شناسه خبر : 46845
جمعه 04 تير 1395 , 12:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فوق العاده ایثارگری فرزندان شاهد واریز نشده

چندی است که فرزندان شاهدبه عدم اجرای قانون فوق العاده ایثارگری ازسوی آموزش وپرورش معترضند امامسئولان وزارتی اعلام کرده اند فوق العاده ایثاگری به فرزندان شهدای شاغل دروزارتخانه تعلق نمی گیرد.

خبرگزاری مهر - گروه جامعه: وزارت آموزش وپرورش فوق العاده ایثارگری جانبازان و آزادگان این وزارت خانه را از اول خرداد ماه پرداخت کرده است اما فوق العاده ایثارگری فرزندان شاهد واریز نشده است.

تعداد ۱۴ هزار فرزند شهید در وزارت آموزش وپرورش مشغول به کار هستند که برخی از آنان نسبت به عدم واریز فوق‌العاده ایثارگری توسط این وزارتخانه اعتراض هایی دارند.

طبق قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، کلیه دستگاه های اجرائی مشمول این قانون موظفند به جانبازان و ایثارگران بیست و پنج درصد (۲۵%) و بالاتر و آزادگان شاغل مبلغی معادل بیست و پنج درصد (۲۵%) حداقل حقوق کارکنان دولت را که هر سال توسط دولت تعیین می‌شود، به‌عنوان فوق‌العاده ایثارگری به‌طور ماهانه پرداخت نماید .تبصره۱ـ به افراد موضوع ماده مذکور که در استخدام دولت نیستند مبلغ یاد شده توسط بنیاد تأمین و پرداخت می‌گردد .تبصره۲ـ این فوق‌العاده ایثارگری به جانبازان و آزادگان از کار‌افتاده کلی که از حقوق حالت اشتغال مطابق مواد (۳۸) و (۳۹) این قانون برخوردار گردیده‌اند تعلق نخواهد گرفت. طبق ماده ۲ وزارت آموزش وپرورش نیز مشمول اجرای این قانون می شود. به استناد بند «الف» ماده (۴۴)  قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه مصوب دی‌ماه ۱۳۸۹ فرزندان شهدا هم به استثناء سه مورد تسهیلات خودرو، حق‌پرستاری و کاهش ساعت کاری که تصریح و قیدشده، از تمام مزایا و امتیازات مقرر برای جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر در قوانین و مقررات مختلف برخوردار می‌شوند.

شورای حقوقی دیوان محاسبات هم در شصت و پنجمین نظریه خود در تاریخ ۱۳۹۴.۳.۳ براساس بند فوق‌الذکر با توجه به حکم ذیل ماده ۷۶ قانون جامع خدمات‌رسانی پرداخت دو فوق‌العاده ایثارگری قانون خدمات کشوری و ماده ۵۱ را قابل پرداخت دانست و همچنین عطف به نامه شماره ۲۰۱۰۰.۱۶۴- ۱۳۹۴.۳.۵ شورای حقوقی دیوان محاسبات که مبنی بر قابل تسری بودن ماده ۵۱ به فرزندان شاهد است و همچنین عطف به نامه معاونت حقوقی رئیس جمهور به تاریخ ۱۳۹۵.۰۲.۰۱ به شماره ۹۵.۳۳۶۱ م . ۲۶۸۶۶ مبنی بر ذینفع بودن فرزندان معظم شهدا، ماده ۵۱ بدون نیاز به آیین‌نامه اجرایی برای ذینفعان توسط بسیاری از وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها از جمله بنیاد شهید به دلیل معلوم بودن دایره شمول ذینفعان از سال‌های گذشته، اجرا شده است.

به اعتبار حکم مجمع تشخیص مصلحت درباره اعتبار قوانین مصوب سال ۱۳۸۶ به این طرف، فرزندان شهدا هم مشمول فوق‌العاده ایثارگری موضوع ماده ۵۱ قانون هستند و با تأیید مجمع تشخیص به تاریخ ۱۳۹۱.۱۰.۲ و قید ابقای قوانینی که از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۱.۱۰.۲ به نفع ایثارگران به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است برای اجرای آزمایشی به مدت چهار سال از تاریخ تأیید مجمع تشخیص، ابلاغ شده است که البته رو به اتمام است.

این در حالیست که معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پیگیری خبرنگار مهر در این رابطه اعلام کرد: متاسفانه مزایای ذکر شده به فرزندان شهدا تعلق نمی گیرد و نظر کمیسیون ماده ۱۶ بنیاد شهید هم همین است ولی قرار است از مراجع دیگر نیز استعلام شود.

گرچه در قانون جامع خدمات کشوری به صراحت فرزندان شاهد را مشمول چنین قانونی می داند باید دید کمیسیون ماده ۱۶ بنیاد شهید از چه رو، این افراد را مشمول دریافت فوق العاده ایثارگری نمی داند.

اینستاگرام
پس زير ٢٥/ ها چى؟؟؟؟
سردبیرمحترم فاش نیوز این فقط آموزش وپرورش نیست که ماده51(فوق العاده ایثارگری)راپرداخت نمی کند ،شرکت دخانیات ایران هم به هیچ وجه این موضوع رااعمال نمی کند.لطفاًپیگیری فرمایید
باید خودتان پیگیر باشید فاش نیوز فقط منعکس می کنه
فرق بین فرزند شهید شاغل وبازنشسته وبیکار در اجرای ماده 51در چیست
خبر فوری ماده 51 ایثارگران از حکم کارگزینی سال 98 انها حذف شد
از کارکنان رسمی سازمان بهزیستی هستم که از بهمن ماه فوق‌العاده ایثارگری بند ۵۱ حذف گردیده
علت اینکه بعضی ازدستگاهها مثل سازمان بهزیستی بدون کوچکترین وقفه ومقاوتی م۵۱راحذف میکنه ولی اکثریت دستگاهها حذف نشده ؛ مگه نباید قانون یکسان باشه
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi