شناسه خبر : 46548
سه شنبه 25 خرداد 1395 , 12:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ایثارگران بدانند؛ تسهیلاتی برای سال ۹۵

ماده ۵۰ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران بیان می‌دارد: تسهیلات بانکی(وام) بابت مساعدت در امر ازدواج خانواده شاهد، جانبازان، آزادگان و فرزندان آنها برای یک نوبت

یوسف مجتهد - ماده ۵۰ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران بیان می‌دارد: تسهیلات بانکی(وام) بابت مساعدت در امر ازدواج خانواده شاهد، جانبازان، آزادگان و فرزندان آنها برای یک نوبت به میزان دوبرابر ضوابط بانکی از سوی شورای پول و اعتبار به صورت قرض‌‌الحسنه تعیین می‌شود.

بند یک تبصره 29 قانون بودجه سال95، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوجین را از مبلغ 30 میلیون ریال به یکصد‌میلیون‌ ریال با دوره بازپرداخت 4ساله افزایش داده است.

بنابراین تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج ایثارگران مبلغ 200میلیون ریال تعیین می‌شود که اگر زوجین از ایثارگران باشند جمعا مبلغ 400میلیون ریال وام ازدواج دریافت خواهند کرد.

با عنایت به ماده50 قانون جامع، فرزندان جانبازان بدون در نظر گرفتن درصد و فرزندان آزادگان بدون احتساب سنوات اسارت مشمول این تسهیلات می‌شوند و بنیاد شهید باید تمیهدات لازم را برای بهره‌مندی ایثارگران از این تسهیلات فراهم کند.

2- هدیه ازدواج

برابر ماده49 قانون جامع، دستگاه‌های اجرایی مشمول این قانون موظفند برای مساعدت در امر ازدواج خانواده شاهد، آزادگان، جانبازان و فرزندان آنها برای یک نوبت هدیه ازدواج موضوع مفاد قانون پرداخت پاداش پایان‌خدمت و بخشی از هزینه‌های ضروری به کارکنان دولت مصوب 26/2/75 و اصلاحیه‌های بعدی آن را به میزان دوبرابر پرداخت کنند. پرداخت هدیه ازدواج مشمولان فوق که تحت پوشش دستگاه‌های اجرایی نیستند بر عهده بنیاد است.

مبلغ هدیه ازدواج برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی 12میلیون و 328 هزار ریال است که برای ایثارگران به استناد ماده49 قانون جامع دو برابر و به میزان 24میلیون و 656هزار ریال خواهد بود که در سال 95 باید پرداخت شود.

به دلیل عدم جدیت در پیگیری حقوق قانونی ایثارگران توسط دستگاه‌های متولی ایثارگران، اجرای کامل این هدیه در دستگاه‌های اجرایی به دلیل غفلت مسئولان دستگاه‌های اجرایی به صورت یکسان و هماهنگ در همه دستگاه‌ها اجرا نمی‌شود. از وظایف مهم بنیاد پیش‌بینی حمایت‌های لازم برای اجرای این حقوق قانونی است.

از نکات مهم در پرداخت هدیه ازدواج به فرزندان جانبازان بدون در نظر گرفتن درصد جانبازی و برای آزادگان بدون در نظر گرفتن سنوات اسارت است.

نکته مهم دیگر این است که برابر تبصره ماده49، پرداخت این هدیه برای ایثارگران و فرزندان آنها که تحت پوشش دستگاه‌های اجرایی نیستند باید توسط بنیاد پرداخت شود که بنیاد در این خصوص از ابتدای تصویب قانون جامع تا به حال کوتاهی کرده و وظیفه خود را در قبال ایثارگران به انجام نرسانده است.

بنیاد موظف است به خانواده شاهد، جانبازان و آزادگان و فرزندان آنان بدون ملاحظه میزان درصد و مدت اسارت، هدیه سال95 و مطالبات هدیه ازدواج سال‌های گذشته ایثارگران را به آنان پرداخت کند.

3- فوق‌العاده ایثارگری

2 فوق‌العاده ایثارگری در قوانین پیش‌بینی شده است:

الف- فوق‌العاده ایثارگری بند 2ماده68 قانون مدیریت خدمات کشوری.

ب- فوق‌العاده ایثارگری ماده 51 قانون جامع.

در مبحثی جداگانه به جزئیات هر دو فوق‌العاده خواهیم پرداخت، لکن به طور کلی اعلام می‌کنیم که هیچ محدودیت و منع قانونی‌ای برای دریافت توأمان این 2 فوق‌العاده وجود ندارد. برای مصوبه هیأت وزیران در تعیین مبلغ 9میلیون ریال به عنوان حداقل حقوق و مزایای شاغلین دستگاه‌های اجرایی، مبلغ 2 میلیون و 250هزار ریال فوق‌العاده ایثارگری ماده51 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران است که هر ماه توسط دستگاه‌های محل خدمت ایثارگران در فیش حقوقی آنان اعمال می‌شود.

نکته مهم، تبصره این ماده است که بیان می‌دارد: فوق‌العاده ایثارگری افرادی که در استخدام دولت نیستند توسط بنیاد، تأمین و پرداخت می‌شود که در این زمینه بنیاد تا به حال به وظایف قانونی خود عمل نکرده است.

فوق‌العاده ایثارگری بند2 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری حاصل ضریب سالانه در عدد امتیاز جدول فوق‌العاده ایثارگری است که از عدد 400 شروع و به عدد 1550 ختم می‌شود؛ بنابراین حداقل این فوق‌العاده، مبلغ 616 هزار و 400ریال و حداکثر آن مبلغ 2میلیون و 388 هزار و 550ریال برای سال 95 خواهد بود.

4- حق پرستاری

برابر تبصره 2 ماده 11 قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان، حق پرستاری بر مبنای حداقل دستمزد ماهانه کارگران هر ساله تعیین می‌شود. با تعیین 8میلیون و 121هزار و 660 ریال توسط شورای عالی کار به عنوان حداقل حقوق کارگران در سال95، مبنای حق پرستاری سال95 جانبازان نیز با این مبلغ محاسبه می‌شود.

تمامی موارد فوق که توسط دستگاه‌های اجرایی یا بنیاد اقدام نمی‌شود قابل طرح در کمیسیون ماده 16 و دیوان عدالت اداری حسب مورد است.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
سلام وقت شما بخیر. این جدید ترین خبر هست؟ ببخشید یکی بگه این جمله دقیقا یعنی چه؟(بنیاد موظف است به خانواده شاهد، جانبازان و آزادگان و فرزندان آنان بدون ملاحظه میزان درصد و مدت اسارت، هدیه سال95 و مطالبات هدیه ازدواج سال‌های گذشته ایثارگران را به آنان پرداخت کند.)
یعنی کسی که قبلا ازدواج کرده الان میتونه از تسهیلات وام ازدواج استفاده کنه؟
با سلام از تاريخ تصويب قانون يعني 2/10/91 به بعد اگر ايثارگري يا فرزندش ازدواج كرده باشه و بنياد به تعهدش عمل نكرده باشه قابل پيگيري است .
با سلام لطفا هرکس اطلاع دقیق ومستند دارد جواب بدهد : اینکه شورای نگهبان مصوبه مورخه28اردیبهشت ماه امسال مجلس درمورد معافیت فرزند جانبازان با ده درصد جانبازی وبهره مندی فرزندان جانبازان زیر بیست وپنج ومعافیت خود جانبازان زیر بیست وپنج درصد از شهریه دانشگاه ها را رد کرده است فقط بحث مربوط به معافیت سربازی رد شده یا اینکه این مصوبه کامل رد گردیده است؟ خواهشمندم پاسخ دهید.
برید تو سایت شورای نگهبان اونجا هست. چیزی که من برداشت کردم این بود که کلا لایحه احکام دایمی توسعه که یکیش همین قوانین جانبازان بود رو رد کردن. پس این یعنی شاید قراره دوباره اصلاحاتی انجام بشه و بره به شورا. آخه لایحه احکام دایمی توسعه خیلی گسترده بود و فقط یه جزئ اون مربوط به جانبازان و ایثارگران بود
كل مصوبه به استناد اصول 74 و 75 قانون اساسي رد و به مجلس عودت داده شده است .
کامل رد شده است
با سلام آیا به جانبازان 10درصد بازنشسته فوق العاده ایثار گری تعلق میگیرد لطفا پاسخ دهید
با سلام . به بیست وچهاردرصد شاغل هم داده نمی شود چه برسد به ده درصد بازنشسته ای عزیز دل برادر....
باسلام بنده در سال 73 ازدواج کردم و اصلا هدیه ازدواج دریافت نکردم ایا به بنده تعلق میگیره یا باید مجددا ازدواج کنم؟
درصورتیکه دوباره ازدواج کنید هم ازاجرمعنوی بهرمند خواهید شد واجرمادی ضمن اینکه درامرترویج ازدواج سهیم خواهیدبود
سلام.جناب مجتهدازاطلاع رسانی دقیق وقانونی شمامتشکریم،لطفأبفرماییدچه مقامی ویاسازمان،اداره ویاارگانی بایداجرامیکرده که نکرده!واگرکارشکنی شده است چه کسی مسئول است؟لطفأصراحتآوبدون اغماض بفرمایید.خداقوت...
متولي اجراي هر قانوني همان دستگاهي است كه در قانون نام برده شده. مثلا اگر گفته بنياد موظف است اين بنياد است كه بايد به دنبال اجراي قانون باشد.
می دانم به آقای لاریجانی چطور می توانیم بگوییم که نظر شورای نگهبان را بر آورده کنند تا سریع تر شورای نگهبان مصوبه اخیر مجلس را تایید کنند از آقای مجتهد خواهش می کنیم خودشان به طور ویزه پی گیری فرمایند
جناب آقای مجتهد باسلام وعرض ارادت برای چندمین بار خدمت حضرتعالی نظر به اینکه بنده حقیردرآستانه بازنشستگی هستم لطفآبفرمایید حقوق بازنشستگی بعد ازبازنشستگی چگونه پرداخت خواهد شد؟آیا مزایای ایثارگری بعد ازبازنشستگی به قوت خود باقیست ؟یا قطع خواهد شد ؟.خواهشمندم به این دغدغه بنده پاسخ دهید ممنونم.
سوال از شما ، پاسخ از سردار شریفی یکساله شد . با تمام احترامی که به سایت فاش نیوز که خود مشتری آن هستم دارم اما از قصور شما مسئول محترم گله دارم فراخوان دادید البته نه فقط در این مورد بلکه چند نمونه دیگر . تعداد زیادی از جانبازان منتظر جواب بودند . مقصر را فقط شما میدانم اگر سردار حاجی شده و دیگر پائین دستی ها را نمی بیند ، با یک متن ساده تعداد زیادی از جانبازان را از سرکار گذاشتن خارج کنید مثلا حاجی بازنشته شده یا ... خدا را خوش میاد و درضمن ارزش خود را
با سلام .به اطلاع جانبازان محترم جانبازان زیر بیست وپنج درصد برسانم که الان اگر درروزنامه ها وسایت ها وخبرگزاری ها دقت فرمایید همه جا اعتراض ونامه وطومار فرزندان معزز شاهد به مسئولین بالای مملکتی دراعتراض به عدم برقراری فوق العاده ویژه ایثارگری((ماده 51))برای ایشان است. عزیزان ما چرا نسبت به این حق مسلم ضایع شده مان ساکت مانده ایم وحداقل در جراید وسایت ها اعتراضی نمی کنیم ؟اگر این فریاد ما به گوش مسئولین برسد شاید فرجی حاصل شود واصلاحیه ای ،تبصره ای اضافه گردد وما هم شامل شویم ...
در صورت تلاش گروه زیر 25% ها حتما نتیجه حاصل می گردد حتی با نوشتن در سایت ها و حتی یک مثبت هم تاثیر دارد باور کنید
والبته اگر از سوی اقای مجتهد نوشته شود 100برابر تاثیر دارد .
امید انکه ایشان هم معافیت از شهریه دانشگاه را حق فرزندان جانباز زیر25% بدانند و در این خصوص بنویسند .
و امید انکه بزودی خبر تصویب این مصوبات در همین سایت درج شود
با سلام به عنوان فرزند جانباز از جامعه ایثارگری از شما مثل سایر ایثارگران تقاضا دارم که دست ما به مسئولین نمیرسه.صدای ما رو هم کسی نمیشنوه. چند سالی هست از طریق سایتا و ایمیل ها به دنبال حق و حقوق فرزندان جانبازان هستم اما دریغ از یه جواب یا مصوبه ما فرزندان جانبازان مثل فرزندان شهدا میخواهیم از فوق العاده ایثارگری و وام مسکن برخوردار باشیم از شما میپرسم برا یک فرزند جانباز شاغل در ادارات دولتی چه امتیازی وجود داره. اگه هست نام ببرید آیا فوق العاده ایثارگری یا وام مسکن یا معافیت از مالیات و کسورات بازنشستگی شامل حال ما میشه که نمیشه الانم که طرح لوایح دایمی قانون ششم توسعه توسط شورای نگهبان رد و برای اصلاح در اختیار مجلس قرار گرفته شماها که به نمایندگان و مسئولین بنیاد دسترسی دارید برای فوق العاده ایثارگری و وام مسکن ما فرزندان اقدامی انجام دهید حداقل اطلاع رسانی کنید واقعا ناامید شدم از همه.حتی شما رسانه ها
ماکه بارها پیگیری کردیم توسایت فاش نیوز هم پیام گذاشتیم که شرکت دخانیات ایران زیرباراین ماده 51(فوق العاده ایثارگری ) نمی رود
باز تکرار چند ساله قانون جامع خدمات رسانی امیدوارم تکرار نشه ان شاءالله(آمین)
این احکام دائمی در مورد ایثارگران تصویب بشه بازم مشکل در زمان اجرا پیدا میکنه وااااااای بحال اینکه دیگه اینا هم تصویب نشه!!!؟؟
امیدوارم دستاورد دوستان در مجلس نهم به ثمر بشینه ان شاءالله(الهی آمین).
همه باید تلاش کنند.....
فوق العاده ایثارگری موضوع ماده51 قانون جامع در مورد بازنشستگان چرا اجرا نمی شود؟ بازنشستگان که از نظر مالی خیلی ضعیفتر از شاغلین هستند
با سلام واحترام
ممنون حاج مجتهد که راهنمایی خوب نمودند.
بنده شاغل دولتی هستم.
سال 93 فرزندم ازدواج کرد وهرکاری کردم نه در بانک ونه در اداره محل کاره وام وهدیه ازدواج را دوبرابر ندادند
وگفتند نیاز به بخشنامه وآیین نامه داره که هنوز نیامده
خلاصه بصورت عادی ومثل بقیه مردم به فرزندم هدیه ازدواج ووام ازدواج دادند!!
آیا قابل پیگیری ودریافت هست؟
ماده 51 در آموزش پرورشبه فرزندان. شهید تعلق نگرفت و حق این قشر رو بازهم به راحتی ضایع کردند
بیجاره ارتشی نه ایثارکر است نه رزمنده نه .....
الان که جنگ نیست ارتشی ها جانباز یا ... بشن
دست اندر کاران فاش نیوز سلام بنده جانباز قطع عضو هستم وسال 91 بازنشسته تامین اجتماعی هستم آیا قانون ماده 51 شامل من و امثال من هم میشود یاخیر اطفا راهنمائی بفرمائید متشکرم
دوستان.کمی به فرزندان شهدا که مانشالله همگی دیگربالای۳۰سن دارن توجه میشه.اماکسی خبری ازخود جانباز نمی پرسدچه برسدبه فرزندان جانبازان..البته باید خیلی بهتر از این به فرزندان شهدا توجه بشه این حقشون است امافعلا همه ازیادمسئولیت رفته اند ولی جانبازان بیشتر
درودبرروحانی وشهیدی برای توجه شان.
ای مسئولین صدقه سر ایثارگران شمابه مقام وزندگی رسیده ایدبفکرجبران باشید. وگرنه خداراحت چپتان میکند.درفتنه ۸۸همین ایثارگران نجاتتان دادن وگرنه چمندانهارابسته بودید الآن همین ایثارگران باهتان قهرکرده اند..احتیاط کنید شهیدی بگفته معاونهات دربنیاد تهران از وقتی شما آمدید بسیاروضع بنیاد خراب کردی تمام اعتبارهای بنیاد دراین دولت به صفر نزدیک کردید آقای شهیدی
جناب مجتهد زاده پییری فرمایند که در اصلاحیه لعدی سهمیه جانبازان زیر 25 درصد که در کنکور دانشگاهها برقرار شده در آزمون کارشناس رسمی دادگستری وآزمون وکالت هم برقرار بشه(موضوع ماده 59 قانون جامعایثارگران)
مجلس چرا پوشش جانبازان 20% را تصویب نمی کند آقاجان،از قدیم گفته اند، سنگ بزرگ نشانه نزدن است شما اول پله به پله،نه به یکبار بیائید بگوئید از ده درصد
فوق‌العاده ایثارگری بند2 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری حاصل ضریب سالانه در عدد امتیاز جدول فوق‌العاده ایثارگری است که از عدد 400 شروع و به عدد 1550 ختم می‌شود؛ بنابراین حداقل این فوق‌العاده، مبلغ 616 هزار و 400ریال و حداکثر آن مبلغ 2میلیون و 388 هزار و 550ریال برای سال 95 خواهد بود..
این امتیازات بر چ مبنای است
سلام ، یارانه جانباز مستاجر دارای فرزند دانشجو قطع شده گرچه مشمول موارد اعلام شده قطع یارانه نمیشود علی ایحال عده ای نفوذی زالوی غربگرا و سکولار و دو ملیتی هرگز چشم دیدن جانباز ولایتمدار را ندارد و به هر شیوه برای آزار و شکنجه جانباز دست میزند. در حقیقت جانباز در دولت هیچ جایگاهی بجز تبلیغات شعاری و آمار افزایش بودجه بنیاد ندارد.
تغییر پستهای سازمانی در ادارات و جابجایی جانبازان ولایتمدار از دفاتر مدیریتی به واحدهای پایین دست و تنزل شغل جانباز نسبت به پرسنل معلوم الحال تنبل و مورد دار که به بدی شهرت دارند بسیار باعث سرشکستگی و تحقیر جانباز است. متاسفانه علیرغم وجود قانون ممنوعیت تنزل پست و شغل جانبازان هیچ مرجعی پاسخگوی اقدامات ناهنجار در ارتباط با امور اجتماعی جانباز نیست لذا جانباز تحت فشارهای روانی و تحقیر شخصیت دینی فقط به ادعاها و شعارهای پوچ بی عمل مسئولان گوش میدهد و انتظار دارند جانبازان پس از عمری تحمل انواع درد و رنج مجروحیت و محرومیت و مظلومیت پشتیبان و مدافع هتاکان و سکولارهای انگلی دولت باشد!!؟
در حالیکه جانباز بعلت خصلت ذاتی و قلبی ولایتمداری و مردم داری و رعایت شئون تقوا و زهد اسلامی در محیط اشتغال و زندگی شهرت دارد در طول سه سال گذشته با انواع تهمت ناروا و بی حرمتی مورد حمله و هجمه ناجوانمردانه قرار گرفته هرگز از ایمان و اعتقادش عبور نکرده زیرا هدایت الهی یا حب علی و آل علی ذاتی بوده و بوسیله شکنجه و هجمه انگلهای نفوذی و وطن فروشان خودفروخته تغییر ناپذیر است.
عشقت نه سرسریت که از سر بدر شود
مهرت نه عارضیست که جای دگر شود
باسلام جناب مجتهد ازجنابعالی تقاضادارم پیگیری فرمایید چراتاکنونمصوبه کف 25%درخصوص جانبازان اعصاب وروان وشیمیایی مصوب سال 9 اجرایی نشده ونمی شود، ؟
سلام
من فرزند جانباز 25 درصد بازنشسته متوفی آموزش و پرورش هستم که مدرک لیسانس مهندسی معدن دارم.طبق بند 2 ماده 21 کلیه دستگاههای اجرایی موظفند یکی از فرزندان بازنشسته جانباز 25 درصد و بالاتر خود را در همان محل خدمت پدر استخدام نماید. کسی میتونه کمکم کنه که من چجور میتونم پیگیر این مساله بشم و استخدام بشم؟؟؟
اقایمجتهدی 0 ضمن تشکروقدردانی اززحمات شما0طلبه جانباز25درصدم که حوزه علمیه هیچ امتیازی تاکنون برام قائل نشده 0 عزیزم کی بکیه 0 تاریکیه 0 دودوتا میشه ده تا 0 حرفات قانونیه اما شرط اجرای انها وجود ویتامین ب باسه نقطه است
باسلام خدمت جناب اقاي مجتهد اول از جنابعالي در مورد اطلاع رساني تشكر و قدرداني ميكنم ، جنا مجتهد چرا در مورد تبصره ٢ ماده ٥١ قانون جامع خدمات توضيحاتي نداديد همانطور كه مستحضر هستيد در اين تبصره جانبازان حالت اشتغال از دريافت مزاياي ماده ٥١ منع شده اند ، ميخواستم از جنابعالي بپرسم ايا قانونگذار ماده قانوني ديگران را براي دريافت مزاياي اين ماده براي جانبازان حالت اشتغال دستگاههاي دولتي پيش بيني كرده است ؟ اگر پيش بيني نكرده ، چرا جانبازان حالت اشتغال را از مزاياي اين قانون منع كرده است؟ تقاضا ميكنم پاسخ دهيد تا ما جانبازان حالت اشتغال به يك جواب مقنن برسيم ، با تشكر
با سلام چراجانبازان زیر25درصد مشمول فوقالعاده ایثارگری ماده51 نشدند. حداقل متناسب با درصد جانبازی ازاین ماده بهره مند می شدند.کم می اومد؟ امیدوارم این قانون نیز به زودی اصلاح گرددتا جانبازان زیر 25 درصد که تاکنون ازهیچ امتیازی برخوردار نبودند نیز بهره مند شوند.انشاالله
با سلام بر اساس مصوبه مجلس مبنی بر افزایش حقوق کارکنان کشوری ولشکری در خرداد ماه بنیاد از افزایش حقوق جا نبازان ماده 38 سر بازده ونه افزایشی داده ونه معوقه مربو طه پرداخت نموده ایا مدیران روسا ی بنیاد هم شامل این امر شده
درزمان جنگ بدلیل موقعیت حساس وفرمان امامـ راحل وبخاطرنماندن اسلحه پدرروی زمین حقیردائمابه منطقه میرفتم وبرمی گشتم کارمندشبکه بهداری بودم باحکم استخدام رسمی آزمایشی وپایان دوره دوساله که می بایست تاچندماهی دیگرحکمم تبدیل به استخدام رسمی دائمی میشدکه درطول مدت فوق بدلیل جراحات سه روزغیبت داشتم که بعدازمدتی حکم برکناری ازخدمت برای اینجانب زدندودرحکم ذکرنمودندکه بدلیل سه روزغیبت وعدم رضایت شماصالح جهت ابقادرخدمت دولت تشخیص داده نمیشویدوبرکنارشدیم بعدازآن مجددابه جبهه رفتم کردستان برگشتم فرمانداروقت آقای تمدن که استاندارتهران هم بودبخلطراینکه فرزندشهیدبودم وبیکارنباشم به اداره کاراستان معرفیم کردومشغول بکارشدم ودرنامه ای نوشتندکه نامبرده مشغول کارمیباشدوسال آینده میتوانداستخدام گرددکه سی سال است هنوزسال آینده نیامده،بعدازمدتی مجدداتوسط سپاه به منابع طبیعی معرفی شدم ومشغول بکارشدم که درطول دوسال کارکردن باعوارضات شیمیایی واعصاب وروان سه روزنتوانستم سرکاربروم منابع طبیعی نامه ای فرستادکه آقای رضاامیری چون سه روزغیبت کرده ای بروحسابداری تسویه کن وبروبه امیدخداداستان ماوکارکردنمان این بوده حالیه برادرمحسن میفرمایندتحقیرجانبازآیاتحقیری واجحافی ازاین بالاتراست که یک فرزندشهیدمجروح جنگی رابخاطرسه روزغیبت اخراج کنی اینهاهمه مدارکش موجوداست ودرپوشه ای نگهداری نموده ام که اگرروزی کسی گفت مابه احترام زحمات پدرت وزحمات خودت فلان کردیم اسنادراارئه دهم که چه خیانتی بمن شده است که الان بایدبازنشست شده باشم ومسکن وامکاانات هم گرفته باشم امابدلیل همان حفظ شئونات بخودمان اجازه ندادیم به دیوان هم شکایت کتیم ولی برادرناطق درست میفرماینداین آقایان سکولار،فئودال،وضدارزشهاهستندبعدازجنگ بخصوص بعدازارتحال حضرت امام راحل نااهلان بی غیرت راکب قوانین شدندوهرجاجانبازی رزمنده ای ونیرویی ارزشی بودرابواسطه ترفندهانابودکردندجناب آقای ساقی شمابعنوان مسئول سایت فاش که وابسته به ارزشهاهست محبت کنیدندای من رابسمع مبارک آقای مجتهدبرسانیدوازطریق تماس بگوئیدچگونه میتوانم احقاق حق کنم امیدوارم اینبارکاری برای بنده انجام دهید
سلام
من فرزند جانباز 25درضد بازنشسته آموزش و پرورش با مدرک مهندسی معدن هستم. میخواستم بدونم چطور میشه مطابق تبصره 2 ماده 21 قانون جامع به جای پدرم در آموزش و پرورش مشغول به کار بشم؟
تو رو خدا اگه کسی میدونه باید چیکار کنم جوابم رو بده خانواده خیلی در مضیقه هستن و به این کار احتیاج مبرم دارم ثواب داره
فوق العاده ايثارگري مارا پير كرده است .كسي جوابگو اين ماده 51 نيست.
سلام بعرض میرسانم من جانباز35درصد هستم ایا کارت ایثاربه جانبازان تعلق میگیرد-اگرممکن هست راهنمایی فرماییدبه کجا مراجعه نمایم باتشکر
خواسته قشر عظیم جانبازان زیر بیست وپنج درصد : با سلام واحترام،چنانکه استحضار داریددر لایحه ((دایمی شدن برنامه های توسعه کشور مصوب بیست وهشتم اردیبهشت ماه سالجاری مجلس شورای اسلامی)) که از طرف شورای محترم نگهبان رد گردید پس از سالها چشم انتظاری تسهیلات وامتیازاتی برای جانبازان زیر بیست وپنج درصد وفرزندانشان در نظر گرفته شد.حال که این لایحه با توجه به گستردگی آن وایرادات فقهی وقانونی در سایر مواد وبندها رد گردیده است درخواست قشر عظیم جانبازان زیر بیست وپنج درصد اینست که پیگیریهای لازم جهت رفع سریع ایرادات وتامین نظر شورای محترم نگهبان از سوی مجلس شورای اسلامی به عمل آید.با سپاس وتشکر
اینجانب جانباز 30 درصد هستم بخدا تا این تاریخ نه هدیه ازدواج به خودم داده اند ونه به فرزندانم. اگر کسی این هدیه را گرفته راهکارش را به ما هم بگوید.
سلام پدربنده بازنشته سپاه میباشد وبعد از بازنشتگی بخاطر فشار اعصبی زیاددچار سکته شده است ودر کمیسیون سپاه بند ب ماده121سپاه شده است و در بنیاد25درصد جانبازی دارد ولی ن بنیاد و ن سپاه حقوقی مبنابرجانبازیش نمیدن هر چی از سپاه میگیرد بابت شغلش بوده که کار کرده و بازنشته شده است این سوال رو دارم ایا این واعقا عدالته که جانبازان رو چند دسته کردید خب همه برای کشور رفتن .ایا هیچ برنامه برای چین جانبازانی ندارید
خواسته تمام جانبازان آزاد فکر و گشاده نظر است بنابراین بنده هم باتایید نظر آقای احمد پور پیام ایشان را تکرار میکنم خواسته قشر عظیم جانبازان زیر بیست وپنج درصد : با سلام واحترام،چنانکه استحضار داریددر لایحه ((دایمی شدن برنامه های توسعه کشور مصوب بیست وهشتم اردیبهشت ماه سالجاری مجلس شورای اسلامی)) که از طرف شورای محترم نگهبان رد گردید پس از سالها چشم انتظاری تسهیلات وامتیازاتی برای جانبازان زیر بیست وپنج درصد وفرزندانشان در نظر گرفته شد.حال که این لایحه با توجه به گستردگی آن وایرادات فقهی وقانونی در سایر مواد وبندها رد گردیده است درخواست قشر عظیم جانبازان زیر بیست وپنج درصد اینست که پیگیریهای لازم جهت رفع سریع ایرادات وتامین نظر شورای محترم نگهبان از سوی مجلس شورای اسلامی به عمل آید.با سپاس وتشکر
جرم همسر جانباز اعصاب وروان هستم 12 درصد حقوق سالیانه اضافه شده ماهی 200 تومان البته بشما تعلق نمی گیرد انقدر مشکلات دارید حالا حقوق 12در صد طلب می کنیدمگه اخبار گوش نمی کنی اگر دنبالش را بگیری هم فیش حقوقت رو رسانه ای می کنیم هم 35 پنچ سال زندگی توبا بیماری سرطان شوهرت وبیماری خودت هم مردن بچه هات که بعداز 16 و12 و با چه مشگلاتی از دنیا رفتند هم کم محلی فا میل هم بد محلی فرزند بخاطر موجی بودن پدرش آخه بچه دل داره پدر که دل ندار اگر دل داش مغزش خوب کار می کرد بر خودش یه کس شده بود مثل همه پدر های دوستاش پس اگه می خواهی در صدر اخبار و در شبکه های مجاز شهره خاص عام نشی هیچ وقت نه در دل تو بگو نه دنبال حقوق از دست رفته ات باش
با سلام وعرض ادب

عدالت در پرداخت حقوق جانبازان اصلن رعایت نمی شود

مجلس در بودجه 95 میزان افزایش حقوق 12%تعیین کرده است و دولت به تمام نهادها و وزرات خانه بخشنامه ارسال کرده متاسفانه برای جانبازاتی که ماده 38 حقوق انها اعنمال شده این افزایش صورت نگرفته است
اقای مجتهدسلام اسفندماه 94 مبلغ سی صدهزارتومان به حقوقه مان اضافه شد درفیش حقوقی زده فوق العاده مدیرت من ازچندتا ازدوستان درسپاه پرسیدم گفتن سنوات جانبازان حالت اشتغال بالا بره به جانبازدرجه یاپست میدهند وهیچ ربطی به ماده 38 ندارددرضمن مبلغ 80 هزارتومان ازفوق العاده ایثارگری هم کم شده بااینکه من مدارک ماده 38 راکامل نکرده بدون توجه وبررسی پرونده میگن حقوقتان اضافه شده ماده 38 هست ولی چندتا ازدوستانم درسپاه به بنده گفتن این ربطی به ماده 38 نداردولی بنیادداره سواستفاده میکند ودرضمن گفتن میانگین حقوق ماده38 600 هزارتومان هست نه سی صدخواهش میکنم جواب منرابدهید چون چندین عمل جراحی کردم وقادرنیستم به بنیادبرم وروم نمیشه بپرسم جوری به ماجواب میدهند که انگاربنیادمال باباشان هست.سپاسگزارجانباز
سلام من کارمند آموزش پرورش هستم و فرزند جانباز برای گرفتن تسهیلات ازدواج از طریق بنیاد جانبازان باید اقدام کنم یا آموزش و پرورش؟ لطفا راهنمایی بفرمایید
سلام جناب اقای مجتهد اینقدرازاین که ابثارگران بدانند1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11نوشتیددیگه از خواندنش خسته شدیم بنده صددرصداعتقاد دارم جنابعالی دلسوز امثال ما هستیداما کو گوش شنوا وقتی کشوری که از14تا کشورسیزدهم میشوددرخدمات رسانی ایثارگران امریکایی که سربازانش از ان سر دنیامیان زورگویی هیچ حقی هم ندارن دخالت کننداصلاحقی ندارن مگر قیم کشورها هست اما در خدمات رسانی به معلولانش اول هست اما ماکه اگر از کشورمان دفاع نمیکردیم انهم دفاع جانانه هرکشوری جای ایران بوذ از بین میبردن اماجوانان ایرانی بنازم به غیرتشون دفاع کردن که هیچ بلکه همین جوانان ایران را اول قدرت منطقه کردن اقای نماینده اقای رِِییس جمهور اگرشهدانبودن اگرایثارگران نبودن الان چه بلایی سر ایران امده بودشاید الان بگن این ایثارگران هم همیشه از مادیات حرف میزنن امااینطور نیست ما هم ادم هستیم تاکی شرمنده اهل اعیال باشیم ماهی یک میلیون وسیصدهزارتومان حقوق میگیرم روزی یک کپسول اکسژین مصرف دارم که بابتش یک ریال هم نمیدن یک مرد میخواهم روزی سی هزارتومان بگیره برام کپسول پرکنه بیاره این عدالته حالا اینها به کنار30ساله خونه نشین هستم یکنفرحالم را نپرسیده42روز در المان بستری شدم شاید بگم42نفراز مقامات بلندپاییه المان به اعیادتم امدن ایا قانون ایثارگران اینفدر سخته شورایی محترم نگهبان بده به تشخیص مصلحت15سال خاک بخوره تاحالا فکرمیکردم دولت دستش خالیه اما وقتی اختلاصهای میلیارد دلاری و حقوقهایی چند ده میلیونی را که دیدم تازه فهمیدم که چه بلایی میخوان بسرمان بیارن ایران ثروتمندترین کشور جهان است اما این ثروت را عده قلیلی تصاحب کردن اصلااگر اجازه میدادن ما شیمیاییها از فروشنده شیمیایی شکایت میکردیم تمام حقمان را تا حالا گرفته بودیم سربار دولت هم نمیشدیم
با سلام این ماده 51 که برای فرزندان شاهد شاغل در اموزش وپرورش اجرایی نشده
سلام من هم با نظر اقایان احمی پور وبقیه دوستان موافق لطفا پیگیری بفرمایی که هر چه سریعتر رفع ایراد گردد که به دولت اسیب نرسد واختلاسهی بیشتری از سوی رجال دولت انجام نگیرد طرح بیست هشتم اردیبهشت سال جاری را جهت رفع نقص ارجاع تاموارد نا مطبوع دولت حذف وشاید جانبازان زیر 25%وفرزندانشان از یکسر مطالب منجمله کمک شهریه دانشگاهی وسهمیه ورود به دانشگاه که هزینه انچنانی برای دولت ندارد را تصویب نمایند نه اینکه هزینه یا هدیه به فرزندانمان فقط تعلق بگیرد جناب مجتهد این مورد را که با سرنوشت فرزندان اینده این اب وخاک گره خورده یعنی سهمیه ورود فرزندان جانباز زیر25%را حتما تصویب نمایید چون فرزندانمان به سن تکلیف رسیدهاند وما نمیتوانیم برایشان قدمی برداریم وتنها کمکمان به دست شما بسته است یک یا علی میخواهد
ایا این فوق العاده ایثارگری موضوع بند دو قانون شامل ذحقوق بگیران تامین واجتماعی نیز میشود راهنمایی بفرمایید یا پاداش اخر خدمت تامین اجتماعی درقبا نیروهای بازنشسته ایثارگر چگونه انجام میدهد لطفا اطلاع رسانی فرمایید تا متوجه شویم که اینها سرمان کلاه نگذارند
من جانباز اعصاب از کار افتاده و خانه نشین هستم که با سلیقه یه آدم که پزشک بوده هیچیش معلوم نیست و نبوده 10درصد شناخته شدم در صورتی که کسانی ... حالا هم که مجلس که در واقع همه این کشوره به لحاظ انتخاب آنها توسط ملت تصمیم گرفته چند نفر آقایان که خودشان رنج دیده و ستم کشیده دوران انقلاب و قبل انقلاب و امید ملت هستن بجای کمک به من ایثارگر تصویب رفاهی منو امثال منی که همه چیز این نظام هستیم رو رد کردن لطفا به خانواده ما فکر کنید که در حقشان ظلم نشه و این مصوبه رو اجرایی کنید لطفا
کارمندان فرزند شهید شاغل در دادگستری علیرغم تصریح قانون همچنان از دریافت فوق العاده ایثارگری موضوع ماده 51 قانون ایثارگری محروم هستند.
بادرود بر شما جناب مجتهد وبا عرض خسته نباشی سئوالی در مورد ذخیره مرخصی کارمندان ایثارگر که سالیانه چند روز ذخیره می گردد. ممنون
سلام میشه راهنمایی کنید من ب بنیادشهید شهرمان زنگ زدم گفت که هیچ کمکی تعلق نمیگیره،بابای من جانباز 5درصداعصاب و روان و بازنشسته ازکارافتاده کلی بنیادهستند.در رابطه با ماده 49که گذاشتند آیا شامل ماهم میشه یانه؟؟یا فقط به انبارهای با درصدهای بالا تعلق میگیرد؟سپاس
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi