شناسه خبر : 47173
یکشنبه 13 تير 1395 , 10:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مدافعین حرم جایگاه رفیعی در بهشت دارند

معصومه محمدی خواهر شهید مدافع حرم غلامرضا محمدی از اعزام برادر شهید خود به سوریه سخن گفت و اظهارداشت: سال 1392 بود، در آن زمان هنوز بحث مدافعین حرم و تیپ فاطمیون خبرساز نشده بود و تنها تلویزیون اخبار جنگ سوریه را نشان می داد, زمانی که غلامرضا در خانه بحث رفتن را مطرح کرد با مخالفت شهید خانواده مواجه شد، ولی گفت که من برای زیارت می روم و بنابراین اسم نوشت و شب اول ماه رمضان 1392 عازم سوریه شد.

وی ادامه داد: برادرم با چند تن از دوستانش ابتدا برای طی دوره آموزشی به تهران رفتند و سپس بعد از دو هفته به سوریه اعزام شدند، پس از آن یصورت تلفنی در تماس بودیم و خبر سلامتی خود را به ما می دادند .

محمدی در ادامه با اشاره به خاطره ای از آن دوران گفت: 45 روز بعد که خانواده در حال آماده شدن برای مراسم عقد پسر عمه ام بودند غلامرضا برای مرخصی و به صورت ناگهانی آمد و دراین مراسم شرکت کرد حتی یک هفته بعد که دایی مادرم هم مرحوم شد او بود و این فرصتی شد تا همه بستگان و اشنایان را ببیند، در این مراسم ها بود که آشنایان به او می گفتند که تو چرا می روی، در حال حاضر ارتش سوریه خود سرباز دارد و خانواده هم مرتب می گفتند نرو.

وی افزود: در آن زمان به تازگی در میان مردم زمزمه شده بود که به خانواده های مدافع حرم پول پرداخت می شود و رفتن این افراد به این جبهه ها به علت این مسئله است، ولی  برادرم همیشه به ما می گفت هر کسی باید یکبار آنجا را ببیند و اینکه نترسد و باز هم برگردد مهم است، من باید به آنجا بروم و شما هم به حرف مردم کاری نداشته و صبور باشید، من اگر تقدیرم به مرگ باشد حتی با یک تصادف نیز فوت خواهم کرد.

خواهر شهید محمدی 18 محرم سال 1392 مصادف با یکم آذرماه را روز شهادت ایشان عنوان کرد و گفت: اینطور که برای ما گفته اند یک گروه 8 نفری بودند که برای شناسایی در سوریه اعزام شدند ولی به کمین خوردند که از میان این افراد دو الی سه نفر فرار کردند، ولی برادر من اسیر شد و پیکرش نیز برنگشت و در دست دشمن ماند که پس از دو هفته دشمن از تلویزیون سوریه پیکر این شهدا را نشان دادند که برادر من نیز جزو آنها بود.

وی در پاسخ به این سوال که پس از به شهادت رسیدن ایشان واکنش خانواده شما چگونه بود گفت: باید گفت که بسیار سخت است ولی نوع مرگ افراد بسیار مهم است، مادر من فقط دلگرم است که پسرش به درجه رفیع شهادت رسیده و آنقدر این مرتبه بالاست که قابل قیاس با هیچ تقدیری نیست، شاید جایگاه مدافعین حرم در بهترین جای بهشت برین باشد.

خواهر شهید محمدی در پایان اظهارداشت: خون شهید تا سال های متمادی فراموش نمی شود ، متاسفانه مردم در این مدت که روند اعزام مدافعین حرم شروع شده برخی صحبت ها را از سر ناآگاهی می زنند ولی در حال حاضر این مسئله با توجه با اعزام های گسترده داوطلبانه جای خود را باز کرده است.

منبع: حیات
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi