شناسه خبر : 47009
سه شنبه 08 تير 1395 , 10:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تدوین وصیت‌نامه شهدای پل‌دختر

اولین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان پل‌دختر روز دوشنبه، هفتم تیرماه، با حضور فرماندار، امام جمعه، رئیس بنیاد شهید شهرستان، بخشدار مرکزی و بخشدار معمولان، مدیران ادارات و مشاورین ایثارگران دستگاه‌های اجرایی شهرستان برگزار شد.
در این جلسه، درمنان، ‌فرماندار پل‌دختر، در رابطه با جایگاه شهید و شهادت، گفت: شهید، شهادت و ایثارگران زمانی جایگاه واقعی خود را پیدا می‌کند که ما خودمان درک بهتری از معنی و منزلت شهید و شهادت داشته باشیم .
وی افزود: ایثارگر در عین حال که انسانی بی‌تکبر و تکلف‌ است با شهادت جایگاهی در اعلاء علیین پیدا کرده است که درک آن برای ما غیر ممکن است .
درمنان با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ شهادت در جامعه، گفت: این مسئله خود باعث جلوگیری از سایر مشکلات و ناهنجار‌ی‌های اجتماعی می‌شود و اگر فرهنگ ایثار و شهادت حاکم باشد تمام مشکلات مرتفع می‌گردد.
فرماندار پل‌دختر افزود: شهدا نیازی به ما ندارند این ما هستیم که به شهدا نیازمندیم و باید خودمان را با آن‌ها وفق بدهیم.
این جلسه در پایان مصوباتی داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به تعویض تابلوهای شهدا در سطح شهر توسط شهداری پل‌دختر، تکمیل و بهره‌برداری از یادمان شهدای پل‌دختر با هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، قرائت وصایای شهدا در مدارس توسط آموزش و پرورش، قرائت تعدادی از وصایای شهدا در نمازهای جمعه شهرستان اشاره کرد.
همچنین مساعدت تمام دستگاه‌های اجرایی در جهت تأمین اعتبار، تألیف و انتشار کتاب «اقلیم حماسه»، با موضوع وصیت‌نامه‌های شهدای شهرستان پل‌دختر، در قالب ۳۵۰ صفحه از دیگر مصوبات این جلسه بود.

منبع: ایکنا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi