شناسه خبر : 46464
یکشنبه 23 خرداد 1395 , 12:22
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شرایط معافیت برادر و فرزند جانبازان

** آزادگان و جانبازانی که براساس ضوابط و مقررات گذشته به دلیل نداشتن فرزند پسر یا صغیر (زیر 18سال) بودن آن فرزند پسر، برادر آنان  از امتیاز استفاده کرده و از خدمت معاف شده اند درصورتی که مدت اسارت و درصد جانبازی آنان به ترتیب بیش از 48 ماه و یا 50% باشد ، حسب مورد یک فرزند یا فرزندان آنان از خدمت دوره ضرورت معاف می گردد.

مثال:

آزاده ای که دارای 80 ماه سابقه اسارت بوده است که به دلیل صغیر بودن فرزندان ، برادرش از خدمت معاف شده ، به سبب 56 ماه مازاد سابقه اسارت 2 فرزند وی نیز می توانند از خدمت دوره ضرورت معاف شوند .

*ایثارگرانی که سابقه  جبهه ، آزادگی یا جانبازی آنان به تنهایی منجر به معافیت فرزندشان نشود درصورتی که مجموع اعداد(مجموع درصد جبهه و جانبازی)  و یا تمامی عوامل مذکور به عدد 30 و بیشتر برسد تنها می توانند یک فرزند خود را از خدمت دوره ضرورت معاف نمایند .

* کارکنان نیروهای مسلح که توسط شورای پزشکی مربوطه ، جانباز شناخته شده و دارای درصد جانبازی می باشند از درصد جانبازی صرفاً در جمع باسابقه جبهه یا آزادگی می توانند استفاده کنند و درصد جانبازی نیروهای مسلح به تنهایی منجر به معافیت فرزند آنان نمی‌شود. بدیهی است درخصوص تلفیق (جمع جبهه و جانبازی) باسایر عوامل نیز محدودیتی برای درصد جانبازی تعیین شده نخواهد بود .

مثال:

ایثارگری که دارای 27% جانبازی نیروهای مسلح و دارای 3 ماه حضور در جبهه یا 3 ماه آزادگی باشد می تواند یک فرزند خود را معاف نماید.

 *آن دسته از ایثارگران نیروهای مسلح که درگذشته براساس ضوابط جاری در قالب جمع جانبازی و جبهه فرزند یا فرزندان را معاف کرده باشند و سپس درصد جانبازی آنان توسط بنیاد شهید ثبت و تایید شده باشد ، نمی توانند برای بار دوم و به سبب جانبازی صادره از بنیاد شهید درخواست امتیاز نمایند مگر آن دسته از جانبازانی که درصد جانبازی تایید شده توسط بنیاد شهید ، بیش از حدنصاب معافیت یک فرزند باشد .

مثال1 :

رزمنده ای که با 20% جانبازی نیروهای مسلح و 45 ماه سابقه حضور درجبهه به صورت تلفیقی(مجموع درصد جبهه و جانبازی) 2 فرزند خود را معاف کرده به سبب جانبازی صادره از بنیاد شهید نمی توان برای فرزند سوم وی درخواست معافیت کرد مگر آنکه درصد جانبازی وی توسط بنیاد شهید 50% و بالاتر تعیین گردد .

مثال 2 :

رزمنده ای که دارای 30 ماه سابقه حضور درجبهه بوده و درسال های گذشته به سبب آنکه حد نصاب معافیت فرزند به سبب حضور در جبهه بیش از 30 بوده باسابقه 20 % جانبازی صادره از نیروهای مسلح یک فرزند خود را درقالب تلفیق(مجموع جبهه و جانبازی) معاف کرده است ، چنانچه این رزمنده از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان جانباز 25% معرفی گردد  هرچند که در گذشته از جانبازی به صورت تلفیقی استفاده کرده  چون حد نصاب حضور درجبهه وی به 30 ماه کاهش یافته لذا بهره مندی فرزند دوم از معافیت به سبب 25 % جانبازی صادره از بنیاد شهید بلامانع خواهد بود .

*آن دسته از مشمولانی که والدین آن ها هردو ایثارگر هستند درصورتی که امتیاز ایثارگری آنان به تنهایی به حد نصاب معافیت یک فرزند نرسد استفاده از حاصل جمع امتیازات آنان برای معافیت بلامانع خواهد بود .

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi