شناسه خبر : 46849
جمعه 04 تير 1395 , 13:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تاکید بر ثبت‌نام دانش‌آموزان خانواده ایثارگران

مدیرکل شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد

ظرفیت 27 هزار نفری دانش‌آموز در پایه اول ابتدایی مدارس شاهد/تاکید بر ثبت‌نام همه دانش‌آموزان خانواده ایثارگران

خبرگزاری فارس: ظرفیت 27 هزار نفری دانش‌آموز در پایه اول ابتدایی مدارس شاهد/تاکید بر ثبت‌نام همه دانش‌آموزان خانواده ایثارگران

مدیرکل شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش گفت: ظرفیت ورودی پایه اول ابتدایی در مدارس شاهد حدود 27 هزار دانش‌آموز است که آنها را پذیرش می‌کنیم؛البته بیش از دو برابر ظرفیت ثبت‌نام شده و خانواده ایثارگران مشکلی برای ثبت‌نام ندارند.

محمدحسین کفراشی مدیرکل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، درخصوص ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس شاهد اظهارداشت: ثبت‌نام پایه اول ابتدایی از اول خرداد شروع شد و تا 15 خرداد در سامانه سجاد ادامه داشت،ضمن اینکه مهلت ثبت‌نام این پایه دو روز نیز به خاطر تعطیلات تمدید شد و از 18 خرداد نتایج ثبت‌نام را به خانواده‌ها اعلام کردیم.

وی ادامه داد: تقریباً تا  17 خرداد بیش از 56 هزار دانش‌آموز ثبت‌نام کردند، البته ظرفیت خالی نیز برای فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان که نقل و انتقالی خواهند داشت و یا مشکلاتی دارند در نظر گرفته خواهد شد و روسای ادارات شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش استان‌ها این شرایط را بررسی می‌کنند تا اگر عدم ثبت‌نام این دانش‌آ‌موزان توجیهی داشت، آنها را ثبت‌نام کنند.

کفراشی یادآور شد: ظرفیت خالی مدارس مانند میزان سال تحصیلی گذشته است و حدود 27 هزار دانش‌آموز ورودی پایه اول در مدارس شاهد ظرفیت داریم که آنها را پذیرش می‌کنیم؛البته بیش از دو برابر ظرفیت ثبت‌نام شده است که عموماً خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان مشکلی برای ثبت‌نام نخواهند داشت؛چرا که ثبت نام این افراد با توجه به امتیازاتی که دارند، انجام می‌شود.

مدیرکل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: بعد می‌دانم دانش‌آموزی از خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان نتواند در مدارس شاهد ثبت‌نام کند، البته در بعضی مناطق چند مدرسه به صورت موردی است که تراکم خانواده ایثارگر در آنها داریم و ممکن است مشکلاتی داشته باشیم که در این خصوص با مسئولان مربوطه صحبت کرده‌ایم تا موضوع را مدیریت کنند و اگر در همان مدرسه امکان افزایش کلاس داشته باشیم، انجام شود و در غیر این صورت در مدارس همجوار ثبت‌نام این دانش‌آموزان را انجام دهند.

وی با اشاره به سامانه سجا افزود: سامانه سجا بلافاصله بعد از پایان ثبت‌نام نتایج آن را به خانواده‌ها اعلام می‌کند که این از چند طریق انجام می‌شود،خانواده‌ها کد رهگیری را وارد می‌کنند و پذیرفته شدن دانش‌آموزشان مشخص می‌شود که نام فرد یا به عنوان دانش‌آموزی که پذیرفته شده و یا به عنوان ذخیره اعلام می‌شود.

کفراشی بیان داشت: بخشی از سیستم ما خود اظهاری و بخشی متصل به سیستم بنیاد شهید و امور ایثارگران است و به محض اینکه فرد کد ایثارگری خود را وارد کند، اطلاعات او ثبت می‌شود و نیاز به تأیید آن از سوی مرجعی ندارد.

مدیرکل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش افزود:گرفتن گواهی حضور در جبهه از بعضی افراد هنگام ثبت‌نام به دلیل این است که سامانه منسجمی در این خصوص برای استعلام میزان حضور در جبهه نداریم و باید از مراکزی که این افراد اعزام شدند استعلام گرفت که این، فرایند اداری دارد و ممکن است در خود اظهاری افراد اعداد آن کم و زیاد شود یا اینکه در بخش‌های دیگر افراد امتیازی مانند شرکت در مسابقات حفظ قرآن کریم داشته و در آنها امتیازاتی بدست آورده باشند، اما ملاک‌های ثبت‌نام مشخص شده است.

وی در خصوص ایجاد فرصت ذخیره در ثبت‌نام اضافه کرد:وقتی این افراد به مدارس مراجعه می‌کنند ممکن است مدارک متقن نداشته باشند، درنتیجه این دانش‌آموزان حذف شده و افراد دیگری جایگزین می‌شوند.

کفراشی گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان تیر مدارک دانش‌آموزان به مدارس تحویل داده شود، اطلاعات آنها ثبت شده و مدیر مدرسه نیز آن را تأیید کند، بعد در منطقه و سپس در استان تأیید نهایی مدارک را انجام می‌دهند و پس از تأیید اداره شاهد و ایثارگران استان، نام دانش‌آموز به طور مستقیم در سامانه کشوری سناد وارد می‌شود.

انتهای پیام/

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi