شناسه خبر : 47227
دوشنبه 14 تير 1395 , 11:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در ماه رمضان به دنیا آمد و شهید شد

در دوران هشت‌ساله دفاع مقدس استان بوشهر یکی از استان‌های بود که بیشترین اعزام را به مناطق عملیاتی داشت و برای دفاع از خاک میهن و ناموس شهیدان زیادی را تقدیم به وطن کرد.

شهدا هرکدام در جایگاه بالایی قرار دارند و هرکدام نیز دارای ویژگی‌هایی هستند که با تحقیقات ابتدایی بسیاری از مردم شیفته آن‌ها می‌شوند و برخی مردم نیز برای به دست مستجاب شدن حاجت‌های دنیایی خود شهدا را واسطه قرار می‌دهند.

یکی از شهدایی که شاید تاکنون گمنام بوده است شهید رمضان عالی زاده متولد روستای چاه کوتاه استان بوشهر است که حکایت‌های خواندنی و جالبی دارد.

شهید رمضان عالی زاده در سال 1340 در ماه مبارک رمضان در یک خانواده مذهبی و فقیر دید به جهان گشود و دوران تحصیل را  در روستای چاه کوتاه و برازجان گذراند.

این شهید والامقام در آغاز دفاع مقدس به‌عنوان کارمند اداره جهاد کشاورزی استخدام شد و بعدازآن با شوق و اشتیاق به‌عنوان یک جهادگر به جبهه حق علیه باطل اعزام شد.

رمضان عالی زاه چون ارادت خاصی نسبت به مولا امیرالمؤمنین(ع)  داشت در شب‌های قدر همیشه دعا می‌کرد که با مولا محشور شد که سرانجام در ماه مبارک رمضان سال 1361 به شهادت رسید.

رمضان همیشه نامه‌هایی که به خانواده می‌نوشت بعد از آرزوی سلامت و تندرستی جمله معروف امام خمینی(ره) را می نوشت و تأکید می‌کرد پشتیبان ولایت‌فقیه باشید تا به مملکت آسیب نرسد.

نمونه ای نامه های شهید رمضان عالی زاده:


*سپاس

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi