شناسه خبر : 46738
دوشنبه 31 خرداد 1395 , 14:41
اشتراک گذاری در :
عکس روز

استاد هنرمسجدی

به یاد شهید "محمود رضا عندالله "

 

شهید "محمود رضا عندالله " 23 خرداد 1344 در  تهران دیده به جهان گشود.

از سال  62 تا زمان شهادت  بنیانگذار انقلاب فرهنگی در منطقه نظام آباد ، مسئولیت پایگاه های تابستانی ،انجمن فرهنگی مسجد و مربی پرورشی مقاطع ابتدایی و راهنمایی بود.

در آن دوره و با کمترین امکانات  خلاق  و نو آور بود. در حوزه‌های هنرهای تجسمی، موسیقی و نمایش کارهای بی نظیری کرد. تعداد زیادی از شاگردانش به شهادت رسیدند و آنهائی که ماندند اکثرا" افرادی هستند که در مشاغل فرهنگی و مهم در حال خدمتند.

  گزیده ای از دل نوشته های شهید "عندالله ": سبکبالانی چون شهدا بودند که پرواز کردن را به شما می آموزند و لکن وظیفه شماست  قبل از پرواز و قبل از هجرت بیاموزید پرواز را. بدانید امروز دشمن از آموزش‌های شما می هراسد. می‌ترسد که نوجوانان جذب مسجد شوند. آخر می دانید اگر کسی مسجدی شود مانند آهن آبدیده می شود.

مولا! شاهد باش من عاشق امام هستم. من هیچ نهادی را به اندازه بسیج دوست ندارم. بسیج معبد عاشقان الله است. بسیج میدان وصل و جهاد و مبارزه در راه رسیدن به معشوق است. بسیجی ها انقلاب را بیمه کردند.  بسیجی ها را دعا کنیم که ما مدیون بسیجی ها هستیم .

 شهید عندالله اول بهمن ماه 66 درعملیات بیت‌‌المقدس 2 درمنطقه ماووت به فیض رفیع شهدات نائل آمد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi