شناسه خبر : 46910
یکشنبه 06 تير 1395 , 12:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اوضاع پول، خراب است ولی می شود...

م.ر.ک. جانباز- دولت محترم ما تنها کاری که خوب انجام داد این بود که پول های مردم رو راکد کرد. یعنی پول در جامعه و بازار در گردش نیست. تجار مراکز خرید و فروش در مگس پرانی متخصص شدند. هیچ پولی در دامنه و گارگاه ها در گردش و داد و ستد وجود ندارد. فی الحال که سودهای بانکی هم کمتر شده، باید اقتصاد ایران را کاملا" ورشکسته اعلام کرد.

 وقتی خرید و فروش نشود و پولی هم در گردش نباشد مشخص است تورم هم مشاهده نمی شود. وقتی مردم امنیت ریالی احساس نمی کنند و پول در بانک ها هم ارزشی هم نداشته باشد. ساخت و ساز هم نشود. سرمایه گذاری ها کم می شود و کارخانجات کارگران خود را اخراج می کنند. دست های مردم و کارگاه ها به مرور خالی می شود و نزول خود را نمایان می کند.

 مطمئن باش تا یک سال دیگر اکثر پرونده های دادگستری ها در مورد نزول و نزول خواری خواهد بود. متاسفانه در این بین مدیران میانی فاسد با سوء استفاده از خوش بینی و بلاهت برخی بالادستی ها مشغول تاراج اموال مردم بنام حقوق ماهیانه چند صد میلیونی شده اند.
بلای دیگری که با بخردی کامل نصیب ما شد همانطوری که قبل برجام هم گفتم، چک بی محلی بود که می بایست در حین مذاکرات نمی گرفتند. دولت زحمت کشید ولی نتیجه آن آتش زدن خرمن گندم بود.

 با جماعت یانگی پرورشگاهی نباید با اخلاص و متدین رفتار کنی... باید حرف رهبری را گوش می کردند و خوش بینانه رفتار نمی کردند. غربی ها قماربازهای قهاری هستند, جرأت ریسک بالایی بر سر میز دارند. حالا هر میزی باشد از مذاکره تا پوکر، ریسکشان خیلی زیاد است و بسته به سادگی و هالویی طرف مقابل قپی افاضات می کنند.

حال که با یک چک بی محل تا کتف مذاکره کنندگان کلاه گشاد گذاشته اند، باید برای هرگونه جر زنی و لایی کشی آنها شروط بهتری می گذاشتند ...

 خلاصه کلام پول که در گردش نباشد معلوم نمی شود تورم هست یانه! راکد شدن سرمایه و بلوکه شدن آن در پستوی خانه ها و بانک ها آمار صحیحی به ما نشان نمی دهد. حقیر در کارهای زیادی دست و پنجه در آتش آز دارم.

 از سال هشتاد و شش تا نود و یک اگر پول در جیبت نبود، هیچ بنگاه داری جواب سلامت رو نمی داد ولی اکنون برای خرید دان مرغداری ,,, علوفه گاوداری,,, مایحتاج تولیدی و خرید لوازم یدکی ماشین آلات کشاورزی و خود ماشین آلات و کارهای دیگرم شخص بنگاه دار حتی چک دوساله را روی چشمش می گذارد و دوتا تعظیم هم می کند که به شخصی داده که تا به حال چکش در بازار برگشت نخورده. تازه موقع خدا حافظی اشانتیون هم می دهد.

 با دو عد قناری می شود سالی سه تا چهار میلیون به راحتی کاسب شد. قناری ها سالی چهار بار تخم گذاری می کنند، هردفعه چهارتخم جمعا شانزده تخم که اگر ده تای آنها نر باشند از نژاد میجر بلند، هر عدد تا سیصد تومان فروش می رود.

 پرورش ماهی زینتی فلاور . یا فلاویل ... دو عدد ماهی هد دار یعنی کله میکروسوفالی شده در یک آکوریم یک متری خرجش سیصد تومنه که هر دفعه بین سی تا صدو پنجاه تخم می ریزند، اگر واقعا رسیدگی کنیم. هر ماهی هد دار تا هفتصد هزار تومان هر عدد فروخته می شود. اگه یه کمی زرنگ باشیم سالی دو بار تا بیست میلیون کاسبیم. اینها فقط کارهای اوقات بی کاری حقیر است.

 فارغ از کار روزانه ام پرورش قناری ,,, انواع ماهی های زینتی ,,, پرورش درختجه های زینتی آپارتمانی و نشاء پسته که با کود همین قناری ها پرورش می دهم سالیانه بیش از ده ها میلیون است که در آمد خوبی هم هست. از علافی پای تلویزیون و نق زدن سر این و اون که بهتر است.

 قرض الحسنه ولایت مداری در بین بچه های جبهه داریم نزدیک به سیصد عضو که تا سقف سی میلیون هم پرداخت شده است. خرید و فروش جوانمردانه هم داریم مثلا" عروسی دختر حاج سید یدالله است .... یک پیشونی بند سی و دو سال پیش رو تا بیست و دو میلیون خرید و فروش می کنیم . چفیه ... فانوسقه ... پوتینی که هنوز خاکی باشد و خاک جبهه هم رویش باشد تا سی تومن هم خرید و فروش شده است. البته اینها همه بهانه است اینکه یکی سی تومن برای یک پوتین هزار تومنی میدهد، میداند که حتما کسی هست دوسال دیگر به همین قیمت یا مقداری بیشتر بخرد.

 الحمد الله جمع رزمندگان و جانبازان محله ما مشکل مالی و یا اداری خود را جمعی و هییتی حل می کنند. کار کسی در فلان اداره گیر کرده باشد، توسط یکی یا چند تن از این سیصد نفر چند روز بعد حتما" حل شده است. اول خدا ... دوم خدا ... سوم و آخر هم خدا ... همه ما وسایل حل مشکلات یکدیگر توسط خداییم.

 کسی فوت کند دست توی جیب خانواده اش نخواهد رفت، قبلا حساب شده است ... کسی بیمار شود و یا اهل بیتش بیمار شود، قبلا حساب شده است. کافی ست یک تلفن زده شود به شورای هییت، غروب یا تا یک ساعت بعد مسئله حل شده است. صندوق ما از ته حساب کارت بانکی ماهیانه بیش از بیست میلیون درآمد دارد که همین جاها بهینه خرج می شود. نق نق نداریم همه حضرت عباسی می دهند، حضرت عباسی هم می گیرند بی منت.

 سرتان را درد آوردم. شرمنده ام درد دلی خواستم کرده باشم. دلم برای دوری بچه ها از همفکری هم می سوزد در حالیکه راه حل دارد. چند روز پیش پسر حاج سید مرتضی رویگری از بچه های اهل دل و عشق و جبهه از کارش اخراج شد، بلافاصله وام داده شدتا تاکسی خریده شود و بیکار نباشد. زن و دو فرزند داشت . به همین راحتی. اگر همه باهم باشند هیچکس وضع مالی بدی ندارد. به شرط باهم بودن و یکدل بودن

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
مقامات در وزارت کشور اعلام کردند از این به بعد بابت ثبت نام در مدارس ایران هیچ هزینه ای از کودکان مهاجر افغانستانی دریافت نمی‌شود.

در سال‌های گذشته دو هزینه هنگام ثبت نام دریافت می شده است که یکی مربوط به ثبت نام و دیگری مربوط به تصمیم هیات امنا برای هزینه های مدارس بوده است.

بر اساس دستور العمل جدید از سال جاری تحصیلی هزینه ثبت نام برای کودکان مهاجر افغانستانی حذف می گردد. گفته می شود بخشنامه این موضوع به ادارات کل اتباع و امور مهاجرین وزارت کشور در سراسر ایران ابلاغ شده و برای سال جدید تحصیلی لازم الاجراست.

با سلام و احترام الان جندين سال است كه از جنك تحميلى ميكذارد ما جابزان 20 %درصد نه حقوقى ميدهند نه جيزى ايا ما اشتباه كرديم رفتيم جنك كى جواب كو ماست خواهش اقدام فرمايد

...

دیگران کاشتند :

ما نخوردیم .

ما کاشتیم :

دیگران می خورند ؟!

آی می خورند ؟!

آی می خورند ؟!

سیر ایی هم که ندارند ؟!

ترکیدند اینقده می خورند ؟!

...


به به بهت افتخار می کنم . چرا ؟
چونکه اگه خالی بندی هم که کرده باشی بازم راهکارهای اقتصادی که دادی ؟ از همدلی بین جانبازان و ایثارگران که حرف زدی ؟ از مساعدت بین ایثارگران که نوشتی ؟
خداییش اینا که نوشتی راستن یا خالی بندی مجازی کردی ؟ آخه ما از شما کارایی دیدیم که یه کم باور حرف شما سخته دیگه ؟ اما همین الان که دارم اینا رو می نویسم به اینم فکر می کنم وقتی حاجی و بچه هاش حرفای راست منو سانسور می کنن. چطور ممکنه حرف دروغ کسی رو چاپ کنن ؟
با این حال اگه حاجی تاییدت بکنه من حاضرم بهت کمک کنم . به شرطها و شروطها .
صد کراهت در درون تو چو خار
کی بود انده نشان ابتشار
کو نشان عشق و ایثار و رضا
گر درستست آنچ گفتی ما مضی
خود گرفتم مال گم شد میل کو
سیل اگر بگذشت جای سیل کو
چشم تو گر بد سیاه و جان‌فزا
گر نماند او جان‌فزا ازرق چرا
کو نشان پاک‌بازی ای ترش
بوی لاف کژ همی‌آید خمش
صد نشان باشد درون ایثار را
صد علامت هست نیکوکار را
مال در ایثار اگر گردد تلف
در درون صد زندگی آید خلف
در زمین حق زراعت کردنی
تخمهای پاک آنگه دخل نی
گر نروید خوشه از روضات هو
پس چه واسع باشد ارض الله بگو..

...

شرط بندی

شروط ها و بشرط ها

جفت و تک ها

شیش و بش ها

از هر نوع

به هر عنوانی

به هر شکلی

ممنوع است

و عوارض دارد

و باعث تشویق به تجارت می شود

نباید

و نشاید

که طرح شود

اجرایی شود

که باعث ازدیاد شود

و ترکه در پی دارد

و تاب تحمل پایین است

و توان در نهان .

...

برادر خاکپور شما که نمی دونی درد من چیه که حرف از شرط و شروط می ذارم چرا چیزی می نویسی که با روح اخوت و همدلی مغایرت داره ؟
حالا این جانباز م ر ک به ما تیکه بندازه و بگه لاف زن اشکال نداره ما به این نوع بیانش عادت داریم . اما شما چرا که عین خودم مظلوم و بی درصدی ؟
برادر جانباز م رک لاف نزدم . زنگ زدپم به حاجی بگم دستش بند بود . خداییش اون یکی حاجی هست . اما چون از ظواهر امر خیلی حرف می زنه و توجه داره یه خورده دلگیریم . فعلا کارش نداریم تا خوب صدای تدبیر خدا رو بشنوه و بخواد تو جمع ما هم یه اسنکان آب گرم بهمون بده .‌
حالا فعلا شما وساطت ما رو بکن ببین چی شده ؟ به خدا دو روزه آرام و قرار ندارم .

...

سلام قنبر عزیز .

تیکه ننداختم عزیز .

به بحث هم کاری نداشتم .

فقط مزاح خارج از برنامه کردم .

گفتم پول که نداریم .

کمی بخندیم .

فقط دندونا از خنده زیاد نیافته که بشکنه .

بقیه امور

خلاصه می شود در فقر بچه های جبهه و جنگ .

و ثروت و مقام رزمنده ستیزان .

موفق باشی .

بیشتر بنویس

شاید زلزله ای بشود

سیل بیاید

آتش ببارد

تند باد بوزد

و مگس ها را ببرد .

...
سلام خدمت داداش گلم جانباز م.ر.ک
بازم دم شما گرم والله حيف اين رزمنده ها و جانبازان عزيز که توقع از عده اي نابخرد دارند .انقدر دزد زياد شده که ماها فراموش شده ايم تازه اينو نبايد اخراج و عوض کنند تا يک جديدتري بيايد و بخواهد جيبش را پر کند بازم بايد سي سال ديگر تحمل کنيم . لطفا همين عزيزان را اخراج نکنيد ....
با سلام خدمت همرزمان عزیزم وسایت وزین فاشنیوز این روزها فیشهای حقوقی مسئولین سوزه داغ مطبوعات ورسانه های دیداری ونوشتاریست وهر مدیری یا فیشش لو میرود ویا هم عدهای خودشان فیش حقوقی خود را در دسترس میگذارند واما ما که نظاره گر هستیم وحقوق 31سال معلمی را مقایسه میکنیم جدا به هنرمان وقناعت خانوادمان میبالیم هرچند انها مسئول وما مرئوس وسطح پایین جامعه هستیم اما انسان وفرزندانمان هم خرج لازم دارند اقایان تدبیر وامید که بقولشان یک خزانه خالی تحویل گرفتند و45هزارتومان یارانه افراد فقیر جامعه را مصیبت عظما میدانستند از گجا وچگونه این حقوقهای نجومی را تامین کردند واقعا تدبیر میخواهد با خزانه خالی این همه به مدیرانشان رسیده اند وجدانا وایمانا امشب شب شهادت مولی مان علی ع است ایا این مسئولین ودولت پیرو امام علی ع هستند ومنش و کردار امام را قبول دارند چگونه تظاهر میکنند که خود در رفا وغرق خوشگذرانی و مردمانی نان خشک ندارند وعده ای پول دارو ودرمانشان مانده اند مطالبات فرهنگیان مانده از پاداش تا مرخصی و.....داروی جانبازان تا کمی تخصصی میشود ازاد حساب میشود وانگاه شکم سیر اقایان از شکم گرسنه ما میتواند خبردار شود بله دوستان جنگ با ما وفرزندانمان شهید از قشر فقیر جامعه جانباز از همین قشر اما همه خوشی ها مال انها عجب رسمیه در روز قدس خوب نگاه کنید چند نفر از همین فیش نجومی ها می ایند قضاوت با مردم
جانباز م ر ک
بزرگوار خواسته های ما که در مقابل این همه خدمات شما هیچه ؟
عزیزم بیا از آبروت مایه بذار سفارش ما رو به حاجی بکن !
دیروز بهش پیام دادم . دسنش درد نکنه مشکل ما رو حل کرد . ولی می بینم بازم یه جای دیگه هم مورد نارضایتی ما بوده ولی من متوجه نشدم . آقا بگو ما با هم قول و قرار بستیم . پ چی شده زیر قولتون زدید ؟
چرا نمی ذارید تو حال خوش خودمون باشیم .؟ بهش بگو شما چرا ؟
اگه حرف زنده کردن یاد منه ، آقا جان ما نمی خواهیم ! مگه اینکه موردی پیش آمده که بازم باید با خودم مشورت کنید بعد !
ای بخشکه این شانس خوابیده که تو تقدیرما چیزی به اسم حق و حقوق. نذاشته !
من محبت حالیمه . اگه این از سر محبته این جا رو بیخیال شید . بازم ما کارمون با شما وصله . از اون طرف ما را اساسی ساپورت کنید اونم نه به خاطر من . بلکه به خاطر مظلومیت شهدای گمنام !
خواهش می کنم هر چه زودتر اقدام کن . شما را به روح شهدا حساسیت شرایط امروز منو در نظر بگیرید . من معذوریت دارم بگم . باتشکر
الله اکبر . هی پیامای منو چاپ می کنن اما خبری از اقدام نیست ؟
اقدام . اقدام .
حاجی چی شده ؟ به خدا صفحه شما دیگه خلوت نیست ؟ الانه که دو روز دیگه ازم بپرسن چرا فاش نیوز اینکار رو کرد ؟ آقا جان اگه متوجه نمی شید واضح بگم اسممو پاک کنید ...
قرار بود بهم زنگ بزنید . فکر کردید رومون چقدر زیاده که خودمون دوباره زنگ بزنیم . مهندس مگه خودت نگفتی زنگ می زنه ؟
نه که قراره بهم چیزی بدن که باید اسمم باشه ؟ بابا ما هیچ نمی خوایم . پاکش کنید اسممو . با تشکر
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi