شناسه خبر : 47435
سه شنبه 22 تير 1395 , 12:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

همایش روز حجاب و عفاف در اهواز

باز هم هفته "حجاب و عفاف " از راه رسید و یکبار دیگر نام زن، این شاهکارترین آفرینش خداوند متعال بر سر زبانها افتاد.

فاش نیوز - باز هم هفته "حجاب و عفاف " از راه رسید و یکبار دیگر نام زن، این شاهکارترین آفرینش خداوند متعال بر سر زبانها افتاد. گرچه موضوع حجاب و عفاف طبق آیات صریح قرآن کریم فقط اختصاص به زن ندارد و صرفا مربوط به پوشش ظاهری نیست، اما بدلیل حساسیت این موضوع درباره زن، متولیان فرهنگی همیشه نوک پیکان را به سوی زنان جامعه نشانه رفته انداند.

از طریق دوستان مطلع شدم مراسمی به این مناسبت در یکی از پارکهای شهر اهواز برگزار می شود. حدود ساعت 7 عصر به محل رفتم، همه چیز برایم جالب بود و در عین حال غم انگیز!

از درب پارک که وارد شدم مردان و زنانی را دیدم که با پوشش های نامتعارف خود در گوشه و کنارپارک تفرج می کردند. در حالی که در گوشه ای دیگر خیل بی شماری از بانوان عفیفه و محجبه شهرم در یک تجمع دلسوزانه گرد هم جمع شده بودند تا صدای مهجوریت یکی از صریح ترین احکام الهی را به گوش متولیان فرهنگی و جاهلان به این دستور الهی برسانند. شاید باور نکنید همین چند روز پیش بود که دیدم چه خانم های بدحجابی در حد بی حجاب،  ساعات طولانی ایام ماه مبارک رمضان را با زبان روزه منتظر رسیدن وقت افطار سپری می کردند.

این غم انگیز نیست!؟ این درد آور نیست که بانوی جامعه ما سخت ترین حکم الهی را در گرمای طاقت فرسا و زیر برق آفتاب تحمل می کند اما نمی داند یا اغماض می کند که پوشش او مورد غضب الهی است؟

نمی دانم دنبال کدام مقصر بگردم !؟ فقط می دانم در حالی که دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی سالیان سال نتایج شگرفی از سرمایه گذاریشان در زمینه ازبین بردن قداست حجاب و عفاف در جامعه اسلامی می برند و برای این موضوع اتاق فکر تشکیل داده اند. اما متاسفانه متولیان و کارگزاران دینی و فرهنگی جامعه ما هنوز بعد از سال های سال که از پیروزی انقلاب می گذرد اراده جدی خود را برای حفظ  و ترویج این گرانبهاترین دستور الهی بکار نبسته اند. حتی بدبختانه اینکه،حجاب به یک حربه سیاسی در دست دولتمردان مبدل شده است. آنها رندانه در وقت انتخابات با دادن وعده های غیر خدایی و غیر شهدایی، زمینه حضور زنان بدحجاب و نامتعارف را در میتینگ ها و کف خیابانها فراهم می کنند. در حالی که یکی از شروط کاندید شدن در نظام اسلامی اعتقاد قلبی و عملی به مبانی ارزش های اسلامی و اصول انقلاب است. آیا این بود قرار ما با شهدا؟  

 بهر حال من بدون توجه به عملکرد ضعیف چندین ساله متولیان فرهنگی در مقوله حجاب، فقط با هدف احترام گذاشتن به شهدای این راه و ثبت حماسه حضور بانوان محجبه شهرم در این مراسم شرکت کردم.

لازم به ذکر است در تاریخ 21 تیر ماه همزمان با سراسر کشور به مناسبت روز "عفاف و حجاب" اجتماع بزرگ مدافعان حریم خانواده با شعار " من خانواده ام را دوست دارم " به همت بانوان
بسیجی ناحیه امام علی (ع) و شرکت خودجوش بانوان محجبه اهوازی در پارک زیتون برگزار شد. این مراسم راس ساعت 18:30دقیقه بعد از ظهر با تلاوت آیات کلام الله مجید حالت رسمی یافت و بعد از پخش سرود جمهوری اسلامی، سرهنگ ساری فرمانده بسیج ناحیه امام علی (ع) به بیان سخنرانی پرداختند. ایشان در قسمتی از سخنان خود گفت:

« امروزه اگر کف خیابان را نگاه کنیم متاسفانه از هر ده نفر متاسفانه یک یا دو نفر چادری هستند!. مهمترین چیزی که امروز دشمن روی آن سرمایه گذاری کرده است درباره همین حجابی است که زنان ما دارند. متاسفانه می شود گفت دشمن در بعضی جاها موفق بوده است. من از خواهرانی که این جا جمع شده اند استدعا دارم طبق آیات قرآن کریم،باید برای امر به معروف و نهی از منکر در دل جامعه بروید تا با اقداماتتان جامعه را با خود همراه بسازید و تاثیر گذار باشید.»

سخنران بعدی این مراسم آیه الله حیدری عضو خبرگان رهبری، امام جمعه موقت اهواز و  عضو ارشد ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بود. ایشان نیز در بیانی مبسوط درباره اهمیت روز 21 تیر چنین بیان کرد:

« هشتاد و یکسال پیش رضا خان دستور کشف حجاب را داد و در این روز به زور می خواست آن را به اجرا بگذارد. این یک طرح انگلیسی بود، مردم مسلمان ایران در مقابل این دستور به پاخاستند. زیرا این طرح تغییر دین و عقیده و فرهنگ و ایمان و عزت طلبی مردم را نشانه گرفته بود. دشمنان می دانستند این چادر خانمها، مثل یک سنگری است که در زیرامنیت آن قرار داشتند. بچه هایی که از سینه چنین زنانی شیر می خوردند روح مقاومت و رشادت و قهرمانی در وجودشان پرورش می یافت . انگلیس می خواست این ارزش ها را از دست زنان ما بگیرد، پس حجاب انها را نشانه گرفت. در سازمان ملل اسنادی درباره ایستادگی مردم استان خوزستان از جمله خرمشهر و سوسنگرد و جاهای دیگر وجود دارد که در مقابل این طرح ننگین ایستادند. در دوران جنگ تحمیلی هم رزمندگان اسلام همواره تاکید داشتند حجاب بانوان از خون منِ شهید کوبنده تر است. »

در پایان برنامه بیانیه ای چند ماده ای توسط یکی از خواهران حاضر در مراسم قرائت شد که در آن از مردم و مسئولین دعوت شده بود در ترویج زندگی عفیفانه همت کنند و اثرات مخرب اینترنت و ماهواره را جدی بگیرند.

از حاشیه های جذاب این برنامه اهدای شاخه های گل توسط زنان محجبه به خانم های حاضر در پارک بود. ضمن اینکه فرصت کوتاهی بدست آمد تا نظرخانم "فاطمه احمدی سرصحرا"، مسئول بسیج خواهران استان خوزستان را درباره اهمیت این مراسم جویا شوم. وی در این رابطه عنوان کرد:

« ما در این روز حدود دو هزار شهید در راه عفاف و حجاب، در راه این عقیده وارزش والای انسانیت که اسلام به زن و همچنین مردان داده ، تقدیم کرده ایم. با توجه به اهمیت موضوع، بسیج خواهران سراسر استان اجتماعاتی را در جهت ارزش گذاری به کار شهدای راه این هدف و بخصوص به عنوان مدافعان حریم خانواده ها با شعار من خانواده ام را دوست دارم طرحی را برنامه ریزی کردند. انشاءالله این برنامه هم یک بیعتی باشد با خانواده های خودشان و هم اینکه خواسته ای داریم که امیدواریم مسئولین امر به آن توجه کنند و در راه احیا و اجرای دستورالعمل حجاب و عفاف که سالهاست مورد درخواست خانواده های مومن ایرانی است برای حفظ حریم خانواده ها تلاش بیشتر بعمل آورند. »

گزارش و عکس:  جعفری از اهواز
 

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
بنام خدا
سلام بر همه بانوان عفیف و پاکدامن مسلمان ایران عزیز
بی شک افرادی همانند شما عـزیز تا زمانی که قلم علم و دانش را با جوهـر اندیشه و معرفت در دست دارند و بصیرت سرلوحه کارشان است ، سربلند و پیـروز خواهند بود.
از مدیران هوشمند و لایق فاش نیوز که با توجه به زحماتشان و رای و استقبال مردم از سایت،، انسانهایی بزرگ و تاثیرگذار و موفقی هستند تشکر می کنم.
...
......
......
........
علم الانسان مالم یعلم
.............
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi