شناسه خبر : 46958
یکشنبه 06 تير 1395 , 12:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کربلا رفتید مارا فراموش نکنید!

به یاد سردار جهادگرشهید "مصطفی مرادی"

شهید "مصطفی مرادی " نخستین روز مرداد ۱۳۳۹ درابراهیم آباد از روستاهای اراک دیده به جهان گشود. پدر مصطفی قصاب بود، از احکام دین خوب سر درمی آورد. مقید بود لقمه ای حرام وارد زندگی اش نشود. حسابش، حساب بود و قرانی این طرف و آن‌ طرف نمی شد.

سربازی مصطفی با شروع جنگ تحمیلی مصادف شد. او با در خواست  یکی از دوستانش که مسئول جهاد سازندگی مریوان  بود به جهاد منتقل شد تا بقیه خدمت را در آنجا بگذراند. چند ماه از پایان خدمتش می‌گذشت ولی به ‌پای دل، در مریوان مانده بود تا اینکه سر آخر، راهی جنوب شد و کار پشتیبانی را  در آنجا  بر دوش گرفت.

شرکت در چندین عملیات پیاپی والفجر مقدماتی و والفجرهای ۱ تا ۴ با عنوان فرمانده پشتیبانی و تدارکات، از او یک مرد جنگی کارآزموده و تمام‌عیار ساخته بود.

تجربه نبردهای گذشته فرماندهان سپاه را به این نتیجه رسانده بود که وجود یک لشکر مستقل مهندسی ـ رزمی در جنگ، ضروری است. بالاخره با پیگیری‌های "مصطفی "و چند تن دیگر، لشکر مهندسی ۴۲ قدر تأسیس شد. بااینکه خودش جزء مؤسسین لشکر بود، اما به همان فرماندهی پشتیبانی اکتفا کرد.

فرمانده سپاه موضوع ساخت یک بیمارستان مجهز با چندین اتاق عمل و محل شست‌ وشو و معالجه بیماران شیمیایی در جزیره آبادان را مطرح کرد تا از زمان انتقال مجروحین و خطرات آن زیر آتش دشمن بکاهد. این کار آنقدر دشوار و حتی غیرممکن به نظر می‌آمد که هیچ لشکری به راحتی داوطلب انجام آن نمی‌شد.

مصطفی با درخواست و پیشنهاد فرمانده سپاه ، ... ایستاد و گفت: مرد اگر مرد با شه، باید زیر بار سنگین خودش رو نشون بده. این کار هم کار مردونه است!

سرانجام  روز 8 اسفندماه ۱۳۶۵ درنبرد تاریخی کربلای 5  منطقه شلمچه  شرق بصره عراق، در حالی که مسئولیت تدارکات لشکر ۴۲ قدر را بر عهده داشت، به مراد دلش رسید...

فرازی از وصیتنامه سردار شهید : خداوندا تو می دانی با همه لغزش‌هایی که داشتم ولی همیشه سعی شد که رضای تو را در کارها مد نظر داشته باشم و حضور در جبهه برای ادای تکلیف بود که امام امت ما بر همه واجب کفائی دانسته است، پس من به اصرار کسی به جبهه نرفته‌ام بلکه وظیفه شرعی و تکلیف الهی بوده که بر دوش امت اسلام افتاده است.

این فرصتی که به شما روی آورده است و این فرصت و محیط خیلی گران تمام‌شده و خون صدها هزار شهید عزیز به زمین ریخته و اگر بخواهیم و از این فرصت استفاده صحیح نکنیم خیانت کرده‌ایم به خون شهدای عزیزی که با همه آرزوها رفتند و جان و خون را نثار کردند.

کربلا رفتید مارا فراموش نکنید....!

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi