شناسه خبر : 47250
سه شنبه 15 تير 1395 , 09:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پرداخت مالیات شغل های آزاد

س - با سلام،اینجانب  دارای 13 ماه و 14 روز سابقه حضور داوطلبانه به عنوان بسیجی در جبهه های حق علیه باطل جنگ تحمیلی بوده ام. آیا و چرا حقوق ماهیانه که بعنوان غرامت محسوب می گردد به اینجانب تعلق نمیگیرد و یا پرداخت نمی شود؟ساکن کرج می باشم.منتظر پاسخ جناب عالی هستیم.
ج- چنین چیزی که شما گفته اید در قوانین و مقررات وجود ندارد، تنها مستمری به رزمندگان معسر فاقد شغل و درآمد در قوانین تصویب شده که حسب منابع تامین شده در بودجه سنواتی به عده ای پرداخت می شود . برای اطلاع بیشتر به یگان اعزام کننده خود مراجعه کنید.

 

 

س - سلام نماز روزت قبول اینجانب آزاده و جانباز هستم مغازه دارهستم سالیانه بابت مغازه ام به وزارت دارایی مالیات پرداخت می کنم در ضمن آزادگان وجانبازان که در دستگاهای دولتی کار می کنند ازمالیات معاف هستن آیا قانون یا ماده  ای برای مغازه داران آزاده جانباز هست  ؟لطفا راهنمایی کنید"تشکر
ج – خیر - یکی از مشکلات جدی قوانین مصوب مجلس این است که همه جانبه نگر نیست . اغلب قوانین مصوب ایثارگران  برای مستخدمین در دستگاههای اجرایی به تصویب رسیده و ایثارگرانی که دارای فعالیتهای آزاد  هستند کمتر مورد توجه قرار گرفته اند. نمایندگان برای برابری استفاده ایثارگران از تسهیلات باید فکری بکنند.

 

 

س - با عرض سلام و خسته نباشید. تاحالا چند پیام براتون فرستادم ولی هنوز جوابی نیومده برام. لطفا اگه میدونید پزشکا کی میان استان لرستان برا درصد زدن به ما اطلاع بدین. سپاسگذارم . بابام  بعد از عمری رفتیم دنبال کارای جانبازیش و همه چیز درست پیش رفته فقط منتظریم پزشکا بیان و درصد بزنن براش. اگه میدونید کی تشریف میارن استان ما  لطفا اطلاع بدین.
ج – کمیسیون پزشکی بنیاد دارای برنامه زمان بندی جهت سفر به استانهاست و قطعا این موضوع با استان هماهنگ می شود. بهتر است به معاونت بهداشت و درمان استان مراجعه و پیگیری نمایید.

 

 

س - سلام. با عرض احترام خدمت جناب عالی انشالله عبادات مورد قبول حق باشد . تعدادی از جانبازان 25% هستیم که بدون داشتن شغل دولتی و دریافتی از سازمانها دولتی و غیر دولتی . هستیم که فقط  ماهیانه مستمری از بنیاد که امسال حدود 900 هزار تومان است به ما پرداخت میکند . لطفا بفرمایید که چرا حقوق کامل به ما پرداخت نمیشود در حالی که بعضی جانبازان هستند که در حال انجام کار دولتی وحقوق بگیر دولت . حقوق هم از بنیاد دریافت میکنند در واقع دو تا حقوق دارن در حالی که به ما کامل پرداخت نمیشود یعنی حکم حالت اشتغال نداریم . لطفا آگاه کنید که این قشر سوخته در زمان جنگ بلا تکلیف نباشند ..?  ممنونم

ج- متاسفانه سوء برداشت از قوانین نزد مسئولین بنیاد تبدیل به یک رویه شده است . زمانی مدیران بنیاد برای جانبازان 25 درصد و بالاتر یک سیاست شفاف  در زمینه معیشت داشتند  که یا اشتغال و استخدام  یا حالت اشتغال و فرض سومی وجود نداشت . کلیه جانبازان از جهت از کارافتادگی باید در کمیسیونهای ذیصلاح  بنیاد و نیرروهای مسلح از جهت ازکارافتادگی کلی و جزئی بررسی شوند و مشمول حقوق حالت اشتغال یا حقوق وظیفه شوند . چنانچه بعد از بررسی کمیسونهای ذیصلاح فاقد یکی از این دو رای شوند آن زمان کمک معیشت و مستمری موضوعیت پیدا خواهد کرد. این موضوع حق الناسی است که توسط عده ای تضییع می شود.

 

 

س - سلام...خسته نباشید...من فرزندشهید هستم...ودرشرکتی که زیر مجموعه ی بنیاد بود 6ماه کار کردم.بعد از این مدت حکم رسمی شدن من توسط سازمان اصلی زده شد اما رییس شرکت که خود ایثارگر بودن قبول نکردن و برای من مشکلاتی درست کردن که باعث شد وارد شرکت دیگری شوم که آن شرکت هم تحت نظارت وزیرمجموعه ی بنیاد است ...به علت اینکه من دانشجوی دکتری هستم توانستم ماموریت اموزشی از بدو ورود بگیرم...بعد ازگذشت 3سال  حکم رسمی شدن من مجددا زده شد اما به علت اینکه ماموریت آموزشی بودم دوباره لغو شد...الان باید چیکارکنم؟

ج- با توضیحاتی که داده اید تمام اقداماتی که توسط شرکتهای بنیاد درباره شما اقدام شده است خلاف قانون و قابل پیگیری است  چنانچه پیگیری اداری از طریق بنیاد و با حمایت آنان نتیجه نداد ،‌از طریق کمیسیون ماده 16 طرح شکایت کنید تا باصدور حکم له شما به حقتان برسید.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi