شناسه خبر : 47428
سه شنبه 22 تير 1395 , 10:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

درخواست بنیاد شهید!

ئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن درخواست از مجلس شورای اسلامی در خصوص تسریع روند بررسی نهایی و تعیین تکلیف تحقیق و تفحص از بنیاد گفت: بررسی دقیق و نهایی این موضوع و رسیدگی به تخلفات احتمالی توسط مراجع ذی ربط ضامن حفظ حرمت این نهاد مقدس خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین "سید محمدعلی شهیدی" رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز دوشنبه 21 تیرماه در نشست شورای معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به بروز برخی هجمه‌ها و فضاسازی‌ها علیه بنیاد، گفت: اخیراً مسائلی چون بروز تخلف در بنیاد شهید و امور ایثارگران در گذشته مطرح شده است که طرح چنین مسائلی به اعتبار و قداست این نهاد خدشه وارد می‌سازد در حالی که اعتبار بنیاد شهید و امور ایثارگران حاصل خون شهدا و فداکاری های ایثارگران است.

وی افزود: بنیانگذار بنیاد شهید حضرت امام خمینی(ره) بودند و امروز نیز این نهاد تحت نظارت مقام معظم رهبری است. بی شک هر لطمه‌ای که به اعتبار بنیاد وارد شود، لطمه‌ای به خون شهداست اما بر همگان مسلم است که باید اعتبار و حرمت خون شهدا حفظ شود و باید تلاش کنیم این حرمت در جامعه باقی بماند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد درباره شروع جریان تحقیق و تفحص در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: وقتی در شهریورماه سال 1392 وارد بنیاد شدم، چند ماهی بود که هیئت تحقیق و تفحص کار خود را در بنیاد آغاز کرده بود. البته نظارت و تحقیق و تفحص از حقوق و وظایف قانونی مجلس شورای اسلامی است و یکی از وظایف اصلی مجلس، نظارت بر دستگاه‌های اجرایی است. در همان زمان ورود به بنیاد، نهایت همکاری با نمایندگان محترم عضو هیئت تحقیق و تفحص داشتیم و این موضوع را به تمام همکاران خود در بنیاد ابلاغ کردم.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: اینجانب در جلساتی که با اعضای هیئت تحقیق و تفحص برگزار شد تأکید کردم که تمام مسائل باید به صورت دقیق بررسی و اگر تخلفی صورت گرفته در گزارش این هیئت منعکس شود و بنیاد نیز قطعاً تابع گزارشی است که به تأیید مجلس شورای اسلامی برسد.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی با اشاره به موضع مدیریت بنیاد در مورد گزارش این هیئت افزود: اینجانب به عنوان رییس بنیاد ضمن همکاری و تعامل مثبتی که با این هیئت داشتم، تأکید کردم که موضع ما عدم دخالت در جریان تحقیق و تفحص خواهد بود و من نیز مانند بقیه مردم از نتیجه تحقیق و تفحص پس از قرائت آن در مجلس شورای اسلامی مطلع خواهم شد.

وی با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران آمادگی کامل را برای اجرای نتایج قطعی گزارش هیئت تحقیق و تفحص دارد، گفت: بنیاد از تمام تصمیماتی که در مجلس شورای اسلامی گرفته شود، مطابق قانون اطاعت خواهد کرد و اگر پرونده برای پیگیری به قوه قضائیه ارسال شود بنیاد با جدیت پیگیر احقاق حقوق قانونی جامعه معزز ایثارگری از مراجع قانونی خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی به جلسات بنیاد شهید و امور ایثارگران با کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این جلسات مواردی از تخلفات گذشته مطرح شد که پیشنهاد کردیم که افراد مورد اتهام به کمیسیون دعوت شوند تا توضیحات خود را ارائه کنند اما اختلاف نظرهایی که بین نمایندگان عضو هیئت تحقیق و تفحص در کمیسیون اجتماعی وجود داشت باعث شد که این موضوع به نتیجه نرسد و تا پایان کار مجلس نهم، گزارش تحقیق و تفحص بنیاد به تصویب  کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نرسید.

معاون رییس جمهور با اشاره به طرح موضوع گزارش تحقیق و تفحص بنیاد در روزهای اخیر ادامه داد: از اهداف طرح دوباره این مسائل در رسانه‌ها اطلاعی نداریم اما درخواست بنیاد بررسی و رسیدگی نهایی نتیجه تحقیق و تفحص از بنیاد در مجلس شورای اسلامی و در صورت لزوم در قوه قضائیه است و در این زمینه نیز همچون گذشته نهایت همکاری را خواهیم داشت.

معاون رییس جمهوری تأکید کرد: مطرح شدن برخی مسائل در رسانه‌ها بدون احراز مسلم تخلف و طی مراحل قانونی نتیجه‌ای جز بر هم زدن آرامش ایجاد شده در جامعه ایثارگری نخواهد داشت و درخواست بنیاد این است که به موضوع سیاسی نشدن بنیاد توجه شود. ضمن اینکه مقام معظم رهبری همواره بر لزوم اجتناب از ورود بنیاد شهید و امور ایثارگران در مسائل سیاسی تأکید داشته‌اند و ان شاءالله چنین خواهد بود.

 

اینستاگرام
...
حجت الاسلام والمسلمین "سید محمدعلی شهیدی" عزیز

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران .

هر چه فرمودید .

درست و قابل دفاع .

ولی باید قبول بفرمائید که :

در این مدت ریاست جنابعالی از قوانین ضد رزمندگان و ضد جانبازان مدیران گذشته

پیروی و عمل نموده اید .

و می توانستید از اختیارات خودتان استفاده نموده و حق بچه های جبهه و جنگ

را بپردازید .

یعنی امتیاز ایثارگری بچه های جبهه و جنگ ( رزمندگان و جانبازان زیر 25 %

مثلاً 5 % ) را به ایشان واگذار کنید .

و ماهیانه حداقل 2 میلیون تومان به اینان حقوق بدهید .

و از امتیازات بنیاد شهید بهره مند سازید .

در پایان از ریاست جنابعالی در بنیاد حمایت قاطع می کنیم .

سلامت باشید .
سلام ، با تشکر از نماینده محترم ولایت فقیه ، باید عرض کنیم مقاومت بعضی افراد در مقابل پیگیری و تحقیقات تخلفات در بنیاد جای تامل بسیار دارد لیکن همیشه قانون لازم برای پشتیبانی از هیات تحقیق و تفحص وجود دارد. کاملا مشخص شده افرادی قلدر و زورمدار مانع از پیشرفت قانونی تحقیق و تفحص شدند که در صورت ادامه کارشکنی ، لازم است گزارش و اسناد و مدارک کامل بطور مستقیم در دادگستری مطرح گردد.
بسیاری از ایثارگران در دوره های مختلف مدیریت بنیاد دچار مشکلاتی بودند که لازم است ساز و کار طرح شکایت ایثارگران محترم از مسئولان سابق بنیاد نیز به گزارش تحقیق و تفحص افزوده و رسیدگی شود.
خدا خدمتتان میرسدو قضاوت میکند باشد تاانجا بهم مرسیم مگه مرگ وجود ندارد چراهست تاجایش بهتان میگویند
جناب آقای شهیدی در طی چند سالی که شما رئیس بنیاد شدید چه گلی به سر ایثارگران زدید غیر از اینکه حق جانبازان پایمال شده و جانبازان با فقر و تنگدستی زندگی میکنند شم به گفته خود اعتقاد دارید مگر امام(رح) نگفت نگذارید پیشکسوتان عشق و شهادت در زندگی روزمره شان به فراموشی سپرده شوند...خود بنیاد برای ایثارگران هیچ احترامی قائل نیست با رفتن امام ایثارگرام مردند....
باسلام و احترام به ارواح طیبه شهدا و محضر ایثارگران گرامی
لطفا بیان بفرمایید چه نکته ای نا مربوط در صحبت های آقای شهیدی وجود دارد که
درج علامت ، تعجب " را در تیتر خبر لازم و ضروری می نماید ؟
لطفاً اشاره بفرمایید چون از خواندن مطلب چیزی دستگیرم نشد .
...چنین مسائلی به اعتبار و قداست !!!!!!!؟؟؟؟ این نهاد خدشه وارد می‌سازد !
آری خاکستر نشینی من نشان قداست بنیاد است ! سلام قدیسیان .. سلام مدیر کل خراسان !
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟هزاران سوال داریم ولی افسوس.
جناب شهیدی شماها به فرزند جانباز۲۵ درصد تخفیف شهریه میدید اما به خودجانبازان زیر۲۵ درصد تخفیف شهریه نمیدید .ازاین ظلم وتبعیض فاحش تر وروشنتر کجا سراغ دارید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ باشد تا برپایی دادگاه عدل الهی
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi