شناسه خبر : 46740
شنبه 12 تير 1395 , 12:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حقوق وامتیازات رزماوران و مصدومان جنگی انگلیس

در همه کشورهای دنیا مصدومان و معلولان جنگی خصوصاً رزمندگان و جنگاورانی که برای دفاع از کشورشان و منافع ملی مردم خود جنگیده‌اند ویا حتی کسانی که درکسوت آنان هستند را گرامی می‌دارند و ارج می‌نهند؛

فاش نیوز -  در همه  کشورهای دنیا مصدومان و معلولان جنگی خصوصاً رزمندگان و جنگاورانی که برای دفاع از کشورشان و منافع ملی مردم خود جنگیده‌اند ویا حتی کسانی که درکسوت آنان هستند را گرامی می‌دارند و ارج می‌نهند؛ اما بااینکه اصل این موضوع درکشورهای مختلف اهمیت دارد ولی با توجه به عوامل متعدد، میزان، کیفیت و نوع رسیدگی‌ها و بها دادن‌ها گاهی تفاوت‌های زیادی باهم دارد.

میزان توجه و رسیدگی به این اقشار درکشورهای مختلف، بسته به سطح فرهنگ، اعتقادات و رفاه هر جامعه و کشور، متفاوت است. مثلاً دربسیاری ازکشورهای توسعه‌یافته و مرفه غربی و اروپایی به دلیل وجود زیرساخت‌های فرهنگی، رفاهی و قانونی، نظام حمایتی گسترده و سطح بالایی درباره کسانی که از جان و سلامتی و عمر خود برای مردم وکشورشان مایه گذاشته‌اند و حتی معلولان عادی وجود دارد. این رسیدگی‌ها خانواده، همراهان و حتی وراث رزماوران و کسانی که برای کشور، مردم و منافع ملی‌شان جنگیده و یا در آن مسیر قرارگرفته‌اند را نیز در بر می گیرد.

در اینجا به یکی دیگر از کشورهای اروپایی، یعنی انگلیس از این زاویه نگاهی می‌اندازیم:

در این کشور موسسه‌ای موسوم به "GOV"government of veterans، (سازمان رزماوران) وجود دارد که وظیفه‌اش ارائه‌ی خدمات پشتیبانی ضروری به رزماوران و خانواده‌ آن‌هاست که این خدمات شامل موارد زیر است:

1. پرداخت حقوق بازنشستگی

2. کمک‌هزینه‌هایی برای زندگی

3. پرداخت غرامت به مجروحان و یا خانواده‌های سوگوار آن‌ها از طریق خدمات پولی

4. حمایت‌های رفاهی از رزماوران و خانواده‌های آن‌ها

مزایا امتیازات برای رزماوران و خانواده‌های آن‌ها

این مزایا شامل افراد زیر می‌شود:

1. رزماوران

2. کسانی که در نیروهای مسلح بازنشسته شده‌اند ولی نیروی رزمی نبوده‌اند.

3. بستگان درجه‌یک رزماوران.

بسیاری از انواع کمک‌های مختلف ازجمله کمک‌های مالی در دسترس این افراد و خانواده‌های آن‌ها قرار دارد.

هر رزماوران می‌تواند با توجه به نیازهای مالی خود از انواع خدمات مالی و سایر خدمات این موسسه بسته به شرایط و وضعیت خود استفاده کند.

همچنین با استفاده از خدمات این موسسه می‌توانند سایر سازمان‌هایی را که قادر به کمک به آن‌ها باشند را پیدا کنند و از خدمات آن‌ها نیز استفاده کنند؛ اما بیشتر خدمات این موسسه خدمات مالی است.

چه کمک‌های مالی در دسترس است!

رزماوران و خانواده آن‌ها طیف وسیعی از کمک‌های مالی را در دسترس دارند که ازجمله‌ی مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مزایای مالی در داخل انگلستان
  • مزایای مالی در خارج از انگلستان
  • شورای امداد مالیات
  • هزینه‌های تحصیل
  • هزینه‌های مراقبت از کودکان
  • هزینه‌ی رایگان سفر و یا کاهش هزینه‌های آن

مزایای مالی در انگلستان

رزماوران و بستگان آن‌ها قادر به دریافت طیف وسیعی از مزایا و خدمات در داخل انگلستان می‌باشند. ازجمله مهم‌ترین این خدمات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه‌های مربوط به نگهداری از کودکان
  • پرداخت تمامی هزینه‌های درمانی رزماوران و خانواده‌هایشان
  • هزینه‌های زایمان به‌صورت کامل پرداخت می‌شود
  • انواع اعتبارات مالیاتی
  • پرداخت‌های شخصی به‌صورت کالابرگ که مستقل از حقوق است

مزایای زندگی در خارج از انگلستان

چنانچه یک رزماوران در خارج از انگلستان زندگی کند، بازهم مزایای خاص خود را می‌تواند مطالبه بنماید و این مزایا شامل خود و خانواده‌ی آن‌ها است. برخی از این مزایا عبارت‌اند از:

  • کمک‌هزینه‌های مربوط به زنان و زایمان
  • مراقبت از کودکان
  • کمک به اشتغال و پشتیبانی از طریق کمک‌هزینه‌های شغلی
  • کمک‌هزینه‌های زندگی برای افراد بی‌کاری که در جست‌وجوی کار می‌باشند (فقط اتحادیه اروپا)

 

شورای امداد مالیاتی:

رزماوران از پرداخت مالیات مبری هستند و حتی مالیات‌های آن‌ها در خارج از کشور نیز توسط دولت پرداخت می‌شود، دو نوع معافیت مالیاتی آن‌ها عبارت‌اند از:

  • معافیت مالیاتی مسکن
  • معافیت مالیاتی برای اقامت در خارج از کشور

البته این معافیت‌های مالی برای اقامت در خارج از کشور بستگی به تعداد روزهای خدمت این رزماوران در جنگ‌های خارج از کشور دارد.

این خدمات برای جنگ‌ها و استقرارهای مختلف تفاوت دارد. به‌عنوان‌مثال:

اگر در جنگ افغانستان و عراق شرکت کرده باشند، از تاریخ 1 اکتبر 2007 معاف می‌شوند.

کمک برای هزینه‌های تحصیلی و هزینه مراقبت از کودکان:

رزماوران در این کشور قادر به دریافت کمک‌هزینه‌های تحصیل مدرسه و دانشگاه فرزندان خود می‌باشند و برای دریافت این هزینه‌ها می‌توانند به‌صورت مستقیم به اداره آموزش‌وپرورش مراجعه و دریافت نمایند.

درباره سایر هزینه‌های مراقبت از کودک به آن‌ها کوپنی تعلق می‌گیرد که از طریق آن هزینه‌های مربوط به نگهداری از کودک را می‌توانند دریافت کنند.

رزماوران هرماه مبلغی را به‌عنوان شارژ این کوپن دریافت می‌کنند که از طریق آن هزینه‌های مربوط به مهدکودک، اردوهای مدرسه‌ای، هزینه‌های مدرسه‌های مختلف مخصوصاً شبانه‌روزی و بسیاری از هزینه‌های دیگر را می‌توانند بپردازند. تمام این اطلاعات برای آن‌ها در سایت

www.modchildcar.co.uk به‌آسانی قابل‌دسترس است.

سفرهای رایگان و یا کاهش هزینه‌های سفر:

  • سفر در خود انگلستان

تمامی رزماوران برای سفرهای داخل شهری در انگلستان هزینه دریافت می‌کنند و تمامی هزینه‌های آن‌ها رایگان است. این رزماوران با داشتن کارت الکترونیکی تمامی مبالغ خود را پرداخت می‌نمایند. این هزینه‌ها شامل اتوبوس، مترو، قطار، تاکسی و کلیه وسایل نقلیه به‌جز از هوایی است. برای رزماوران که دارای مشکلات حرکتی می‌باشند تمامی این هزینه‌ها در اسکاتلند و ایرلند نیز رایگان بوده و می‌توانند از کارت‌های مشابهی برای این سفرها استفاده نمایند.

در ولز هم این خدمات منحصراً برای رزماوران مصدومی است که دچار مشکلات حرکتی هستند رایگان است.

 

طرح نشان آبی

در این طرح فرزندان و همسران رزماوران با دریافت کارتی تحت عنوان hm forces می‌توانند از مزایایی همچون دریافت 3/1 از هزینه‌های سفر در انگلستان استفاده کنند و همچنین تمامی هزینه‌های سفر آن‌ها در لندن رایگان است.

این طرح برای زنانی که همسر رزماوران آن‌ها مرده و یا عضوی از خانواده‌ی او که حقوقش را دریافت می‌کند نیز وجود دارد.

تخفیف‌ کالاها:

رزماوران و خانواده‌های آن‌ها مشمول کارت‌های خریدی هستند که برای خرید بسیاری از کالاهای ضروری و همچنین کالاهای خانگی دارای تخفیف‌های خوبی است.

کلام پایانی:

هدف این سازمان ارائه مشاوره به رزماوران برای مواجهه با نیازها و مشکلات آن‌ها و بهبود شیوه‌ی زندگی و سیاست‌هایی است که زندگی آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

این سازمان برای ارائه مشاوره رایگان، محرمانه و بی‌طرف به رزماوران و ترویج فرهنگ برابری و به چالش کشیدن تبعیض‌ها بنانهاده شده است.

به کوشش مهندس "مصطفی یحیی زاده"

اینستاگرام
بنياد شهيد :
آقا اينها را ثبت كنيد تا مشمول قانون كپي رايت بشوند تا اين انگليسيهاي .... از روي مزاياي ما كپي برداري نكنند .
آهاي انگليسيها ، عراقيها ، امريكاييها .... بله با شما هستم يك كمي هم خودتان تدبير و نوآوري و مهر ورزي داشته باشيد چرا اينقدر از روي ما تقلب ميكنيد .
خیلی با ایران فرق نداره
آقای مدیر محترم سایت این مطالب را برای مسئولین بنیاد بفرستید شاید از خواب خرگوشی بیدار شوند .البته شاید
کسی که خودش را به خواب زده با شلیک توپ هم نمی توان بیدار کرد
آری این چنین است برادر !!!!
چرا در کشور عزیز ما عمل نشده، نمی شود و نخواهد شد برادر عزیزم ؟؟؟
پنجاه و چند سال از عمر ما گذشت، پس کی؟؟؟
مزایا بنام رزمندگان به کام دیگران
بنام خدا
کلام سید جمال الدین اسد ابادی از بزرگ مصلحان جهان اسلام در خصوص اسلام در غرب و شرق بسیار زیباست
در شرق هر کجا که میروی نام اسلام بکوش میخورد . و عملی در خصوص مسایل اجتماعی نمی بینیم.
در غرب نامی از اسلام نیست اما تمام رفتار اجتماعی اسلام در انجا حاکم است( نقل بمضوم)
اسلام بذات خود ندارد عیبی
هر عیب که باشد از مسلمانی ماست
ایران تنها کشور در دنیاست که رزمندگان و یا همان رزم اوران جزء ایثارگران بحساب نمی ایند چون تعدادشان زیاد است ؟!
مدیرانی که حقوق های نجومی می گیرند چگونه می توانند به فکر حق و حقوق ایثارگران باشند.
سلام میخواهم یک چیزی بگم میترسم برام بخندید وقتی اقای احمدینژاد دولت ایران بود اصلا توی مملکت خیرو برکت بودهرجای جاده و شهر میرفتی چقدرکارگران مشغول کار ابادسازی شهرو جاده ها بودن اما الان هیچی دیده نمیشه مسئولین هم همیشه ایه یاس میخونن مگه همین ایران نیست بخصوص به ایثارگران ارزش فایل میشداماالان بنده جانبازی هستم 35درصدشیمیایی اعصاب و روان یک کپسول اکسژین مصرف دارم اگر اژانس بره پر کنه بیاره سی وپنچ هزار تومان میگیره یک ریال هم دولت بابتش نمیده ایااین انصاف است ایا این عدالت است میگفتندنمیدانم بندچند را اجرا میکنیم جانبازها اندازه کادر حقوق میگیرن میدانم قیمت نفت را بهانه میکنید اماقیمت نفت دردولتهای قبل به 6دلار هم امد اما مملکت عالی بود جناب اقای روحانی بخداوندی خدا دوستت دارم امامدیریت خیلی ضعیفه ما در راه همین مملکت زمینگیر شدیم شرمنده اهل عیال شدیم سیاست دولت فقط با امریکا معامله کردن نیست بعدمیان پشت تریبون میگن احمدینژادمملکت رابه تاراج دادچیزی برای مانذاشته بمانه اقای احمدینژادهرچی بودبرای حرف خود ارزش فایل میشد اگر ایلام میکردبیست درصدحقوقهااضافه میشود ازمافروردین درست همین بیست درصداضافه میشد نه کم نه زیادالان دولت محترم شش ماه تبلیغ میکند حقوثهای کارمندان و ایثارگران چهارده درصد اضافه میشه بعدازسه ماه هشت درصد اضافه کرده انهم معوقه یک برج را از حسابمان برداشت کرده فکرکنم این برداشتها به حساب مدیران ریختندبیچاره مدیران شرمنده اهل عیال نباشن چون الان لاک زنانه امده سه میلیون تومانه این مدیرمحترم بایدجوابگوی خانواده اش باشه اقای نوبخت عزیزکه هروقت پشت تریبون میادتن من میلرزه ایاچه ایه یاسی میخواذ بخوانه اما یک خبرخوش دادتورم تک رقمی شده مانمیدونیم دم خروس باورکنیم یا حضرت عباس اقایان را باور کنیم موقه تورم تک رقمی را مردم باورمیکنندکه مردم خورشان احساس کنند تورم امده پایین بنده تاچندماه قبل حقوقم باغناعت شدیدتاپازده ام برج سرمیکردیم اما الان شده تا دهم برج اگرتورم پایین امده چرافیشهای برق آب کاز تلفن به حدی نجومی بالا رفته تورم یعنی قدرت خرید مردم خدایا صبرمان بده تا یک سال اندی زود تمام بشه درجناب اقای مجتهدی ازجنابعالی بسیارقدردانی میکنیم حد اقل اطلارسانی میکنی اینهای که جنابعالی می فرمایید دولت و مجلس همه اشون را میدانند اما یک عده نامحرم امدن این قهرمانان را از میان بردارن اما ملت بیدارتراز ان که گل اینها را بخورن این نونی بودکه اصولگرایان به دامانمان گذاشتن اگراصولگرایان تندروی نمیکردن اگر ملایم پیش میرفتن اگرهمدیگررا متهم نمیکردن اگرنامحرمان را به جمع شان راه نمیدان نامحرمان منظورم انهای هستن که یک چوپیه به گردنش انداخت امدبنام اصولگرایان هرکاری کرد بنام اصولگرایان تمام شدالان چوبش را ما میخوریم هرروزی که خودمان میگیم مرگ برانگلیس الان حسرت قانون ان کشور را میخوریم انه بازمانده های جنگ انگلیسی که فقط زورگوی به کشورهای ضعیف معلول شدن نه مثل مادفاع از ارمانمان دفاع از مملکتمان دفاع از دین و ناموسمان واقعا متاسفم درپایان چندین بارگفتم بازهم میگم اگر جناب اقای روحانی سیاست داخل اش را تقیرندهد در دور بعد شکست سختی خواهد خوردواما ازکارکنان فاش نیوز البته من میگم سنگ صبورتشکروفدردانی دارم خسته نباشیداما چون بنده خیلی کم سواد هستم غلطهای املایی مر تصحی کنید خدا حافظ همه شماباشد امیدوارم در کارتون موفق باشید
خودت از قبل میدانستی داری جوک میگی و به تو میخندن. احمدی نژاد کاری با این مملکت کرد که مغولان نکردند و این خرابی ها حالا حلا ها درست نخواهد شد.
دمت گرم ..نیک گفتی و زیبا نوشتی و حق مطلب را بیان کردید.
سلام ،ضمن قبولی روزه ها ونمازتون ، هرنفس آواز عشق می رسد از چپ وراست /مابه ز فلک بوده ایم / باز همان جا رویم / جمله که آن شهر ماست / کشورهای دگیر جنگ را ببینید که مردم خودشان جهت دفاع ترس دارند، فراریند ،اما کشور ایران و دلاورمردانش برای دفاع همیشه آماده بوده وبدستور رهبر آماده نبرد با دشمنان هستند،امنیت الان شماها که دارید بهترین زندگی رومیکنید بدون تعارف و حقیقتامدیون رشادت و ایثارو فداکاری وجانبازی قشرومردان بی ادعای جنگید/پست ومقام و حقوقش وراحتی ازشما /مریضی و درد ورنجش از ما که تاپای مرگ گریبانمان هست /با سپاس از مدیریت محترم / خودتون به خواب نزید /تلنگر نزدیک است /
سلام برای اجرای تبصره 2 ماده 39 که از تمام مراجع ذیضلاح گذشته و باید اجرای شود به سلیقه بعضی از کارکنان بنیاد شهید خوش نیامده و همچنان قصد قطع حقوق جانبازان حالت اشتغال در دستگاه اجرایی دارند البته صد البته بجز کارکنان بنیاد شهید که آنها خونشان از سایرین رنگین تر برتریو سایرین باید بسوزند به نازم به این عدالت
ولی اینجا که انگلیس یا کشوری دیگه ای نیست اینجا ایرانه ایران خودمون جائی که وقتی اختلاس هزار و پانصد هزار میلیارد تومانی از بنیاد جانبازان برملا میشه تندروترین و ضد فسادترین روزنامه کشور به نام روزنامه کیهان تیتر میزنه و مایه امید جانبازان میشه ولی روز بعد میبینی همین روزنامه سکوت میکنه و دیگه لام تا کام حرفی نمیزنه و این یعنی سکوت سرشار از ناگفته هاست
دوست عزیز...
سکوت کیهان و شلوغ کردنش هردو از سر سیاست و سیاست بازیه...
شما که مدام مشغول قلمزنی هستید دیگه چرا؟
جالب است که در تمامی قوانین کشورهای کافر خبری از در صد نیست وامکانات رفاهی وتحصیلی ومالی برای همه جانبازان با هر درصدی یکسان است وما با کلی ادعا ی مسلمانی که داوطلبانه به جبهه رفتیم در گیر درصد دادن به جانبازان مظلوم هستیم واقعا خارجی ها عجب کافرانی هستند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ایا این اطلاعات برای مسسوولین شرم آورنیست آیا بعد از گذشت 28 سال از جنگ وقت ان نرسیده که این درصد را از قوانین حذف شود تا شاید مرحمی بر زخم تمامی جانبازان بالاخص جانیانبازان زیر 25 در صد عزیز بشود
باسلام وخسته نباشیدوقبولی عبادات شماعزیزان که واقعاتنهاجای هست که ماحداقل درددل میکنیم امابعدبنده هم زمان شاه بودم ودرانقلاب وجنگ وجبهه واسارت ومجروح شدن بقول معروف دستی دراتش داشتم بعداز38سال که ازعمراین نظام می گذردفقط یک چیزرادراین نظام متوجه شدم که صدرحمت به... قانون رامیخرنندقانون رادورمیزنندقانون راجابجامی کنندهرچندوقت یکباریک موضوعی رادرجامعه انتشاروچندروزی مردم سرکارهستندکم کم این موضوع جایش رابه موضوع جدیدمیدهدروزی شهرام جزایری دادگاهی میشودامروزدرفکرتاسیس بانک جهانی هست داستان دادگاه مرتضوی وزنجانی ووووووووورفتندبه بایگانی جالب هست طرف بدهکارهست نمیدهدولی افطاری میدهدمسولین دم ازقانون میزنندولی خودشان اجرانمی کنندووخداوکیلی کشورامام زمان کشورناب اسلامی کشورعلوی این هست پس وای به حال دیگرکشورهاجانبازان وبازنشستگان ادارات زحمت کشان کشورونظام هستندولی بخوربخورش مال عده ای نورچشمی هست البته قشرایثارگران منظورم هست مگرمیشوددرخانه یامحله یاشهریاکشورنظم وقانون نباشدبایدبرای حقوق ودستمزدهرشغلی حدوحدودداشته باشدرزمنده ای که نقش اصلی شهادت رااجراءکرده هیچ مزدی نداردولی بازیگرسینماکه فقط نقش اورادورازهرخطری اجراءمیکندهرچقدرکه بخواهدبه اومیدهندپس زنده بادایران که کارکردن ایکس وخوردن ........؟گفت خلایق هرچه لایق شماهمین روزقدس رانگاه کن ازچه قشریمیان راهپیمایی
به قوانین ایثارگران خودمان فقط باید گفت زرشک
سلام به تمام دلاورانی که رفتندمردانه جنگیدن امابعدازجنگ این عزیزان رابه امان خداول کردن که پدرگرامی اینجانب یکی ازاینهمه قربانی درجنگ است چراکسی بداداین شیرمردان نمیرسد؟امروزپدرم باهزارمکافات رفت مشهدپیش متخصص اعصاب دوروزدیگرهم به لطف خدامی آید.اما!اگربلایی بسرپدرمان بیایدمسول اصلی رادولت ومسولین میدانم وسخت پیگیرخواهم شدچون پدرمان الان چندین سال استکه داردازقرصهای اعصاب مصرف میکندویکسالی استکه بخاطرگرانی نتوانسته بودبه دکتربرودوداشت ازروی نسخه قبلش آزادمیگرفت ومصرف میکردکه الان مدتی استکه این قرصهاهم هیچ تاثیری نداشت وتوخانه داشت بی جهت به مامیگفت سروصدانکنیدتلویزیون راخاموش کنیدمن نمیدانم چکسی میخواهدجواب پدرم که20سال است داردزجرمیکشدرابدهد..خداکندبه پدرم چیزی نشو.دوگرنه ماسه تابرادرروزقیامت جلومسولین رده بالا راخواهیم گرفت که چرابه پدرماوامثال پدرمااینهمه ظلم کردیدمگرشمامسول ترازاول کشورنبودید؟پس چراپدرمابعدازجنگ خودش کارگری کرد هم مارابزرگ کردوهم به دواودکتردادشمابودیدکه بایدرسیدگی میکردیدچون برای یک کشورجنگیده بودآنهم دل بخواه27ماه نا یک ماه دوماه چراچرابه حال خودرهانمودید.ماپدرمان رادوست تاسایه پدریش بالا سرمان باشدهنوزپدرمان45سالش است که2نسالش راباقرصهاسرکرده ازاین ببعدش راخدامیداند.فرزندان رزمنده اسلام مشکگانی 1-اکبرمشکانی 2-علی مشکانی3- ورضامشکانی
دولت و مجلس رزمندگان و جانبازان دولت احمدی‌نژاد و مجلس حداد عادل است
جمهوری اسلامی ایران از نعمت های خدا دادی فراوانی برخوردار بوده و کشوری است ثروتمند ولی افسوس که عده ای از مدیران این مملکت ،ماهیانه دویست سی میلیون وحتی بالاتر از آن از بیت المال این مردم برای خود حقوق برداشت میکنند ولی عده ای از مردم رنج دیده به نان شب خود محتاج است
خب این مطالب رو منتشر کردید که چی بشه، اینها همه تف سر بالا است که بر می گرده تو صورت خودنظام، مگه مسولین فعلی نظام اکثرا همان مسولین زمان جنگ نیستند،،
این کامنت کوتاه رابرای رهبرعزیزم خامنه ای نوشتم تابداندمارزمندگان28سال است چه بدبختی که نکشیدیم./سلام به رهبرفرزانه ایران عزیزوتمام شیعیان جهان حضرت ایت الله خامنه ای دامت برکات و//ای اهل حرم میرعلمدارنیامدسقای حسین سیدوسالارنیامد/رهبرعزیزم گویامسولین ترازاول کشورمان میخواهندهیچ قدمی برای مارزمندگان وجانبازان زیر25درصدهابرندارندچراچون مشخص استکه 28سال استکه ماراازاین روبه اون رو میکنندهرروزبایک لایحه وسندراهبردی که همگان کذب است ماراگمراه میکنند.اگرنمیخواندقدمی بردارندحدعقل همان اسم معسرراازروی مارزمندگان بردارندچون متضادبادلاوران است ودوم اینکه رهبرعزیزم مارزمندگان دردمندازدولت چیزی نمیخواهیم جزیک دفترچه بیمه درمانی جهت درمان دردمان که ازجنگ به مارسیده والسلام یعنی دولت محترم هم چیزی نمیدهدکه مابخواهیم منظورم اینست که مسولین فقط دردمان رادرمان کنندبقیه پیش کش.همان مسولانی که حقوق های سرسام آورمیگرفتندومیگیرند.وقتی تومجلس صحبت ازلایحه رزمندگان میشوداکثرنمایندگان که خودهم ایثارگریارزمنده هستندمیگویندبارمالی داردبجزچندنفرانگشت شمارکه ازمابیکسان دفاع میکنندودفاع این بندگان خداهم درمقابل لیدرهای مخالف خان رزمندگان بی فایده است چون ازقدیم گفتن بایک گل که بهارنمیشه/بنده ازشمارهبرگرانقدرتقاضادارم بدادمارزمندگان رسیدگی شودچون درکهنسالی بسرمیبریم وهیچ گونه درامدی هم نداریم اگرشماحضرت آقالطف کنیددستوربدهیدهمان دفترچه های بیمه درمانی مارزمندگان رابدهندبیشترمشکلات مارزمندگان دردمندحل میشودچون رفتن به متخصص های اعصاب آنهم آزادکمرشکن میکند/رزمنده داوطلب 27ماه جنگ اسلام مشکانی /رهبرم مثل کوه پشت سرت تازنده ایم رزمنده ایم%%%%%%%%%%%
بعد از مرک جانبازان قانون وضع می سود چرا زور می زنی
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi