شناسه خبر : 46914
یکشنبه 06 تير 1395 , 08:41
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نصب عکس 1200 شهید در خیابان‌های قزوین

داریوش قاسمی گفت: طرح جایگزینی تابلوهای جدید مزین به تصاویر شهدا با هدف یکسان‌سازی تابلوهای عکس شهید با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در سطح شهر قزوین اجرا شده است.

وی با اشاره به دلایل اجرای این طرح خاطرنشان کرد: خیلی از خانواده‌های شهدا به بنیاد مراجعه می‌کردند که تصاویر فرزندان شهید ما در سطح خیابان‌های شهر قزوین نیست و نسبت به این موضوع ابراز نارضایتی می‌کردند. از طرف دیگر تابلوهای قدیمی تصاویر شهدا هر دوره با اندازه‌های مختلفی نصب می‌شد، این موضوع نیز موجب آشفتگی بصری در سطح شهر قزوین شده بود، برای رفع این مشکلات شهرداری قزوین خرداد ماه سال گذشته با برگزاری جلسات مختلف با بنیاد شهید، تفاهم‌نامه‌ای را منعقد کرد.

این مسئول افزود: طی این قراداد شهرداری قزوین با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین شروع به تعویض تصاویر تابلوهای شهدا در سطح شهر قزوین کرد.

وی با بیان اینکه در چند مرحله تصاویر همه شهدای شهر قزوین ضمن تعویض تابلوهای قدیمی در سطح شهر نصب می‌شود، گفت: اجرای طرح فوق، از خواسته‌های به حق خانواده‌های شهداست و شهرداری قزوین در اجرای آن مصمم است.

قاسمی با اشاره به اینکه سال گذشته 50 تابلوعکس در قزوین نصب شده که هر یک قابلیت به تصویر کشیدن 6 عکس شهید را دارد، گفت: با تحقق این موضوع 300 عکس شهید در سطح شهر به نمایش گذاشته شد و در سال 95 نیز مجددا 50 عدد تابلو در خیابان‌های شهر قزوین نصب شده، با تحقق این موضوع تاکنون عکس 600 شهید به تصویر کشیده شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری قزوین هر ساله 50 تابلو را در سطح شهر قزوین نصب می‌کند، گفت: با توجه به آمار شهدای شهر قزوین که توسط بنیاد ارائه شده ما در سال 96 و 97 نیز هر ساله 50 تابلو نصب می‌کنیم. تا پایان سال 97، تصاویر همه شهدای شهر قزوین در سطح خیابان‌های شهر به تصویر کشیده می‌شود و شهرداری قزوین تلاش می‌کند تا نصب تابلوهای تصاویر شهدا با همکاری بنیاد در یک منطقه خاصی نباشد و در سطح شهر قزوین گسترده شود.

قاسمی با بیان اینکه سعی شده تابلوهای تصاویر شهدا به تعداد شهدای آن منطقه نصب شود، افزود: تاکنون این تابلوها به صورت پراکنده در سطح شهر قزوین مانند شهرک مینودر و کوثر و بلوار امیرکبیر نصب شده است.تابلوهای یاد شده در مناطق محروم مانند منفصل شهری در چوبیندر و مشعلدار نیز نصب می‌شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین اجرای جایگزینی تابلوهای جدید مزین به تصاویر شهید را از جمله برنامه‌های فرهنگی شهرداری عنوان و اظهار کرد: این طرح در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در بین قشرهای مختلف مردم به ویژه جوانان موثر خواهد بود
 
منبع: ایسنا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi