شناسه خبر : 47409
دوشنبه 21 تير 1395 , 10:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«علی‌ اژه‌ای»شهیدشاخص اصفهان

دبیر هشتمین اجلاسیه گرامیداشت شهدای طلبه و روحانی استان اصفهان گفت: استان اصفهان558 شهید روحانی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

حجت‌الاسلام عبدالامیر خطاط با اعلام این خبر توضیح داد: هشتمین اجلاسیه گرامیداشت شهدای طلبه و روحانی حوزه علمیه استان اصفهان 9 مردادماه مصادف با سالروز شهادت امام صادق (ع) در حوزه علمیه امام صادق (چهارباغ) برگزار خواهد شد. این اجلاسیه به منظور حفظ روحیه ایثار و شهادت و تجلیل و گرامیداشت شهدای روحانی هرساله برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه تعداد شهدای روحانی استان 558 نفر است یادآور شد: اگر این تعداد شهید را با تعداد کل طلاب در حال تحصیل در آن زمان که3000 نفر بودند مقایسه کنیم متوجه می‌شویم تقریباً یک‌ششم طلاب استان اصفهان توفیق شهادت را پیدا کرده‌اند.

خطاط با اشاره به تعداد شهدای مدرسه علمیه امام صادق (ع) افزود: از میان مدارس علمیه استان اصفهان، حوزه علمیه امام صادق(ع) با 150 شهید بیشترین تعداد شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است. در راستای معرفی این شهدا کتابی در مراحل پایانی ویراستاری قرار دارد که پس از چاپ، در اختیار شرکت‌کنندگان در اجلاسیه قرار خواهد گرفت.

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) با اشاره به موقعیت جغرافیایی این مدرسه علمیه و بازدید گردشگران داخلی و خارجی از آن خاطرنشان کرد: یادمان ویژه شهدای این حوزه نیز برای نصب دائمی در مدرسه تهیه شده که در روز اجلاسیه از آن رونمایی خواهد شد.

دبیر هشتمین اجلاسیه گرامیداشت شهدای طلبه و روحانی استان اصفهان افزود: با توجه به اینکه روز برگزاری اجلاسیه همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) است، مراسم با حرکت قافله عزاداری طلاب از مدرسه دارالحکمه به سمت مدرسه امام صادق (ع) آغاز خواهد شد و پس از آن آیت‌الله طباطبایی نژاد، نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان به سخنرانی خواهند پرداخت.

وی از انتخاب شهید علی‌اکبر اژه‌ای به عنوان شهید شاخص اجلاسیه امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به ویژگی‌های شخصیتی و مبارزاتی این شهید والامقام سزاوار است نگاه ویژه‌ای به زندگی ایشان شود تا الگویی برای زندگی طلاب باشد.

منبع: ایسنا

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi