شناسه خبر : 46493
دوشنبه 24 خرداد 1395 , 14:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وصیت کرد مرا غریبانه تشییع کنید!

وی در وصیت‌نامه‌اش آورده است که مرا غریبانه تشییع و تدفین کنید چرا که پر کاهی بودم که تقدیم خدا شدم.

حجت الاسلام و المسلمین "محمد تابش" امام جمعه بندرامام خمینی(ره) در گفت‌و‌گو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس در رابطه با شهید مدافع حرم "احمد مکیان" بیان داشت: وی اصالتا اهل آبادان بود که همزمان با جنگ تحمیلی خانواده‌اش به شهرک طالقانی در حاشیه شهر ماهشهر مهاجرت کردند و با رفتن خانواده وی به قم، احمد نیز پس از یک سال و نیم تحصیل در حوزه علمیه بندر امام خمینی(ره) به قم رفت و در آنجا به ادامه تحصیل پرداخت. این شهید بزرگوار سال گذشته ازدواج کرده بود و به طور مکرر به سوریه می‌رفت تا اینکه چند روز پیش فیض شهادت نائل آمد.

وی افزود: فضایی که در دو شهر بندر امام خمینی(ره) و ماهشهر به وجود آمده فضایی مذهبی و اهل بیتی است. این دو شهر حدود 70 حسینیه دارد و مردم با فرهنگ اهل بیتی بزرگ شده‌اند و به ائمه اطهار عشق می‌ورزند. حضور جوانانی از این شهرها برای دفاع از حرم در سوریه به این دلیل است.

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) تصریح کرد: شهید مکیان حافظ کل قرآن کریم بود و در حوزه علمیه بندر امام خمینی(ره) تحصیل می‌کرد. او انسانی محجوب، متین و رازدار بود و بسیاری از اعمال خوب خود را پنهان می‌کرد. نزدیکان نقل می‌کردند این اواخر که به سوریه می‌رفت به خانواده‌اش نمی‌گفت کجا می‌رود و وقتی در سوریه بود با خانواده تماس می‌گرفت و می‌گفت من به زیارت آمده‌ام پس راضی باشید، مادرش نیز می‌گفت راضی‌ام و بعد او می‌گفت به زیارت حرم حضرت زینب(س) آمده‌ام.

حجت الاسلام تابش تاکید کرد: وی در وصیت‌نامه‌اش آورده است که مرا غریبانه تشییع و تدفین کنید چرا که پر کاهی بودم که تقدیم خدا شدم.

وی با اشاره به حافظ قرآن کریم بودن این شهید مدافع حرم عنوان داشت: روایت داریم کسانی که اهل قرآن هستند و وجودشان ظرف قرآنی است، عارفان اهل بهشتند.

امام جمعه بندرامام خمینی(ره) در پاسخ به سوالی مربوط به کارکرد هیات‌های مذهبی و محافل انس با قرآن گفت: خودسازی منهای عنصر قیام و جهاد، خودسازی شیعی و اهل بیتی نیست. تهذیب مبتنی بر جهاد است. این جهاد نیز بر دو قسم، جهاد با نفس و جهاد با دشمن خارجی است. جهاد با نفس انسان را عارف و جهاد با دشمن خارجی انسان را مجاهد فی سبیل الله می‌کند. کسانی که هیات‌های مذهبی و محافل انس با قران را برپا می‌کنند نباید به عنصر قیام بی‌توجه باشند.

مدافع حرم "احمد مکیان" متولد سال 1374 و حافظ کل قرآن کریم بود که چند روز گذشته در سوریه از ناحیه پهلو مورد اصابت موشک قرار گرفت و به خیل شهدای مدافع حرم پیوست. مراسم وداع با پیکر مطهر این شهید مدافع حرم شب گذشته در مسجد جامع بندر امام خمینی(ره) برگزار و امروز ساعت 19 پیکر این شهید در شهرک طالقانی ماهشهر تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi