماساژ درمانی و درمان به‌وسیله‌ی حرکات کششی و ژیمناستیک وجود دارد.

کارکنان بخش آب‌درمانی به‌صورت کاملاً تخصصی آموزش‌ دیده‌اند و تمام درمان‌های آن‌ها به‌صورت فردی و کاملاً اختصاصی برای هر نظامی مصدوم تجویز و اجرا می‌شود.

درمان‌های این مرکز (حتی آب‌درمانی) از روز نخست مصدومیت و بستری در بیمارستان آغاز می‌شود. از درمان‌های روانشناسی گرفته  تا درمان‌های تخصصی و حتی آب‌درمانی.

درمان ترکیبی:

پزشکان در این مرکز درمان‌های ترکیبی ازجمله تناسب‌اندام درمانی و درمان‌های فیزیکی برای یک دوره کوتاه یا بلند، تجویز می‌شود. این ترکیب به بهبود عملکرد بدن و تقویت پتانسیل‌های موجود برای اعتماد به‌نفس کمک فراوانی می‌کند. درمان به‌صورت انفرادی و زیر نظر دقیق پزشک انجام می‌شود.

این نظامیان اسراییلی در سالن‌های تناسب‌اندام که با به‌روزترین و مدرن‌ترین تجهیزات ورزشی مجهز شده است، کارهای درمانی خود را پیگیری می‌کنند.

 

برنامه‌های خانواده محور:

در این مراکز علاوه بر خدماتی که به نظامیان صهیونیستی داده می‌شود، مجموع امکانات بسیار عالی برای خانواده‌های این نظامیان وجود دارد. پیر و جوان می‌توانند از برنامه‌ها و فضاهای تفریحی این مراکز که شامل باشگاه‌های پیاده‌روی و غیره است استفاده کنند.

 

گذران اوقات فراغت:

نظامی مصدوم در B.H ساعات فراغت خود را با مجموعه‌ای از برنامه‌های فرهنگی و هنری سپری می‌کنند. علاوه بر اجرای نمایشنامه‌ها و تئاتر، رقص و شادی، آن‌ها می‌توانند به سخنرانی‌های مهیج گوش دهند و بحث‌های گروهی انجام دهند و حتی آثار هنری و دستی درست کنند. در سالن‌های سینمایی B.H فیلم‌های محبوب و روز دنیا نمایش داده می‌شود و جشن‌های جالبی در روزهای تعطیل برگزار می‌شود.

فعالیت‌های خلاقانه:

صدها نفر از نظامیان مصدوم اسراییلی و خانواده‌هایشان در برنامه‌های مختلف ازجمله باشگاه و کلاس‌های عکاسی، نقاشی، سرامیک، مجسمه‌سازی، موسیقی، زبان، قایقرانی و بسیاری دیگر از رشته‌های ارائه‌شده شرکت می‌کنند. همسران آن‌ها نیز به‌دوراز استرس و فشارهای نگهداری از این مصدومان، در کلاس‌ها و برنامه‌ها حضور یافته و حتی در کلاس‌های ورزشی و یا کلاس‌های گروهی آرامش درمانی شرکت می‌کنند.

از دیگر مزیت های این مجموعه‌ها می‌توان به برنامه‌های تفریحی آنها اشاره کرد که شامل بازی‌ها و مسابقات رقابتی ورزشی نیز می شود.

به کوشش مهندس مصطفی یحیی زاده

کد خبرنگار: 19
اینستاگرام
اینکه فقط از معلولین اسراییل وآمریکا درصدر سخن گفتید جای سوالست تمام کشورها ی پیشرفته مصدومین نظامی راحرمت قایلند مدیریت میکنند اگر معلولیت شدید باشد درمانش زیر زره بین است چرا که آینده دفاعی به عملکرد بروفاداران نظامی است واین ممطلب باید دردید بیشترمسییولین قرارگیرد نهادهای مسیول متولی هستند ولی پیگیری مشکل مصدوم آنهم معلولی که تا آخرعمر گرفتارست قابل نقدست نگهداری یک معلول برای خانواده مصیبت بارست آنهم موجی شیمیایی نخاعی نابینا واگر درمانش با اشتغال درمانی ومسایل اداریمثل شهرداری وام وتداوم روحیه ایثارگری وحفظ آن ازسوی متولیان امر زیرزره بین نباشد قطعا روحیه مصدوم تحلیل خواهد رفت کارمندان مسیول فقط به نشستن وارایه نامه ای نباید اقنا شوند اینجا مملکت امام زمانست بالاترین اطبا درگذشته درایران بوده اند ولی امروز چرا معلول ما درانزواباشد درد بکشد دعا وهمت لازمست تابا این رزم آوران دوران دفاع رفیق ترشویم به تمام مشکلات آنها درحدعالی خدمت کنیم نگوییم جه میشود کرد جوینده یابنده است نگذاریم رفیق دیروز ما زیرمشکلات خدای نکرده کمرش خم شود بامید بهبودی مدافعاند مجاهدفی سبیل الله
عرض سلام دارم .
در دوره شاه ملعون بیشتر راسته بزازا و نساجا و پارچه فروشا جهود بود .

حیف ما که وقتمونو واسه جهود تلف کنیم . خلاصه کلام .
جماعت جهود خسیس و کنس و زهر مار خورن .یعنی جونشونو و خونشنو پولشون بهترین چیز زندگی شونه ...
قدیما هر کی نزول میگرفت پشتش حتما یه جهود بود .. یعنی اینکه هرکسی پول نزولی می خواست یه راست میرفت سراغ جهودا . و این خدا نشناسای کنس نزول تومنی دوزار برای نزول گیرنده تعیین میکردن . اگه میدیدن پشتت خالیه ,,یعنی تاوان ده نداری نزول که هیچ جپاب سلامتم نمی دادن .
اگه توون ده داشتی یعنی کسی ضمانتتو میکرد , تا جایی که تیغشون میبرید نزول تومنی سیزار میگرفتن اگه نمیشد تا ده شاهی هم پایین میو مدن .
این جماعت جهود کلا با نون ربا خوری زندگی میکردن کلا نچسبن مثل بهایی ها .
راسته سیروس گدا و شمعون شیش انگشتی و شیمون بیچاره تویه بازار دست دوم فروشی های سد اسمال دم و دستگاهی واسه خودشون داشتند .
البته شاه هم خیلی آتیش به کوره اونا میریخت ,,, زیاد دربند چک نبودن سفته و زیر پایی و دست نویس خونه خراباتی واسشون نعمت الهی بود . اگه یه روزت می شد دوروز آنچنان سرت می تراشیدن که اجدادت یادت بره همیشه هم کلانتری و سه چهار تا شر خر دم دستشون بود .
مخلص کلام اون خاخام ماخاموشون که مثل یه دختر بچه گیسشون از زیر کلاه شاپو انگلیسی اومده بیرون سالی یه بار به قاعده شتری که سه ماه آب نخورده از سر شب تا صبح انقده مشروب میخورن که میترکن بد بختا.
قدیما که اینطور بود اگه راسته خیابونشون تک گیرت می آوردن غریب مرگت میکردن تا هیچ وقت اونطرفا نری .
درنهایت دست شما درد نکنه که این مطالبو نوشتید .
منم تونستم یادی از قدیما کنم . عزت شما زیاد یا علی مدد .
گرچه ازحرص ظلم بنیاد چون خم م ی درجوشم
مهربرلب زده وخون میخورم وخاموشم....
جانباز 45 درصد بودم و بنیاد هم بقیه درصد زنده بودنم را ذره زره از بین بردند ! و من اکنون مرده ام ! ( لطفن این نفس کشیدن به درد را به حساب زنده بودن نگذارید ) مرا مدیران بیکفایت و لیاقت به باد فنا دادند ! تمام شدم ! دادرسی هم نبود !
سلام عزیزان نگران نباشید اگر ذره ذره هم شویم از اعتقاداتی که پای آن خون داده ایم دست برنخواهیم داشت
الان 10 سال میشه استخر ندیدم تمام دنیا به معلول جنگ احترام و خدمات خوبی دارن جز ایران که فقط برای تبلیقات کار برد داره با 65 درصد جانبازی راننده آژانس بودن خجالت داره البته نه برای جانباز برای نظامی که دم از دفاع از حق مضلوم میزنه مگه از ما مظلوم تر هست از این همه دورغ دورنگی تعبض جانم به لب رسیده فقط شعار شعار الکی همین عمل به شعار در ایران گناه به حساب میاد
اینکه دارید کشور دشمن رو با کشورمون مورد مقایسه قرار میدید اشتباهه در حالی که قبول دارم وضع رسیدگی به جانبازان در ایران خوب نیست ولی این طرز قیاستون واقعا اشتباهه
مگررسیدگی کردن به نیروحالا میخواهدهرکشوری باشدجرم استکه قیاص کردند/ایراداین قیاص درچیست شمادوست گل تفاوتش رابرای ماواضح توضیح بدهیدتاماهم متوجه باشیم چون سوادمان کم است عیب هم نیست.........رزمنده ای که28سال استکه مسولین مارابه فراموشی سپردندوبالای20سال استکه دارم آزادانواع قرصهای اعصاب وروان رامصرف میکنم دریغ ازیک دفترچه بیمه درمانی که هیچ بارمالی هم ندارد.......یاعلی مدد
متاسفم برای خودم
چون دراسراییل از کمبود جمعیت و بحران مشروعیت و ضعف روحیه عمومی رنج می برند.به مجروحانشان رسیدگی میکنند.وگرنه آنهاهم مثل ایران به حال خودشان رهامیکردند..............

لذا مراقبت از نظامیان مصدوم ازکارافتاده و برآورده کردن نیازهای آن‌ها از اولویت‌های اصلی این رژیم و "بیت هالوچمز" (Beit halochems) است //سلام دوستان مطلب خوبی است برای مارزمندگان چون دقیقا عین واقعیت راگفته که مسولین28سال استکه همین یک کلمه رااگرمیگفتن هم خودشان راحت بودوهم مارزمندگان راه خودمان رامیدانستیم باخودمان نمیگفتیم برای یک کشورآنهم جمهوری اسلامی نه اینکه کودک کش چون خیلی فرق داردجنگیدیم وحال مسولین بایدبه مشکلات مارسیدگی کنندکه28سال استکه رسیدگی که هیچ توجهی هم نمیکنند/وقتی درایران نیروی انسانی زیاداست گناه مسولین چیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!آنهاهم حق دارندازکجابیاورندبرای کسانیکه رفتن ازکشوردفاع کردندخرج کنند!!؟خوب اینهاواقعازیادی بودن رفتندجنگ چرااونهایی که زیادی نبودندوسندپستهای مهم کشوربنامشان خورده بود نرفتندجنگ وامروزهم هیچ گونه گلایه ای ازمسولین ندارندیعنی خودشان الان شدندجزمسولین رده بالا چراچون عقل داشتندزمان جنگ رفتنددنبال درس ومارزمندگان که ازطبقه ضعیف مملکت بودیم وهستیم اضافی بودیم وآخرش شدیم این که همه دارندمی بینند......حال هم حقمان رهاکردن است که دولت رسیدگی نکندچون زیادی هستیم....خوب اسمی روی مارزمندگان گذاشتندمعسربه نظرمن وهمه دوستان معسرنیستیم مقصرهستیم چون دلیل مقصربودنش هم تومتن بالا آمده که عده مان زیاداست ودولت هم توجه نمیکند.صدهاباربلا نسبت کسانیکه این متن رامیخوانندمثل چغندرکه ازسرزمین کشاورزی بارکامیون میکنندتودست اندازهای جاده هم اگرچندتایی بیفتدهیچ توجهی نمیکنندچراچون علت بی ارزش بودنش اززیادبودن چغندراست!!.پس نتیجه میگیریم مارزمندگان هم مجددازدوستان پوزش میخواهم بلانسبت دوستانم که خودم رامثال میزنم سرنوشت چغندرراداریم.اگرغیرازاین است شمادوستان رنج کشیده بگویید.فاش نیوزتشکرازمتنهای خوب ودلنشینت واقعالذت بردم ...........رزمنده ای که موجی وبدون دفترچه بیمه درمانی وحقوق بیش ازیک سال استکه نمیتوان به سرکاربروم وپیش زن وبچه ام شرمسارگشته ام .هراتفاقی درطول عمرم ازقبیل جدایی همسربچه هاومرگ زودهنگام دیوانه شدن وهزاران اما واگردیگر درخانواده من وامثال من بیفتدمقصراصلیش مسولین رده بالا هستندچراچون بعدازاتمام جنگ ماراباکلی دردکه ازجنگ بمارسیده بودبحال خودمان رهاکردند/حضرت علی {ع}فرمودندحق گرفتنی ست بایدگرفت ...!!!اماحق مارزمندگان که30سال استکه پامال شده ونمیتوانیم هم بگیریم اگریک کلمه تندبخاطرگردفاع ازحقمان بگوییم عده ای فوراباچندکلمه مارامحارب هم میکنندپس حی علی خیرالعمل...........یاعلی مدد
کشورهایی که دین و اعتقاد محکمی ندارند چسبیده به دنیا و زرق و برق آنند اگر کمترین نقصی در امکانات رفاهی نظامیان مصدوم آنان بوجود بیاید بقیه نظامیان دیگر روحیه خودشان را از دست میدهند .بهشت آنها دنیا است. ولی ما که اعتقاد دینی و هدف بالاتری داریم با این کمبودها دست از هدف خود بر نمی داریم شاید مسءولین این را فهمیدند و خاطرشان جمع است که تلاش جدی برای حل مشکلات ما نمی کنند
مازیاران چشم یاری داشتیم...

خودغلط بود آنچه می پنداشتیم..!
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi