شناسه خبر : 46441
یکشنبه 23 خرداد 1395 , 09:14
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهدای اخیر مدافع حرم

حضور سرهنگ بازنشسته و رزمنده باتجربه هشت سال دفاع مقدس به‌عنوان مستشار و حضور داوطلبانه جوان دهه هفتادی این دیار در میان مدافع حرم و شهادت آنان در زمان‌های نزدیک به هم نشانی از تلاش فراگیر مردمی برای نابودی تمام گروه‌های تروریستی و تکفیری دارد.

اخبار شهادت مدافعان حرم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به‌طور مستمر در سایت‌ها، خبرگزاری‌ها و صفحات مجازی منتشر می‌شود و این نشان از حجم گسترده و مستمر درگیری‌ها در مناطق مختلف سوریه و عراق دارد. در چند هفته گذشته چندین مدافع حرم از استان‌های مختلف کشور به شهادت رسیدند و نامشان در میان جهادگران عرصه مقاومت ثبت شد. بار دیگر طی درگیری‌های تروریست‌های تکفیری با مدافعان حریم آل‌الله در چند روز گذشته تعدادی از مدافعان حریم اهل بیت(ع) ایرانی در سوریه به شهادت رسیدند.

چهار تن از این شهدا که تاکنون خبر شهادتشان منتشر شده است، از استان‌های سمنان، خوزستان و خراسان رضوی هستند. این چهار شهید نیز همانند سایر شهدای مدافع حرم این دیار با غیرتی وصف‌ناشدنی راهی دفاع از آرمان‌های اسلام و انقلاب در مرزهای مقاومت اسلامی شدند، اما مشخصه‌های به‌خصوص این شهدا نام آنان را برجسته‌تر از سایرین، در ذهن‌ها حک کرده است. ویژگی‌هایی همچون جانباز فاجعه منا، حافظ قرآن و شصتمین شهید مدافع حرم استان از جمله مشخصه‌هایی است که برای این شهدا برشمرده‌اند. حضور سرهنگ بازنشسته سپاه و رزمنده باتجربه هشت سال دفاع مقدس به‌عنوان مستشار و حضور داوطلبانه جوان دهه هفتادی این دیار در میان مدافع حرم و شهادت آنان در یک زمان نشانی از تلاش فراگیر مردمی برای نابودی تمام گروه‌های تروریستی و تکفیری دارد و این موضوع نشان دهنده اهمیت جریان مقاومت در میان تمام اقشار و تمام سنین است. جریانی فراتر از مرزهای جغرافیایی و فراتر از رده و شغل و نسل خاص.

روایت شهادت دو جوان دهه هفتادی به‌خاطر سن پایین آنها و توفیق دستیابی به فیض شهادت، مایه تحرک بسیاری از مردم و کاربران در شبکه‌های اجتماعی و فضای سایبری قرار گرفته است و در این راستا هشتک‌هایی همچون #دهه_هفتادی_باغیرت، #دهه_هفتادی_ها و #دهه_هفتادی_ها_هم_ شهید_ می‌شوند شکل گرفته است. عکس این دو شهید که متولد سال 72 و سال 74 می‌باشند، در صفحات مجازی دست به دست می‌شود و نام این دو شهید والامقام در کنار شهیدان محمدرضا دهقان و شهید سید مصطفی موسوی به‌عنوان افتخار جوانان متولد دهه هفتاد مطرح می‌شود.

مشخصات چهار شهید مدافع حرم که طی چند روز گذشته به شهادت رسیده‌اند:

جانباز فاجعه منا که شهید مدافع حرم شد

یکی از این شهدا سرهنگ بازنشسته تیپ 21 زرهی امام رضا(ع)، سید علی منصوری از اهالی شهرستان نیشابور است. این شهید والامقام فعالیت‌های انقلابی خود را از اوایل دوران انقلاب اسلامی آغاز کرده بود. او در سال 1358 وارد سپاه پاسداران شد. شهید منصوری در هشت سال دفاع مقدس نیز حضور فعالی در جبهه‌های جنگ تحمیلی داشت، حضور در عملیات‌های متعدد به‌ویژه کربلای پنج با تخصص بررسی و ارزیابی ادوات زرهی که داشت خود نشان از وارستگی و شخصیت بالای این شهید افتخارآفرین در تمامی ابعاد داشت. چندی پیش او بازنشسته تیپ 21 زرهی امام رضا(ع) شد. علی منصوری همچنین در حادثه منای سال گذشته در میان حجاج حضور داشت و مجروح شد. او پس از بازگشت از حج در سال 1394 و مصدومیتش در آن واقعه تأسف‌بار، تاب حرمت شکنی‌ها و تعرض‌های بی‌حد و مرز تکفیری‌ها را نیاورد و به‌عنوان یک مستشار نظامی و باتجربه به جمع رزمندگان مدافعین حرم اهل بیت عصمت و طهارت در سوریه پیوست. شهید سید علی منصوری در 20 خردادماه جاری در منطقه کفر حمره «شهرک حمیره» در نزدیکی منطقه خان طومان سوریه به کاروان شهدای مدافع حرم پیوست. او پنجمین شهید مدافع حرم نیشابور است.

شصتمین شهید مدافع حرم استان خوزستان

شهید مهدی نظری از اهالی شهرستان اندیمشک از استان خوزستان و رزمنده لشکر هفت حضرت ولی عصر(عج) است که چندی پیش داوطلبانه برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) عازم سوریه شد که طی چند روز گذشته توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید. او شصتمین شهید مدافع حرم استان خوزستان است.

روحانی شهیدی که حافظ قرآن بود

شهید احمد مکیان یکی از روحانیون و ورزشکاران شهرک طالقانی ماهشهر و حافظ کل قرآن بود. این شهید مدافع حرم سال 1374 در کوی طالقانی (کوره‌ها) در ماهشهر به دنیا آمد و سپس در خانواده‌ای مذهبی و روحانی در آبادان تربیت شد. پدر این شهید والامقام، مجید مکیان از روحانیون معروف آبادان به شمار می‌رود. شهید احمد مکیان از جوانترین شهدای مدافع حرم به شمار می‌رود و تنها یک سال از ازدواج این عزیز سفرکرده می‌گذرد. احمد مکیان چندی پیش برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) داوطلبانه عازم سوریه شد. او چند روز گذشته از ناحیه پهلو، مورد اصابت موشک قرار گرفت و به خیل شهدای مدافع حرم پیوست. شهید مکیان نخستین شهید مدافع حرم ماهشهر است.
 
یک دهه هفتادی دیگر از دانشگاه امام حسین(ع) فارغ‌التحصیل شد

شهید عباس دانشگر نیز یکی از مدافعان حرم جوان در سوریه بود. او متولد سال 1372 و از اهالی شهرستان سمنان بود که چندی پیش داوطلبانه عازم سوریه شد. شهید دانشگر توسط تروریست‌های تکفیری در چند روز گذشته به شهادت رسید. تصاویر یک جوان 23ساله در قامت شهید مدافع حرم به‌خاطر ظاهر کم‌سن و سال او در عکس‌هایش، حسرت راهی را که رفته است بر دل خیلی‌ها گذاشته است. پوسترها و تصاویر این شهید والامقام با این عنوان: «یک دهه هفتادی دیگر از دانشگاه امام حسین(ع) فارغ التحصیل شد»، طی چند ساعت گذشته طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi