شناسه خبر : 46843
جمعه 04 تير 1395 , 12:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

درمان، درد بی درمان ایثارگران!

در هفته چندین بار این حرف ها را می شنویم که کاش ما ترکشی کوچک خورده بودیم! خدا برایتان خواسته...

جانباز- چرا مشکلات درمانی و بیمه ی تکمیلی ایثارگران و خانواده محترم شهدا هنوز باقی است؟ ماده 13 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران بیان میدارد {صدرصد (100%) هزینه بهداشتی درمانی به صورت بیمه سلامت، بیمه مکمل، بیمه خاص، خانواده شاهد، جانبازان، آزادگان و افراد(تحت تکفل) آنان برعهده دولت بوده و اعتبارات آن هرساله در قوانین بودجه سنواتی منظور می گردد.

 بند (ب) تبصره چهار مذکور بیان میدارد[صدرصد (100%) هزینه های درمانی ایثارگران شاغل وبازنشسته و افراد تحت تکفل آنان به عهده (دستگاه اجرایی)]و [صدرصد(100%) هزینه درمانی ایثارگران غیر شاغل وافراد تحت تکفل آنان به عهده (بنیاد شهید وامور ایثارگران)است] .

 فلذا، به موجب مصوب تشخیص مصلحت نظام مورخ 1391/10/2 عبارت صدرصد (100%) هزینه های درمانی ایثارگران شاغل و بازنشسته وافراد تحت تکفل آنان به عهده (دستگاه اجرایی) وصدرصد(100%)هزینه های درمانی ایثارگران غیر شاغل وافراد تحت تکفل آنان به عهده (بنیاد شهید وامور ایثارگران)است] مندرج در[بند(ب) ماده (44) قانون برنامه توسعه جمهوری اسلامی ایران 1390/6/7 عبارت ((چون بنفع ایثارگران است)) به عنوان بند (ب) ماده (13) به انتهای ماده فوق اضافه گردید.

 نهایتا" چندین ماه هم به صورت طرح تفکیکی پرداخت صدرصد (100%) هزینه درمانی، ایثارگران شاغل و بازنشسته و افراد تحت تکفلشان به عهده (دستگاه اجرایی) وپرداخت صدرصد (100%) هزینه درمانی ایثارگران غیرشاغل وافراد تحت تکفل شان به عهده (بنیاد شهید وامور ایثارگران) انجام گردید و داشت به سرانجام نسبی مثبتی می رسید که تقریبا" برخی از وزرات خانه هایی که از امکانات درمانی بالایی برخوردار بودند، داشتند قدم های بسیار خوبی در به سرانجام رسیدن درمان و پرداخت هزینه های درمانی به ایثارگران دستگاه خود انجام می دادند که جا دارد همین جا از ایشان قدر دانی گردد.

 حتی به خاطر امکانات درمانی خوبی که ارائه می کردند بیشتر موارد درمانی از قبیل دندان پزشکی وهزینه های آن ،عینک و غیره را هم برای ایثارگران خود وهم افراد تحت تکفل ایشان  فراهم نموده وحداقل یکی از مهمترین دغدغه های جانبازان وایثار گران این وزرات خانه را تاحد مطلوبی افزایش داده بودند ( مخصوصا دانشگاه علوم پزشکی فارس ) که باز جا دارد از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی فارس در همین راستا قدردانی شود.

 اما متاسفانه بجای اینکه این وزرات خانه بهداشت و درمان الگوبرداری شود و بنیادمحترم شهید و امور ایثارگران و دیگر وزرات خانه هایی هم که درون خود جامعه ایثارگر وجانباز دارند، مهیای ارائه هرچه بهتر خدمات رسانی به ایثارگران خود مطابق با صراحت وقوانین ماده (13) شوند، درمان وهزینه های درمانی تمام (ایثارگران شاغل ،بازنشته) و(غیر شاغل وخانواده شهدا ) وزادگان عزیز را زیر نظر بنیاد محترم شهید وامور ایثار گران قرار داده و اما این بار دیگر متاسفانه بنیاد محترم با بیمه ایران قرادادی بست مثل (قراداد ترکمانچای) و بجای اینکه حقیقتا" مسائل درمانی و هزینه های درمانی و دارویی و دیگر مسائل که جامعه فراموش شده ایثارگران با  آن روبرو هستند حل ودرمان شود، مسائل ومشکلات بیمه ایران درمان گردید.

 حتی ذهنیت ایثارگران با این مسئله روبروست که نکند بیمه ایران در حال ورشکستگی بوده وبنیاد محترم خواسته به ایشان لطف کند! هر موقع  برای خرج هایی اعم از اقلام دارویی، چشم پزشکی، عینک،دندانپزشکی خود ایثارگر وخانواده و... غیره به شعبه های مستقر بیمه ایران در بنیاد برویم، اولا" با بروکراسی یا همان کاغذ بازی حاکم در آن روبرو می شویم، دوما" وقتی که به کارشناسان آنان میگویی (ماده 13) قانون جامع در مورد پرداخت هزینه ها این چنین می گوید، درجواب می گویند ما کاری با ماده (13) نداریم و تمام پرداخت هایی که به شما می شود، طبق قوانین وضوابط بیمه ایران میباشد.

 هزینه های فلان و فلان شامل قوانین پرداختی بیمه ایران نمی شود! تازه اگر مثلا" یک سونوگرافی ساده دو یا سه بار باتشخیص پزشک متخصص و فوق تخصص برای یک ایثارگر انجام گردد، یک بار( 70%) پرداختی به ایثارگر داده می شود، بار دوم (50%) وبار سوم صفر درصد پرداخت می شود. وقتی هم ایثارگر اعتراض می کند، می گویند قوانین شرکت بیمه ای ما اینچنین میباشد.

 مثلا" هزینه دندانپزشکی که اصلا" شامل قوانین شرکت های بیمه ای نمی شود اما بیشتر وزارت خانه هایی مثل نفت ودیگر وزرات خانه ها حتی ارتش جمهوری اسلامی ایران خدمات دندانپزشکی نیمه رایگان و کاملا" رایگان دارند. وقتی به بنیاد محترم مراجعه می کنیم، در جواب می گویند به ما ارتباطی ندارد!

 وقتی به شرکت بیمه ای که بنیاد محترم با آن قرارداد بسته درمیان می گذاریم، می گویند ما طبق آیین نامه های خودمان انجام می دهیم. خلاصه با این مشکلات  این خود ایثارگر میباشد که باید اکثر هزینه های درمانی خود را بپردازد! نه اجازه می دهند ایثارگران  طبق ماده 13 شاغل وغیر شاغل که به صراحت ماده مذکور در بالا آمد انجام بپذیرد، نه بنیاد محترم پاسخگو می باشد، نه شرکت های بیمه ای که بنیاد با آن قراداد می بندد!

 شنیده ها حاکی از آن میباشد که در راستای کمک به سراپا نگه داشتن شرکت های بیمه که درحال ورشکستگی می باشند، می توانند با بنیاد محترم قراداد بیمه ای ببندند! .... ازهمه بدتر وقتی تیتر می زنند و در روزنامه ها با جنجال گفته می شود صدرصد (100%) هزینه بهداشتی درمانی،خانواده شاهد،جانبازان، آزادگان و افراد تحت تکفل آنان بر عهده دولت می باشد، این جامعه مظلوم را مورد نفرت و تنفر دیگر آحاد ملت قرار می دهند!

 علنا" مردم عادی کوچه وبازار به ایثارگران می گویند تمام بودجه مملکت را خرج شما وخانواده تان می کنند! در هفته چندین بار این حرف ها را می شنویم که کاش ما ترکشی کوچک خورده بودیم! خدا برایتان خواسته، درونش خودمان را کشته و بیرونش مردم را! و ما با تعجب که چه بگوییم!

 این را برای محرمان همدرد خود نوشته ام، فقط ایثارگران و مظلومان قادرند بفهمند که با تنی رنجور، خسته و درد مند چطور شبها تا صبح باید نشسته و ایستاده آن هم با مصرف داروهای شیمیایی که به خوردمان می دهند، کمی از شب را با سختی بخوابیم؟

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
بیمه عمر نامعلوم خانواده های ایثارگران
بسم رب الشهدا و الدصیقین
مسئولین محترم کشور و بالاخص بنیاد شهید و امور ایثارگران بخوانند
از خانواده های ایثارگران استان آذربایجان شرقی هستیم که والده مان نیز بعنوان یا و غمخوار و پرستار چندین دهه پدر جانبازمان (که جانباز از کارفتاده کلی بودندو به رحمت الهی شتافته اند ) خود نیز پس از تحمل سالها رنج بیماری و همچنین بی مهری بنیاد شهید و امو ر ایثارگران در تامین هزینه های درمانیش که بناچار تنها منزل مسکونیش را فروختیم و خرج درمان و روند معالجاتش نمودیم ایشان نیز به رحمت الهی شتافتند .
با توجه به اینکه بیمه نامه عمر نیز توسط بنیاد برایشان تکمیل کرده بودیم تا کنون مشخص نیست چرا شرکت بیمه مربوطه (بیمه عمر)‌ مبلغ مربوطه را نمی پردازد تا صرف هزینه ها و الباقی بدهی هزینه های درمانی و مراسم مادر مرحومه امان نماییم .
خواهشمندیم به ادارات بنیاد شهید استان آذربایجان شرقی نیز آقای شهیدی رسیدگی کنند . همه چیز آروم نیست !؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مثلا اونی که امتیاز منفی به این پست و مطلب داده ای می خواهی چی را ثابت کنی ؟ نکنه از کارکنان بنیادی یا از همان مدیران دارای حقوق و
پاداشهای نجومی شرکت بیمه طرف قرارداد بنیاد هستی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جانباز عزیز باور کن میخواهند از دست ما راحت شوند رویشان نمیشود چند ماه است سروتاید (اسپری ریه ) راهندی مبدهند که خاصیتی ندارد وبی کیفیت میباشد وروز به حالمان بدتر ولاغر تر میشویم انگار ماده ای تو این اسپری هاست که یا سرطان ریه بگیریم ویا یکسره خون بالا بیاوریم تا بمیرم داروی معده را 60 عدد دکتر فوق تخصص برای 1 ماه هر 12 ساعت مینویسد و30 عدد تایید میکنند وداروهای روده وکلیه وستون فقرات را هم همینطور اینقدر اختلاس شده دیگه پول ندارند یکی پیدا بشه فیشهای مدیرکل های بنیاد رو هم روکنه خیلی خوب میشه
درودخدابه تمام جانبازان ورزمندگان غیورکشورمان که بالای28سال استکه دارندزجرمیکشندوناله میکنندهیچ فریادرسی ندارند.جانبازعزیزکه باکلی داروعکست منتشرشده است اگرکسی این عکس راببیندودلش بدردنیایدمن به مسلمکان بودنش شک میکنم .واقعاجانبازان ورزمندگان دارندزجرمی کشندومسولین هم 28سال استکه هیچ توجهی به این عزیزان نمیکنند.چراخدامیداندتاریخ مصرفمان تمام شده بدردشان نمیخوریم و..............یاعلی مدد
در حال حاضر و با شرایط کنونی بهترین کار این است که برای کلیه امور درمانی به بیمارستان و یا درمانگاههای طرف قرارداد که سامانه و بانک اطلاعات بیمه ایران هم دارند مراجعه شود در این صورت کلیه خدمات با دارا بودن کارت ملی قابل اجرا است .
تغییر شرکت بیمه به نفع ایثارگران نیست ولی بنیاد می تواند در قرارداد شرایط مطلوب تری را تعیین کند که البته بودجه بیشتری هم نیاز دارد
سلام...مقصربنیاده؟مقصربیمه اس؟مقصر...؟مقصر...؟ اینجامعلوم میشه که درمملکت ماهم چپ و راست وجودداره!!!اصلاح طلب وغیراصلاح طلب هست!!!مملکت فعلأ ازآن حزب اللهی هانیست!!! ازآن منافقین کوردل و دوروست!!!!!خدایاتورابه پهلوی شکسته فاطمه قسم میدهیم،سایه آقارو ازسر ما کم نکن.آمین.
سلام دوستان
عجب حکایتیه حقوق یک ماه مدیر عامل بانک رفاه با حقوق 100 جانباز قطع نخاع برابری میکنه شاید بیشتر هم. ....
باسلام واحترام مطالب ماده ۳۸ جانبازان حالت اشتغال کی پرداخت میشود
بنام خدا روح الله صل الا،فروردین شصت ویک،فتح المبین ،روح الله صل الااردیبهشت منتهی به خردادشصت ویک ،بیت المقدس،حاج احمدمتوسلیان،حاج ابراهیم همت،حاج احمدکاظمی ،ووووفاتحان این کلمه رادرذهنتان داشته باشید(فــــــــــــاتحان)اینروزهاتداعیگـــــــــــرعملیات رمضان است شوش ،آبادان،خرمشهر،،پاسگاه زید،پادگان شهیدمدنی،اینهاواژگانی هستندکه دل اگرازسنگ خاراهم باشدآنراعین زلزله ای درمصداق زلزالها،واثقالها،میلرزاندخاکهای متحرک جنوب شهدایی که دررمضان ماندندو۱۷سال بعدتفحص شدندهمکلاسیهای من مرشدان من یاددعای الهےعظم البلاوبرح الخطاوانکشف الغطا،روانی میکندجاماندگان را،پیام سیداهل قلم که میگویداماحقیقت آنستکه زمان ماراباخودبرده وشهدامانده اند،دیوانگی جنون می آوردخدایاتاکجابایداین پلاک راحمل کنم خدایاتاکجابایداین فانسقه خونین رادربهترین مکان زندگیم نگه دارم خدایابناکه نداری مارادربستربکشی خارمان کنی عزتمان رابگیری این بنارابخاطردوستان شهیدم هم که شده بامن نداشته باش خدایامارامتصل کن به خطوط واصله ایی صمد،اسفندیار نجف،علی محمد،سیاوش،علی اکبر،جهانبخش،سیروس،اکبر،وووووووصل شدندماراتنهامگذا رمابیزاریم ازماندنیکه مرگش بستری باشد،واما،فاتحان هیجده کشورباهم ائتلاف کردندومردانه دراین ائتلاف یکرنگ وبااراده عراق راساپورت کردندازمجهزترین سلاح های فوق پیشرفته تاسربازان وتکآوران استثنائی وحتی حقوق مزدوران بعثی که بگونه ای انقلاب ماراتسخیرکننداماهمین حاج حاجی هایی که نام بردم سکان داراصلی وفاتحان بسیجیان جان برکف بادستی،خالی بدنهای پاک ومعصوم خویش راجلوتانکهاانداختندومقاومتشان چشم جهان راکورکردومعطوف خویش امایکبارشمااززبان فاتحانی که هشت سال فتح میکردندوبازمیکردندقفلهای زنجیری جهانرانشنیده ایدکه فاتح بودندیاکاری انجام دادندیایکبارکلیدی را‌درمعرض عموم قرا دهندکه مابااین کلیدقفلهای رنجیری جهان رابازکردیم ویاجایی رافتح نمودیم امام راحل که همه ماسربازان جان برکفش هستیم درشرایطی که بهترین فرزندانش درراه آزادی خرمشهرشهیدشدند،دریک کلمه فرمودندکه خرمشهرراخداآزادکردنفرمودندکه فاتحش حاج احمدمتوسلیان بودنفرمودندکه فرزندانم مقاومت کردندامام ره همیشه میفرمودنداین من،من شیطان است که امروزمتاسفانه این من ،من هاگوش فلک راپاره کردهخوش اس وزیبا که یادوخاطره دفاع باا رزش رمضان راگرامی بداریم برای شادی روح همه شهدای رمضان صلوات
باسلام من که چندبارپیام نوشتم ولی دریغ ازچاپ ان اینبارهم مینویسم برای اخرین بارامابعدبنده هم درانقلاب بودم وهم زمان جنگ واسارت بقول معروف دورازآتش نبودم چرادولت ازپیرمردهااستفاده می کندحتی درچندین شغل مگرمن الان چقدرتوان دارم که درچندشرکت یابانک مدیرعامل باشم گجالب هست حقوق یک ماه طرف راپس میگیرنندواوراچندماه خانه نشین بظاهرمی کنندالبته این اقایان حداقل چندشرکت ومغازه وسهام دارنندکه نیازبه این پولهاندارننداگرواقعاخلاف انجام شدهچراطرف راجریمه نمی کنیددوم چراهزینه لبنان وسوریه ویمن ووووازبیت المال هست دولت صندوقی ایجادکندواعلان کندان دسته ازمردم که دوست دارنندکمک کنندبکنندحداقل اگرمردم دوست نداشتندحقشان ضایع نشودازطرفی مگردرکشورخودمان گرسنه وفقیرنداریم اگرجهت تبلیغ وصددرانقلاب هست این شیوه اشتباه هست الان بالای 30سال هست که کشورماجوراین قوم عرب رامی کشدولی دریغ ازیک تشکرپس اقایان سران نظام که هم قدرت داریدهم ثروت داریدبهترین شیوه جهت صدورانقلاب ابادکردن کشورایران هست اگرواقعادرایران فحشاء واعتیادواختلاس ورانت وووووووهست مقصران چه کسانیهستندایامردم کوچه وبازارمقصرهستنداقای روحانی اقای لاریجانی اقایان مسئول اگرخدارادوستداریداگرملت وکشوررادوست داریداگرنظام رادوستداریدیک سازمان مخفی بطورناشناس وعادی درکوچه وبازارروانه کنیدتاازدردمردم وجامعه باخبربشویددیگه دیرشده خدانکنداین فواره برگرددامام اوایل انقلاب به تمام مسئولین وقت هشداردادنندحق وحقوق جانبازوشهیدوآزاده وبازنشسته کشورخودتان راخرج دیگران نکنیدمثل این هست که تمام مردم کوچه وبازارازمن بترسندویااحترام بگذارندولی درخانه خودبدرفتارکنم درسختی ورفاه نباشنددرحدمعقول الان درکشورخودمان کمیته امدادماهی 50هزارتومان میدهندانهم باکلی بروبیاولی درشاخ افریقابهترین مجلس ومدرسه وبیمارستان جالب هست ایاحکومت عدل علی اینطوربوده پس داستان سیخ داغ وبرادرش عقیل که بارهاازخودشماقشرروحانی شنیده ایم دروغ هست ماتوقع نداریم درحدمولاولی درحدعمارومالک که خودتان ادعاداریدباشید
جالب‌است‌درتمام‌کشورها‌هرکسی‌به‌جنگ‌رفته‌امروز‌از‌همه‌مزایا‌برخورداراست‌اما‌ما‌باید‌برای‌ا
ندی‌مزایا‌انهم‌بداز‌۲۸سال‌باید‌گدای‌کنیم‌ چون‌ما‌بسیجی‌‌هستیم‌‌وزاده‍‌ شدیم‌برای‌فقر‌
اما‌مدیران‌بانها‌ مبالقی‌که‌در‌یک‌ماه‌میگیرند‌ اندازه‌حقوق‌۱۰۰۰‌نفرمااست‌ ‌وجالبتر‌این‌فیش‌ حقوقهارا‌به‌نماش‌میگزارند‌‌انها‌بی‌انصاف‌نیستند‌ما‌بی‌عرزه‌هستیم
سید حسن نصرالله گفته تمام مخارج جنگ را ایران تامین میکند
مسئولین محترم بنیاد به گوش باشند: باسلام .با توجه به نزدیک شدن به پایان قرارداد بیمه تکمیلی جانبازان(95/5/31)انتظار میرود مسئولان محترم بنیاد از هم اکنون به فکر تمدید آن بابیمه ایران ویا تمهید مقدمات جهت عقد قرارداد با بیمه دیگری باشند تا این قشر عظیم وشریف به مانند سال های گذشته دچار بلا تکلیفی وسردر گمی از این بابت نشوند
بیمه تکمیلی وشرکت بیمه ایران شعبه ایلام وبنیاد ایلام را هواررررررررررر ای دادا وبیداد به داد ما ایثارگران فلک زده برسید
خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااهواررررررررررررررررررررررررررررررر.............
سلام ودرود خدا بر ایثارگران:نه بیمه ایران و نه هیچکدام از بیمه های که دراین کشور وجود دارد هیچ تعهدی در قبال ماده 13قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را ندارند ،بیمه هایی که بنیاد با انها قرارداد میبندد تابع قوانین تعرفه ای خود میباشند وقوانین تعریف شده خود را به اجرا در می اورد ؛کاملا از تمام لحاظ، با صراحت، بیان ماده 13 درتضادو تناقض میباشند ،البته این را مسئولین هم میدانند چون خود مجلس محترم قوانین را وضع ودولت محترم مجری انجام قوانین میباشند
ایا یاری کننده ای است ما را یاری دهد
از مقامات مسئول تقاضا داريم مشکل درمان ما جانبازان را روشان کند مگر ما گناهمان چه بوده که اينقدر مورد بي مهري سران قرار گرفته ايم . عزيزان جانباز بخدا همه از مشکلات ما مطلع است پس ننويسيد کسي خبر ندارد ... خواهشن
سلام اینجانب چندین بار در بیما ستان شیراز بستری شدم و چون دچار موج انفجار شدید شدم باید مرتب زیر نظر متخصص باشم در شهر محل سکونت پزشک فوق تخصص نیست بناچار ماهی یکبار به شیراز جهت ادامه درمان میروم کلیه داروهای من خارجی هست و بیمه ایران نصفه و نیمه پس دو ماه بعد. به ما میپردازد به چکسی باید امداد کنیم. بعد از سی سال مبلغ چهار صدهزارتومان حقوق بصورت کمک معیشت میدهند با پنج سرعایله تکلیف من جانباز چیست
با سلام و قبول اطاعات و عبادت باستحضار ميرساند الان جندين سال است كه از جنك تحميلى ميكذرد وبنده هنوز هيج حقوقى از بنياد جانبازان دريافت نميكنم و بارها است كه مراجعه ميكنم جوابى درست حسابى نميدهند جانباز 20 درصد هستم هم رزم هاى من هم حقوق ميكيرهند اداره جانبازان لامرد كه مراجعه ميكنم ميكويند سباه بايد حقوق بدهد سباه مراجعه كردم الان جندين سال ميكويند برونده ات تاييد شد ولى هنوز از تهران به ما ارجا نشد تو را خد مسئولين محترم خواهشمند است بيكير كارم باشيد ارنجم دست راستم تير مستقيم اثابت كرد كه توان و قدرتى ندارم و زانوى يايه جب ام اثابت تركش كه زانويم همراى هم نميكنه و كوزك باى جب اثابت تركش كه زمستان از شد سرما زجر ميكشم ايا كناه كردم كه 16 ساله بودم رفتم حبهه سال 66 و سال 67 بسيار مشكلات زندكى دارم ايا خدا خوشش مياد
هشدار...هشدار...هشداربه مسئولین بنیاد!بابیمه ایران قراردادنبندید!!!دراین صورت اختلاس وتبانی شمابابیمه ایران به اثبات میرسد!!!!!و...
عزیزان جانباز سلام علیکم :بحمدا... شنیدها حاکی از ان میباشد که بیمه ایران از خطر ورشکستگی نجات پیدا کرده واحتمالا بنیاد محترم رایزنی هایی با بیمه دی جهت بیمه مکمل ایثارگران را شروع کرده احتمالا بیمه دی هم به مشکل بیمه ایران که کسری بودجه وخطر ورشکستگی دچار میباشد که بنیاد محترم برای نجات ودرمان بیمه دی وارو عمل شده ،ایثارگران عزیز هیچکدام از بیمه های موجود حال حاضر در کشور به هیچ عنوان ماده13 قانون جامع ایثارگران را قبول ندارند بنیاد محترم کاملا براین موضوع اشراف دارد که هیچ کدام از سازمانهای بیمه ای که در کشور قرار دارد فقط وفقط طبق قوانین تعرفه ای خود عمل میکند وماده 13 قانون جامع را ملاک کار کرد خود قرار نمیدهند چنانچه طبق قوانین تبصره 13 (صد درصد هزینه درمانی هزینه ایثارگران غیر شاغل وخانواده وخانواده محترم شهدا وازادگان محترم توسط بنیاد وصدرصد هزینه درمانی ایثارگران شاغل وبازنشسته وخانواده شان توسط دستگاه اجرایی انجام میشد دیگر احتیاج به این همه مشکلات بوجود امده برای ایثارگران اعم از شاغل وغیر شاغل وخانواده ایشان وخانواده محترم شهدا وازادگان وووو نبودیم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi