شناسه خبر : 47207
دوشنبه 14 تير 1395 , 10:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پاداش به خانواده شهدای مجرد

 سلام لطفا بفرمایید به شهدای بسیجی مجرد که بعد از شهادت پدر ومادرشان به رحمت خدا رفته اند و برادران و خواهران شهید هم متاهل هستد پاداشی تعلق خواهد گرفت ؟ یا خیر ممنونم

ج -   اگر والدین شهید دریافت کننده حکم شهید بوده اند نه مستمری ،‌برابر ماده 16 آیین نامه اجرایی قانون حالت اشتغال  افراد تحت تکفل شامل افراد زیر می توانند پاداش پایان خدمت شهید را دریافت کنند.
 ‌الف - فرزندان، نوادگان، یا زوجه دایمی و مادر و پدری که در کفالت مشمولان این آیین‌نامه بوده‌اند، همچنین نوادگانی که در کفالت ایشان بوده‌اند با دارابودن‌شرایط زیر:
1 - فرزندان و نوادگان پس از بیست سال کمتر داشته باشند مگر اینکه به موجب مدارک مثبته در یکی از دانشگاه‌ها یا مؤسسات آموزشی رسمی عالی مشغول‌تحصیل باشند که دراین صورت نیز حقوق وظیفه آنان در پایان بیست و پنج سالگی قطع می‌شود.
2 - فرزندان و نوادگان دختر تا بیست سالگی به شرط نداشتن شوهر، ولی اگر به موجب مدارک مثبته در یکی از دانشگاه‌ها یا مؤسسات آموزشی رسمی عالی‌مشغول تحصیل باشند و
شوهر نداشته باشند حقوق وظیفه آنان در پایان بیست و پنج سالگی قطع می‌شود.
3 - مادر، به شرط نداشتن شوهر.
4 - عیال دایمی، تا زمانی که شوهر اختیار نکرده باشد.
5 - شوهر، در صورتی که علیل و ازکارافتاده و در کفالت عیال خود باشد.
6 - فرزندان و نوادگان علیل یا ناقص‌العضو مشمولان این آیین‌نامه که قادر به انجام کار نباشند در تمام مدت عمر.
ب - برادر و خواهر علیل یا ناقص‌العضو که در کفالت مشمولان این آیین‌نامه بوده و قادر به انجام کار نباشند در تمام مدت عمر.
ج - خواهر (‌به شرط نداشتن شوهر) و برادری که در کفالت مشمولان این آیین‌نامه بوده‌اند تا پایان (20) سالگی، مگر اینکه به موجب مدارک مثبته در یکی از‌دانشگاه‌ها یا مؤسسات آموزشی رسمی عالی مشغول تحصیل باشند و در این صورت تا پایان بیست و پنج سالگی.
‌تبصره 1 - فرزندان دختر و خواهر تحت تکفل در صورتی که پس از پایان (20) سالگی یا (25) سالگی حسب مورد شوهر نداشته و با تأیید بنیاد شهید انقلاب‌اسلامی برای تأمین زندگی خود درآمدی نداشته باشند، تا زمانی که درآمد ندارند.
‌تبصره 2 - تشخیص مصادیق افراد تحت تکفل پس از طی تشریفات قانونی با دستگاه پرداخت کننده حقوق حالت اشتغال یا بازنشستگی یا وظیفه یا مستمری‌است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi