شناسه خبر : 46908
شنبه 05 تير 1395 , 13:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بیانیه سردار سلیمانی هشداری بود تا یمن دیگری تکرار نشود

اظهارات حاج قاسم سلیمانی خیلی به جا بود و در کنار بیانیه وزارت خارجه بود. یعنی وزارت خارجه ما هم این عمل زشت را محکوم کرد و گفت که شما راه گفتگوی مسالمت آمیز حل مشکلات بحرین را بستید. منتهی چون اینها دیپلمات هستند لحنشان دیپلماتی است و حاج قاسم چون انقلابی است لحنشان خیلی...

گروه سیاسی صابرنیوز: دکتر افقهی پیرامون بیانیه سردار سلیمانی در خصوص اتفاقات بحرین و عزل و نصب های وزارت خارجه گفت: در بیانیه چیزی اشاره نشده که ربطی به تغییرو تحولات درون وزارت خارجه دارد. آنچه که خود سردار در بیانیه شان مطرح کردند:به آل خلیفه و منظومه ای که پشت سر آل خلیفه و عواقب وخیم این ماجراجویی ها،  ظلم ها و فشارهایی که آل خلیفه به شیعیان مظلوم بحرین وارد می کنند. ،هشدار جدی دادند ، مخصوصا حرکت زشتِ غیرحقوقی، غیراخلاقی و غیر شرعی که در حق علامه آیت الله شیخ عیسی قاسم، بزرگ روحانی و رهبرمعنوی انقلاب مردم بحرین اهانت کردند.
 


 
وی درادامه افزود: حاج قاسم به جای آنها ، یک تصویر و یک شمای شفافی از بحرین را برایشان بازخوانی کرد. که شما که شعور ندارید خودتان بفهمید چکار می کنید حداقل من بگویم که شما دارید با آتش بازی می کنید و نتیجه این بازی با آتش ، این می شود که شما انتفاضه مدنی، اخلاقی و آرام مردم بحرین را وارد فاز انتفاضه خونین می کنید. مهم ترین جمله ای که در بیانیه حاج قاسم سلیمانی آمده این است که : شما در محاسباتتان دچار خطا شدید، یعنی تصور نکنید که اگر مردم بحرین تا آخر بدون محدویت بخواهید به آنها فشار بیاورید و هر کاری دلتان بخواهد می توانید بکنید و تصور کنید که هیچ بازتاب و هیچ عکس العملی در برابر آن ظلم ها و این جنایت های شما که در حق مردم بحرین صورت می دهید، وجود نخواهد داشت. لذا شما در محاسباتتان با این تصور که این فشارها هیچ بازتابی نخواهد داشت ، اشتباه می کنید. به نظرم این مهم ترین بازه کلیدی حاج قاسم در این بیانیه است.

کارشناس مسائل یبن الملل اظهار داشت: من دیده ام که یک عده، تغییراتی که در وزارت خارجه رخ داده و شایعات یا گمانه زنی هایی که در رابطه با این تغییرات مطرح است را می خواهند با آنچه که در بحرین رخ داده ربط بدهند. من همچین ربط مستقیمی نمی بینم که مثلا آقای امیر عبداللهیان، که معاون وزارت امور خارجه کشورهای عربی بوده است را برداشتند و به جای وی آقای جابر انصاری را گذاشتند اینان گستاخ شدند یا عزل امیر عبداللهیان به خاطر عقب نشینی یا نرمش ایران در مقابل کشورهای عربی بوده و برای اظهار حسن نیت ایران یک همچنین تغییر و تحولی رخ داده است. من این را در بیانیه حاج قاسم ندیدم.به نظرم اینگونه تحلیل ها دور از واقعیت است، که ما بیاییم براساس گمانه زنی این کار را بکنیم. خیلی وقت است که مردم بحرین دچار ظلم آل خلیفه شدند و شاید حاج قاسم سلیمانی هشدار داده که یمن دیگری تکرار نشود  که در آن جا مردم یمن را قتل عام می کنند این هم مقدمه ای باشد برای قتل عام مردم بحرین، زیرا وقتی که به رهبر یک گروه حمله و ظلم شود و تهدید. مردم و طرفداران و پیروان آن رهبر قطعا تحت تاثیر قرار می گیرند و ممکن است در عزم اراده شان خللی وارد شود.

افقهی در پایان افزود: اظهارات حاج قاسم سلیمانی خیلی به جا بود و در کنار بیانیه وزارت خارجه بود. یعنی وزارت خارجه ما هم این عمل زشت را محکوم کرد و گفت که شما راه گفتگوی مسالمت آمیز حل مشکلات بحرین را بستید. منتهی چون اینها دیپلمات هستند لحنشان دیپلماتی است و حاج قاسم چون انقلابی است لحنشان خیلی قوی و انقلابی بود من این دو  حرکت را در راستای هم و مکمل می بینم، من از عملکرد وزارت خارجه راضی نیستم ولیکن در این مورد به خصوص بگوییم که حاج قاسم سلیمانی در تقابل با سیاست وزارت خارجه گام برنداشت.
 
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi