شناسه خبر : 47174
دوشنبه 14 تير 1395 , 10:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رونمایی از کتاب «کُکا مو نمی خوام شهید بِشُم»

همزمان با فرا رسیدن روز بیست سوم رمضان المبارک، کتاب «کُکا مو نمی خوام شهید بِشُم» با حضور خانواده محترم و همرزمان شهید باقری، مدیران بنیاد شهید، جانبازان، مسئول بنیاد حفظ آثارو نشر ارزش های دفاع مقدس و تنی چند از مردم شهیدپرور اهواز در تالارِ مهتابِ کتابخانه مرکزی رونمایی شد.

فاش نیوز - همزمان با فرا رسیدن روز بیست سوم رمضان المبارک، کتاب « کُکا مو نمی خوام شهید بِشُم » با حضور خانواده محترم و همرزمان شهید باقری، مدیران  بنیاد شهید، جانبازان، مسئول بنیاد حفظ آثارو نشر ارزشهای دفاع مقدس و تنی چند از مردم شهیدپرور اهواز در تالارِ مهتابِ کتابخانه مرکزی رونمایی شد.

این کتاب به قلم نویسنده توانای اهوازی خانم "ستاره عرفانی راد" به نگارش درآمده است و درباره زندگینامه سردار شهید "داریوش باقری کاهکش" می باشد. شهید باقری کاهکش رزمنده آبادانی بود که در تاریخ چهار تیر 67 در جزایر مجنون مظلومانه به شهادت رسید و پیکر پاک و مطهرش پس از 24 سال گمنامی در بیست و هشتم آذر 91 تشییع شد و در کنار یاران شهیدش به خاک سپرده شد .خانم عرفانی راد آثار دیگری نیز درباره زندگینامه شهدا دارد که در جستجوی شهادت ( خاطرات شهید مدافع حرم تقوی ) یکی از آنهاست .

این مراسم معنوی و شهدایی که به همت بسیاری از نهادها از جمله بنیاد شهید، بنیاد حفظ آثار، شهرداری اهوار، نهاد کتابخانه مرکزی و سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان برگزار شده بود با تلاوت چند از آیات قران کریم توسط یکی از بستگان شهید باقری آغاز شد.

سپس سردار علیپور مسئول بنیاد حفظ آثار استان خوزستان در خصوص نشر فرهنگ ایثار و شهادت بیان کرد: « ما برای زیر بار ظلم وستم نرفتن پرچم فرهنگ عاشورایی را به دوش کشیدیم و تا امروز این پرچم در دست مردم ایران قرار دارد. هر پرچمداری که به زمین می افتد پرچمدار دیگری آن را برمی دارد. اگر تا دیروز در خرمشهر وآبادان، اروند، سوسنگرد و بستان، هویزه و کرمانشاه برعلیه استکبار جهانی می جنگیدیم، امروز همین پرچمدار در سوریه و عراق  و بحرین در حال جنگ با استکبار جهانی است. »

در ادامه برنامه "
سخراوی " همرزم و از همکاران شهید باقری کاهکش به خصوصیات اخلاقی شهید اشاره کردو گفت: « تا وقتی عملیات ها در اطراف ما بود، شهید باقری با بهانه های مختلف مثل دیدن فامیل مرخصی می گرفت و در عملیات شرکت می کرد. گاهی هم از محل کارش غیبت می کرد، وقتی برمی گشت با آن اخلاق خوبش و با خنده ما را راضی می کرد که براش غیبت حساب نکنیم. ولی وقتی عملیاتها از منطقه ما دور شد و رسید به عملیات خیبر و والفجرها، از کمیته آبادان استعفا داد و به صورت بسیجی به منطقه اعزام شد. دلش می خواست در عملیاتها حضوری مستمر داشته باشد. از خصوصیات بارز ایشان روحیه بشاش و بسیار فعال بود. امکان نداشت او در جمعی که بود، فضای آن جمع سرشار از خنده و نشاط نباشد. من این مرد را یک روز غمگین وپژمرده ندیدم. »

آخرین کسی که در این مراسم جمع به ایراد سخن پرداخت حجه الاسلام حسن زاده بود. وی نیز درباره حفظ روحیه انقلابی و شهادت طلبی در بین نیروهای تمام نهادها و دستگاه های کشور مطالب مبسوطی بیان داشت و گفت: « دوران دفاع مقدس یک منبع ارزشمند و تمام نشدنی از معنویات است، باید بدانیم خیلی از ارزشهای ناب دفاع مقدس در دسترس ما قرار نخواهد گرفت. خیلی از ایثارگران حاضر نیستند خاطرات خود را بازگو کنند و خیلی از شهدا حماسه های خود را با خود بردند. اما همین مقدار هم که در دسترس است یک منبع ارزشمندی خواهد بود. امام راحل به هیچ کس اجازه نمی دادند کمترین خدشه ای به این ارزشها وارد کند. وقتی بعضی از نزدیکان امام بعد از قبول قطعنامه حرفهایی می زدند امام در جملاتی عجیبی فرمودند من از خانواده های شهدا به خاطر این تحلیل های غلط عذرخواهی می کنم و ما برای یک روز در جنگ پشیمان نیستیم. ما باید ارزشهای دفاع مقدس را در تمام بخشهای اداری و زندگی اجتماعی در کشور گسترش بدهیم. مقام معظم رهبری در حکمی که به سردار باقری دادند نیز به حفظ روحیه انقلابی در تمام دستگاهها اشاره کرده اند که اگر این روحیه انقلابی در بین برخی افراد بود، حقوق های این چنینی مطرح نمی شد.»

در پایان مراسم برای تجلیل مقام شامخ شهید باقری کاهکش و صبوری خانواده اش و همچنین از زحمات خانم عرفانی راد (نویسنده کتاب) با دادن لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد. لازم به ذکر است یکی از میادین اهواز
به همت شهرداری این شهر، به نام شهید باقری نامگذاری گردید.

گزارش و عکس: جعفری از اهواز

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi