شناسه خبر : 46609
شنبه 29 خرداد 1395 , 09:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پیام شهدای روحانی مدافع حرم در نمایشگاه قرآن

حجت الاسلام سید محمد مصطفایی جمعه شب گفت: پیام غرفه شهدای روحانی مدافع حرم حضرت زینب(س) در بخش حوزوی بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم این است که روحانیت همیشه در صحنه است و تاکنون 21 طلبه و روحانی از ایران و 29 روحانی و طلبه از کشورهای عراق، لبنان، پاکستان و افغانستان در کشورهای سوریه و عراق به شهادت رسیده اند.
وی با بیان این که غرفه شهدای مدافع حرم برای اولین بار در نمایشگاه قرآن برپا شده است، افزود: روز گذشته یک طلبه شهید که در سوریه به شهادت رسید، در شهر مقدس قم تشییع شد.
به گفته وی بر اساس آمارهای ارائه شده درباره شهدای روحانی مدافع حرم تا یک ماه گذشته حدود 50 شهید به ثبت رسیده که 19 روحانی ایرانی در سوریه و چهار روحانی دیگر در عراق به شهادت رسیده اند.
مصطفایی همچنین گفت: در این غرفه که با حال و هوای جبهه و جنگ آراسته شده، مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفته و بخشی از وصیت نامه ها، پیام ها و خاطرات 9 شهید روحانی مدافع حرم به نمایش گذاشته شده است.
وی افزود: همانگونه که چهار هزار و 327 طلبه و روحانی در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند امروز نیز روحانیون و طلاب حوزه های علمیه در خط مقدم جهاد هستند و بازدیدکنندگان در این غرفه با برخی از این شهدا آشنا می شوند.
مسئول غرفه شهدای روحانی مدافع حرم در نمایشگاه قرآن گفت: در این غرفه به معرفی شهید حجت الاسلام محمدعلی قلی زاده از شهدای مدافع حرم پرداخته ایم که از شهدای قرآنی است و جلسات تفسیر قرآن برگزار می کرد.
وی از شهید حجت الاسلام مجید محمدی به عنوان استاد حوزه و دانشگاه در رشته معارف قرآن یاد کرد که در شهر شوشتر به فعالیت های قرآنی مشغول بود و در دفاع از حرم شربت شهادت نوشید.
مصطفایی با بیان این که اکثر این شهدا متولد دهه 60 هستند، افزود: شهیدان روحانی محمدمهدی مالامیری و صالح حسن زاده از اساتید فقه و اصول در شهرهای قم و نجف بودند که در سوریه به شهادت رسیدند و در این غرفه به ارائه خاطرات و دل نوشته هایی آنان پرداخته ایم.
وی در ادامه گفت: بازدیدکنندگان در غرفه شهدای روحانی مدافع حرم می توانند عکس یادگاری با تصاویر شهدای مدافع حرم بگیرند و با شرکت در مسابقاتی که با محتوای زندگی شهدای روحانی مدافع برگزار می شود، سخنان روایتگران این عرصه را بشنوند.
مصطفایی گفت: هدف تمام کسانی که برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) به سوریه می روند، پاسداری از دین و حفظ منافع اسلام است و همانگونه که رهبر معظم انقلاب تصریح کردند، اگر در سال های اخیر با دشمنان اسلام در سوریه و عراق مقابله صورت نمی گرفت، امروز باید در کشور با جریان های تکفیری مقابله می کردیم و لذا فداکاری های این رزمندگان با هیچ معیار مادی و دنیایی قابل مقایسه نیست.
بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار «به سوی فهم قرآن» از 24 خرداد ماه تا هشتم تیر ماه از ساعت 18 تا 23 و 30 دقیقه میزبان روزه داران و مشتاقان کتاب الهی است.

منبع: ایرنا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi