شناسه خبر : 46723
دوشنبه 31 خرداد 1395 , 10:27
اشتراک گذاری در :
عکس روز

صندوق توسعه ملی

صندوق توسعه ملی با هدف تبدیل بخشی از عواید ناشی از فروش نفت و گاز و میعانات گازی و فراورده‌های نفتی به ثروت‌های ماندگار، مولد و سرمایه‌های زاینده اقتصادی و نیز حفظ سهم نسل‌های آینده از منابع نفت و گاز و فراورده‌های نفتی تشکیل شده است.
 
اعطای تسهیلات ارزی و ریالی به بخش‌های خصوصی، تعاونی و بنگاه‌های اقتصادی متعلق به مؤسسات عمومی غیردولتی برای تولید و توسعه سرمایه‌گذاری‌های دارای توجیه فنی، مالی و اقتصادی، اعطای تسهیلات صادرات خدمات فنی و مهندسی، اعطای تسهیلات خرید به طرف‌های خریدار کالا و خدمات ایرانی در بازارهای هدف صادراتی بخشی از مصارف صندوق است که در اساسنامه آن ذکر شده است.
 
در سال‌های گذشته به دلایل مختلف ایثارگران نتوانسته‌اند از منابع سرشار این صندوق در زمینه اشتغال و سرمایه‌گذاری استفاده کنند. در تبصره یک ماده52 قانون تنظیم، این قانون از بودجه سنواتی خارج و به یک قانون دائمی برای استفاده ایثارگران تبدیل شده است. برابر این تبصره ایثارگران از 15درصد منابع ماده52 با سیاستگذاری‌های شورای عالی اشتغال جهت تسهیلات اشتغال‌زایی و کمک به توسعه کسب و کارهای خرد، کوچک و متوسط بهره‌مند می‌شوند. بانک‌های عامل مکلفند علاوه بر منابع مذکور، حداکثر تا یک برابر آن را از منابع داخلی پرداخت کنند. بانک عامل مجاز است با اخذ تعهد محضری پرداخت مبلغ نقدی هدفمندی یارانه‌ها را به عنوان ضمانت بپذیرند.
 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi