شناسه خبر : 47398
یکشنبه 20 تير 1395 , 15:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چرا اختلاس؟

محمدرضا سابقی - به نام و یاد خدای حکیم و به امید جلب رضایت و خشنودی او  و با انگیزه امتثال وظیفه ای و جدانی و برتر از آن تکلیف شرعی،، قلم را به دست گرفته ام تا به وسع توان ناچیزم، پیام رسان خونها و رشادتهای بزرگ مردانی همچون حضرت حمزه سید الشهدا و عمار یاسر و سلمان  و بلال حبشی ، مالک اشتر و محمدابن ابوبکر و دیگر شهیدان صدر اسلام و نیز شهیدان دفاع مقدس قرن اخیر باشم  که در عصر جاه طلبی مرفهین و قدرت فساد و زور و پول،، سبکبال و نوارانی و با ایمان راسخ به قران کریم  در جهت ایجاد حکومت اسلامی (که یعنی همان اجرای احکام درخشان و قوانین والای دین خدا در جوامع انسانی است) در رکاب پیامبر اکرم(ص) و امیرالمومنین(ع) بر آنچه جز عشق او و محبت الهی است  پشت پا زدند تا ولایت خدا و رسولش و امیرالمومنین(انما ولیکم الله و رسوله>>والذین امنو ویقیمون الصلاه و الزکوه و هم راکعون)را ایجاد و پایدار سازند.

حکومت و ولایت حضرت محمد(ص) پس از 13 سیزده سال تلاش سخت و رنج و مشقت جانفرسا در مکه، با ظلم و هرزگی بی حد اشراف و سران جاهل قبایل بنده زر و پول و مشرکین اعراب، پا نگرفت تا جایی که پس از رحلت حضرت ابوطالب که حامی سرسخت پیامبر خدا و مدافع از جان گذشته وجود ایشان و آئین اسلام بودند...مشرکین و کفار مکه برای اولین بار وقیحانه خاک و خاکستر و زباله بر سر و روی نورانی نبی خداوند ریختند و تصمیم بر قتل ایشان گرفتند...> پس از 15 سال از بعثت (دوم هجری)و بعد از جنگ بدر که با دلاوری اصحاب رسول الله و شجاعت بی مثال وجود مقدس خودشان و سلحشوری بی مانند حضرت علی که به تنهایی و با قدرت حیدری بیش از 35 تن از خطرناکترین و جنگاورترین اعراب و اراذل وحشی حجاز را به هلاکت رساندند نیز رشادت حمزه شیر خدا و ابودجانه و سعدابن معاذ و سایر یاران لشکر خدا که سی و چند تن دیگر از کفار جنگ طلب را کشتند، و لشکر چندین برابری اعراب کافر گریختند...

و از این غزوه به بعد حکومت نیرومند و ولایت مطلقه پیامبراکرم(ص) در مدینه النبی و اطراف آن شکل منسجم و کاملی یافت و طی هشت سال با فراز و نشیبهایی! ادامه یافت.
...ولایت و خلافت ظاهری امام علی(ع) پس از سالیانی با بیعت عمومی و همگانی مردم با ایشان تشکیل شد، و فتنه ها در برابر عدالت سر برآورد و پس از حدود 5 سال هر چند بزرگانی همچون حضرت عمار و مالک و دیگر اصحاب وفادار پیامبر و پیروان امام، جانفشانیها و جانبازی ها نمودند و به شهادت رسیدند اما سرانجام دشمنی قاسطین وناکثین و مارقین باعث شهادت مظلومانه و جانگداز امیرمومنان(ع) در محراب مسجد کوفه و در شب قدر شد.
...در زمان های بعدتر اهلبیت علهیماالسلام به حاشیه رانده شدند..! و بدست خلفای بنی امیه و بنی عباس که خویشتن را خلیفه الله می نامیدند به سختی مورد شکنجه قرار گرفته و به شهادت رسیدند.
و مشیت خدا بر غیبت آخرین حجت و امام قرار گرفت تا بر طبق وعده الهی و به اذن او ظهور وقیام فرمایند و مستضعفان را عزیزگردانند و حکومت جهانی اسلام با تمام ابعاد زیبایش را برقرار سازند(اللهم عجل لولیک الفرج)
.....
در عصر حاضر انقلابی اسلامی را، مجاهد نستوه خمینی کبیر با توکل به خدای مقتدر و همراهی گروهی از فرهیختگان اعم از دانشگاهی و حوزوی و البته حمایت همه جانبه ملت شریفمان و مبارزه های آنان با استکبار برقرار نمودند.
..که خصوصا مقطع بسیار نورانی  دفاع مقدس را جوانانی فداکار و مخلص آفریدند که زبان قلمها و دیگر ابزار هنرمندی از ترسیم عمق ارزشی آن قاصر است و به عقیده بنده: حرکت در مسیر عاشقانه اشان و شکوفایی آرمان ها و اهداف پاک و بزرگ شهیدان وظیفه ای ملی و شرعی است. زیرا بدانیم که نسلهای تشنه عدالت و امنیت و برابری در فردای تاریخ می آیند و برای بنای ساختار نوین و اخلاقی اجنماع خویش، به تاریخ ودر سهای مدون این دوره(دفاع مقدس) نیاز مبرم خواهند داشت.
....و اما نتیجه از مقدمه فوق....
سوال و دغدغه ای که ذهن بعضی از ما را درگیر نمود ه و آشفته ساخته است و دشمنان این ملت هم از این وضعیت بدجور سوء استفاده کرده و اصل اسلام و انقلاب و نظام اسلامی را نشانه رفته و مورد هجوم قرار داده اند حاصل چیست؟
اختلاسهای افراد خیانتکار کثیف و دیگر ناهنجاریها چرا اتفاق می افتد؟

ببینیم: در کدام دوره از تاریخ کهن و معاصر هیچ ناهنجاری و فسادی در جامعه رخ نداده است؟.. آیا سراسر آبادیهای زمین آکنده از اخلاق انسانی و عدالت اجتماعی و اقتصادی است؟..((توجه بفرمایید  که عرض حقیر و نوشتارم اصلا و هرگز توجیه دزدی ها و اختلاسهای ننگین و فیشهای نجومی حقوقی و ناهنجاریهای اجتماعی اعم از بدحجابی و ..نیست و بلکه همه ملت و بنده معتقدم که باید و سریعا و با قاطعیت و شدت عمل قدرتمندانه دستان اختلاسگران و دزدان بیت المال را شکست و با ناهنجاری ها مدبرانه برخورد نمود.))>>در کدام دوره زمانی، دانش و آگاهیهای انسانی در همه مسائل به اوج حقیقت یابی رسیده است؟..آیا نیروهای بالقوه و شایسته این انسان با همه امکاناتش ،به فعلیت رسیده است؟..
باری! در اکثریت قاطع اعصار و قرون، ظلم وبیداد، نامردمی،نادانی،محرومیت و استثمار و اختلاس به دلایلی!!..حاکم بوده است،(شاید مهمترین دلیلش دنیا پرستی گروهی و جهل غالب مردم بوده است)و انسانها به تکامل نرسیده اند_پس به معنای حقیقی (( عصر زندگی )) راستین هنوز هم در هیچ کجای زمین تحقق نیافته است و انسان همواره در انتظار عصر زندگی  است.
بنابراین مشکلات اقتصادی در جهان و جنگهایی کودک کش و تحریم ملتهای استقلال طلب حاصل سیاست غیر انسانی و شیطانی عده ای در جهان است.
و وجود اختلاسها و فیشها و فقر محرومین و بدحجابیها در ایران عزیز ما یقینا ناشی از بی لیاقتی و ناکارامدی و عدم لیاقت بعضی از مدیران ما!! در هر کجا و با هرلباسی است. و هیچ سنخیتی با اصل نظام اسلامی و انقلاب شهیدان نداشته و ندارد.
سلام بر شهیدان و ایثارگران


 

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
برادر عزیزم این مقطع دوران بنی امیه و فرزندان عباس نیست. پسوند حکومت تشیع علویست. اختلاس و دزدی و حقوق های نجومی بزرگ پشتیبانان. نظام اسلامیمان امید و اعتماد مردم عزیز را از حکومت سلب می نماید. تمام درد و رنج و بیقراریم نه وجود انسانهای منحرف در حکومت است . بلکه همواره میزان امنیت ملی ایران اسلامی ایران همین مردم خوب مومن صابر این سرزمین پاک و اجتماع بر کلمه الله بود و در حال خاضر عصر انفجار اطلاعات نظام در حال از دست دادن بزرگ قدرت خود یعنی همان امید و اعتماد افراد جامعه نه بدلیل دزدی و اختلاس بلکه بدلیل برخورد بی مماشات و تنازع با فساد است . کسی دلسوز تر از ایثارگران به نظام حاصل از خون بهترین و پاکترین. مومن ترین . شحاعترین انصار الله یعنی همرزمان پاکمان وجود ندارد و تنها راه بازگرداندن امید و اعتماد مردم به نظام برخورد امام خمینی ( گونه با فساد و مظاهر فساد و برخورد شجاعانه با مفاسدین در هر سطح از حکومت ) یقیننا ضمن وحدت یگپارچه قدرت نظام اسلامیمان را به زمان امام + ابزار بدست ساخته شده تدافعی بدست جوانان پاکمان دنیا را در برابر قدرت ظاهری و داخلی ( حمایت عامه مردم از نظام مجری عدالت علوی + دافع خداوند برزگ چون گذشته ) دنیا را به گرنش وا خواهیم داشت . امان از واقعه سال ۸۸ امان از ان فنته اکبر که جامعه را دچار چند دستگی نمود
درست گفتید ولی اگر مقاله را دقیقتر مطالعه کنید. نویسنده تذکرات لازم را داده اند منطقی و رئال...نه ایده ال
در کدام دوره از تاریخ کهن و معاصر هیچ ناهنجاری و فسادی در جامعه رخ نداده است؟.. آیا سراسر آبادیهای زمین آکنده از اخلاق انسانی و عدالت اجتماعی و اقتصادی است؟..((توجه بفرمایید که عرض حقیر و نوشتارم اصلا و هرگز توجیه دزدی ها و اختلاسهای ننگین و فیشهای نجومی حقوقی و ناهنجاریهای اجتماعی اعم از بدحجابی و ..نیست و بلکه همه ملت و بنده معتقدم که باید و سریعا و با قاطعیت و شدت عمل قدرتمندانه دستان اختلاسگران و دزدان بیت المال را شکست و با ناهنجاری ها مدبرانه برخورد نمود.))>>در کدام دوره زمانی، دانش و آگاهیهای انسانی در همه مسائل به اوج حقیقت یابی رسیده است؟..آیا نیروهای بالقوه و شایسته این انسان با همه امکاناتش ،به فعلیت رسیده است؟..
باری! در اکثریت قاطع اعصار و قرون، ظلم وبیداد، نامردمی،نادانی،محرومیت و استثمار و اختلاس به دلایلی!!..حاکم بوده است،(شاید مهمترین دلیلش دنیا پرستی گروهی و جهل غالب مردم بوده است)و انسانها به تکامل نرسیده اند_پس به معنای حقیقی (( عصر زندگی )) راستین هنوز هم در هیچ کجای زمین تحقق نیافته است و انسان همواره در انتظار عصر زندگی است.
بنابراین مشکلات اقتصادی در جهان و جنگهایی کودک کش و تحریم ملتهای استقلال طلب حاصل سیاست غیر انسانی و شیطانی عده ای در جهان است.
و وجود اختلاسها و فیشها و فقر محرومین و بدحجابیها در ایران عزیز ما یقینا ناشی از بی لیاقتی و ناکارامدی و عدم لیاقت بعضی از مدیران ما!! در هر کجا و با هرلباسی است. و هیچ سنخیتی با اصل نظام اسلامی و انقلاب شهیدان نداشته و ندارد.

وقتی شاکله واستخوان بندی و به عبارتی اسکلت‌های تمدن، توسط افراد نفوذی بد شکل بگیرد، هرچقدر اخلاق و معنویت به آن اضافه کنید ارزشی ندارد .توجه بفرمائید به تمدن نافرم و بد هر چقدر هم اخلاق و انسانیت و معنویت بیفزائیم باز هم تمدن کاملا ناقص و خطرناک است!! اول باید مدیران نالایق و غارتگران اموال بیت المال برکنار شده و محاکمه شوند.
خیلی خوب
مثل همیشه دقیق و متین
و آموزنده
سلام ، اگر مسئولان بخواهند با فساد اداری مبارزه کنند راههای زیادی وجود دارد اما ملاحظات سیاسی و رفیق بازی مسئولین یا جناح گرایی سیاسی مانع از تحقق مبارزه با فساد اداری شده است. کاهش رتبه کشور در مبارزه با فساد اداری طبق قوانین بانکهای جهانی بسیار کم هزینه و موثرتر از برجام است و براحتی میتواند روابط مالی کشور را در بانکهای جهانی تسهیل و ارتقا دهد.
معمولا کارمندان از فساد مسئول مطلع هستند اما ساز و کار گزارش محرمانه وجود ندارد و اغلب کارمندان برای حفظ موقعیت شغلی سکوت میکنند. چنانچه ساز و کار گزارش فساد طوری تنظیم شود تا گزارش دهنده دارای مصونیت باشد بسیار موثر است. در حال حاضر گزارش کننده میبایست نام و آدرس کامل را در گزارش قید کند در غیر اینصورت گزارش باطل است.
بنام خدا
سلام
بی شک افرادی همانند شما عـزیز تا زمانی که قلم علم و دانش را با جوهـر اندیشه و معرفت در دست دارند و بصیرت سرلوحه کارشان است ، سربلند و پیـروز خواهند بود.
از مدیران هوشمند و لایق فاش نیوز که با توجه به زحماتشان و رای و استقبال مردم از سایت،، انسانهایی بزرگ و تاثیرگذار و موفقی هستند تشکر می کنم.
...
......
......
........
علم الانسان مالم یعلم
.............
فوقالعاده
فوق العاده
از شما بابت مقاله های رمضان و خواسته الهی هم ممنونم
مرسی
متشکرم.. روان و شایسته و گزیده گفتید که ریشه اختلاس در تزکیه نکردن وجود و نداشتن تقواست.

نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi