شناسه خبر : 46854
جمعه 04 تير 1395 , 13:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

راه‌اندازی اتوبوس های مناسب‌سازی شده جانبازان

 مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران به ایلنا خبر داد:
راه‌اندازی ۱۶ خط اتوبوس مناسب‌سازی شده برای معلولان و جانبازان

ایلنا: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از راه‌اندازی ۱۶ خط اتوبوس مناسب‌سازی شده برای معلولان و جانبازان با همکاری انجمن‌های فعال در حوزه معلولان خبر داد.
راه‌اندازی ۱۶ خط اتوبوس مناسب‌سازی شده برای معلولان و جانبازان

پیمان سنندجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره خدمات شرکت واحد اتوبوسرانی به جانبازان و معلولان گفت: در راستای اجرای موثر مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی، شرکت واحد اتوبوسرانی تهران همراه با فعالیت‌های روزمره، جهت ارایه خدمات ویژه حمل و نقلی به اقشار خاص، سامانه جانبازان و معلولان را از اواخر سال ۱۳۹۱ برنامه‌ریزی و با موافقت شهردار تهران راه اندازی کرده است.

وی با بیان اینکه این سامانه با اولویت ارایه خدمات خاص به معلولان و جانبازان جسمی حرکتی شدید (افراد دارای ویلچر) طراحی شده، ادامه داد: خدمات این سامانه به صورت دونوع خودروی مناسب سازی شده (ون – اتوبوس) به صورت حضور در محل استقرار فرد یا افراد متقاضی جهت عزیمت به مقصد معین که قابلیت پذیرش معلولان را داشته باشد؛ ارائه می‌شود.

سنندجی خاطرنشان کرد: با راه اندازی این سامانه، تردد که عامل موثر در پویایی هر قشر از جامعه است در خصوص این گروه از جامعه قابلیت خود را نشان داده است.

 مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی از استفاده ۱۸۰ مرکز فعال در حوزه معلولان، جانبازان و سالمندان از خدمات این سامانه به صورت گروهی خبر داد و افزود: به دنبال طرح موفقیت‌آمیز سامانه جانبازان و معلولان، از سال ۱۳۹۲ در حوزه مدارس استثنایی نیز شروع به فعالیت کرده به نحوی که در ابتدا با ۹ دستگاه اتوبوس در ۸ مدرسه استثنایی ویژه دانش‌آموزان دارای ویلچر، انجام خدمت کردیم.

وی با تاکید براینکه در سال ۱۳۹۵، ۶۵ دستگاه اتوبوس به کلیه مدارس استثنایی شهر تهران سرویس‌دهی می‌کنند، اضافه کرد: امروز ۶۰۰۰ دانش‌آموز این مدارس علاوه بر خدمات سرویس مدرسه، برای انجام فعالیت‌های اردویی در طول سال تحصیلی از خدمات سامانه جانبازان و معلولان با هرنوع معلولیت بهره‌مند شده‌اند.

سنندجی با یادآوری اینکه لزوم استفاده موثر‌تر از ناوگان اتوبوسی جهت ترددهای روزمره -که با خودروهای ون انجام می‌شود- به صورت گروهی در دستور کار و مطالعه قرار گرفته است، عنوان کرد: در حال حاضر سامانه جانبازان و معلولان آماده‌ترین مجموعه در حوزه مناسب سازی در کشور و کلان شهر تهران است که به نوعی جبران عدم مناسب‌سازی دیگر بخش‌ها را به عهده دارد لذا استفاده از خودروهای ون به جهت عدم مناسب سازی منازل و معابری که گروه هدف در آن اسکان دارند در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به کمبود شدید خودروهای ون که لزوم توجه دولت در این خصوص را می‌طلبد، اظهار کرد: همچنین با توجه به تقاضای روز افزون افراد دارای ویلچر که در حال حاضر نزدیک به ۴۰۰۰ نفر هستند، ارایه تمامی خدمات با خودروهای ون غیر ممکن و غیر منطقی است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی گفت: سامانه جانبازان و معلولان با تشکیل کارگروه ویژه در حوزه حمل و نقل درون شهری و با استفاده از نقطه نظرات گروه‌های فعال، طی برنامه‌ریزی لزوم اجرای موثر جابجایی گروهی با اتوبوس را متذکر و با ترغیب مراکز خدمات دهنده از جمله همکاری موثرانجمن‌های ضایعات نخایی ایران، موسسه رعدالغدیر، موسسه خیریه کهریزک، مجتمع توانبخشی هفتم تیرو موسسه نگین هنگام، تعداد ۱۶ خط با اتوبوس مناسب سازی شده را تعریف و راه اندازی کرده است.

وی اضافه کرد: این خطوط شمال، شرق، غرب و جنوب تهران و حتی اسلام شهر و شهرری را جهت استفاده از خدمات مراکز اشاره شده تحت پوشش قرار داده و از ساعت ۶ صبح لغایت ۱۸ فعالیت می‌کند.

سنندجی تصریح کرد: با توجه به شرایط افراد دارای ویلچر، پیاده و سوار شدن هر نفر به حدود ۱۵ دقیقه وقت نیاز دارد که به طور میانگین ۶ در نیمراه در طول روز خدمات ارایه می‌شود. میانگین جابجایی در هر نیمراه ۱۲ نفر است که طی برنامه‌ریزی‌های اتی و تعریف مشترکین در هر مسیر تا ۱۸ نفر افزایش خواهد یافت.

وی اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود با آغاز سال تحصیلی جدید تعداد افراد استفاده کننده افزایش یافته، و به همین جهت تا پایان سال جاری تعداد خطوط به ۲۵ خط افزایش یابد.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی با بیان اینکه با توجه به جذابیت بالای خدمات حمل و نقلی سامانه جانبازان و معلولان استراتژی این مجموعه، استفاده ترکیبی از ناوگان با توجه به شرایط مشترکین و دسترس پذیری معابر است خاطرنشان کرد: این سامانه برای جابجایی منطقی، موثر، روان و با صحت و سلامت گروه هدفتلاش دارد با ایجاد تعامل بین گروه‌های فعال در حوزه معلولان و جانبازان ضمن هدایت به سمت برنامه‌ریزی با ایجاد نظم در ارایه خدمات افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های روزانه را در دستور کار داشته باشد

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi