شناسه خبر : 47429
سه شنبه 22 تير 1395 , 10:22
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اجرای برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در 70 نقطه از جهان

رئیس بسیج جامعه زنان با بیان اینکه هفته عفاف و حجاب جهانی است، گفت: در 70 نقطه از جهان، برنامه‌ها و نشست‌های تخصصی با موضوع عفاف و حجاب برگزار می‌شود.

"مینو اصلانی" رئیس بسیج جامعه زنان کشور در خصوص هفته عفاف و حجاب گفت: این هفته از 19 تیرماه آغاز شده و تا بیست‌و‌پنجم ادامه دارد. مهم‌ترین برنامه‌ای که برای این هفته در نظر گرفته شده است، برپایی اجتماعات مردمی در 400 نقطه در سطح کشور است. در این مراسم خانواده‌های شهدا و متعهد انقلابی حضور داشته و شعار آنان "حجاب حافظ حریم خانواده" است.

وی با بیان اینکه نخستین فایده حجاب تحکیم بنیان خانواده است، عنوان داشت: صبح دیروز 2 گردهمایی در میدان‌های ارگ و فلسطین تهران و در بعد از ظهر نیز در 20 نقطه از تهران این اجتماعات برگزار شد.

اصلانی در خصوص دیگر برنامه‌هایی که قرار است در این هفته انجام بگیرد، بیان داشت: "گفت‌و‌گوی ادیان" عنوان برنامه‌ای با موضوع دیدگاه‌های ادیان و مذاهب نسبت به حجاب و پوشش است. این برنامه در قالب نشست‌ها و میزگردهایی در این هفته برگزار می‌شود و صاحب‌نظران به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت. همچنین مسابقات کتابخوانی، تجلیل از زنان کارآفرین و محجبه در مراکز تولیدی و ادارات، مسابقات فرهنگی و هنری، دیدار با خانواده‌های شهدا به‌خصوص شهدای مدافع حرم و ایستگاه‌های مشاوره در محل برپایی نمازهای جمعه سراسر کشور، روز 25 تیر اجرا و برپا خواهد شد.

رئیس بسیج جامعه زنان با بیان اینکه هفته عفاف و حجاب جهانی است، خاطرنشان کرد: در 70 نقطه جهان، برنامه‌ها و نشست‌های تخصصی با موضوع عفاف و حجاب برگزار می‌شود. همچنین تهیه بانک اطلاعاتی فعالین عفاف و حجاب در کشورهای مختلف از این هفته آغاز شده است. چهار پویش مردمی با عنوان‌های "من زیبایی را دوست دارم"، "من خانواده‌ام را دوست دارم"، "من چادرم را دوست دارم" و... در فضای مجازی راه افتاده است. امیدواریم که مسئولین پیام این حرکت‌ها را دریافت کنند و به دنبال برنامه‌ریزی در خصوص ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باشند و این امر را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند و بتوانیم در این زمینه الگوی کشورهای اسلامی باشیم و با هجمه‌های فرهنگی دشمن مقابله کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در چند سال گذشته فعالیتی در خصوص ترویج چادر به‌عنوان حجاب برتر صورت گرفته است، گفت: طرحی را اجرا و طی آن، چادر را به‌عنوان حجاب ملی و حجاب برتر معرفی کردیم و تاکنون بیش از 7 هزار نفر از دختران جوان کشورمان این حجاب برتر را انتخاب کرده‌ و اذعان داشته‌اند که این حجاب برتر برای ما امنیت روانی ایجاد کرده است و توانسته‌ایم با اعتماد بیشتری در جامعه حضور بیابیم و خلاقیت‌های فکری‌مان را مطرح کنیم.

اصلانی تصریح کرد: از پنج شش سال قبل که موضوع معرفی شهدای شاخص شهیده را شروع کردیم، شاهد تاثیرات فوق العاده‌ای روی نوجوانان بوده‌ایم و این شهدا به‌عنوان الگویی برای دانش‌آموزان و دانشجویان مطرح شده‌اند. در برخی از دانشگاه‌ها وقتی این شهدای زن معرفی شدند، آن‌ها گله‌مند بودند که چرا این کار را زودتر انجام ندادید.

رئیس بسیج جامعه زنان تصریح کرد: هر ساله در کمیسیونی که در بسیج داریم، شهیده‌ای را به‌عنوان شهیده شاخص سال معرفی و سپس مستند و مطالب مختلف در خصوص این شهیده تهیه می‌کنیم؛ که در مدارس، دانشگاه‌ها و نمایشگاه کتاب منتشر می‌شود. شهیده رقیه رضایی شهیده شاخص امسال است که توسط رژیم آل یهود سعودی در حج سال 66 به شهادت رسید. مستند این شهیده در حال ساخت است و کنگره آن در نیمه دوم سال جاری در قزوین برگزار می‌شود.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi