شناسه خبر : 47459
چهارشنبه 23 تير 1395 , 10:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عیادت جوان‌ترین جانباز مدافع‌حرم از «بابا رجب»

احمد فیاض: حاج رجب محمدزاده مشهور به «بابارجب» جانباز ۷۰ درصدی مشهدی که از ناحیه سر و صورت در دوران دفاع مقدس به درجه جانبازی نایل آمد، بر اثر عفونت حاد ریوی در بیمارستان امام حسین(ع) مشهد بستری شد.

فرزند این جانباز والامقام در گفت وگو با خبرنگار ما خاطرنشان کرد: بابا رجب از هفدهم تیرماه به خاطر علایم سرماخوردگی، سرفه‌های حاد و تب و لرز شدید توسط خانواده به بیمارستان امام حسین(ع) انتقال یافت که بنا بر صلاحدید پزشک معالج وی با تشخیص عفونت حاد ریوی در بیمارستان بستری شد. عفونت از طریق مجاری گوش و حلق و بینی به بافت ریه رسیده و باوجود چند روز بستری شدن حال وی چندان مساعد نیست.

محمد رضا رجب زاده در ادامه از روحیه خوب بابارجب خبر داد و با قدردانی از مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان افزود: طی امروز صبح(دیروز) مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی به همراه ملکی مدیر منطقه دو بنیاد برای ملاقات و پیگیری وضعیت بیماری «بابا رجب» طی چندین نوبت مراجعه و دستورهای خوبی برای تکمیل روند درمانی وی صادر نمودند.

همسر بابارجب نیز در این گفت وگو از مردم مؤمن و انقلابی خواست برای شفای حال بابارجب و سایر بیماران دعا نمایند.

طوبی زرندی با اشاره به ملاقات بابارجب طی فروردین سال 94 با رهبر انقلاب از شرایط روحی و جسمی مناسب وی پس از آن دیدار خبر داد و خاطرنشان کرد: دفترچه درمان بابارجب به خاطر همین روحیه بالای وی تاکنون صفحات خالی داشت تا اینکه از هفته گذشته با علایم سرماخوردگی متوجه عفونت حاد ریوی وی شدیم.

بابا رجب؛ الگو و قهرمان

بر پایه همین گزارش جوان‌ترین جانباز مدافع حرم نیز با حضور در بیمارستان امام حسین(ع) به عیادت بابا رجب شتافت.

در این ملاقات که عصر دیروز در بیمارستان امام حسین(ع) مشهد صورت پذیرفت، روح الله بختیاری به عنوان جوان‌ترین جانباز مدافع حرم و از اعضای تیپ فاطمیون که در 17 سالگی در سوریه و در نبرد با تکفیری‌های داعشی به مقام رفیع جانبازی نایل آمد خطاب به جانباز عالی مقام رجب محمدزاده اظهار داشت: شرمنده شما هستیم و این عیادت سعادت و وظیفه ای است که با شنیدن خبر بستری شدن بابا رجب در کمتر از یک ساعت قبل نصیبم گردید.

این جانباز 75 درصد متولد سال 1375 که بر اثر اصابت تیر مستقیم قناسه داعشی‌ها از ناحیه سینه در سال 92 و در 17 سالگی به جانبازی نایل آمد با روحیه ای انرژی بخش و مثال زدنی در حالی که روی صندلی چرخدار نشسته بود؛ ادامه داد: در مواجهه با خانواده‌های معظم شاهد و جانبازان سرافکنده و شرمنده ام که نتوانسته‌ام تا آخرین قطره خون در دفاع از حریم اهل بیت(ع) مبارزه نمایم. وی خطاب به بابا رجب گفت: قهرمان و الگوی من شما هستید.

این ابراز احساسات جوانترین جانباز مدافع حرم واکنش احساسی بابا رجب را در پی داشت و با توجه به عفونت ریوی و ناتوانی در صحبت کردن با شیوه خاصی پاسخگوی اظهار محبت روح الله بختیاری شد. همچنین پرچم متبرک تیپ فاطمیون توسط جوان‌ترین جانباز مدافع حرم به بابا رجب اهدا شد.

از دیگر نکات قابل توجه این عیادت حضور حسینعلی رجب زاده از جانبازان هشت سال دفاع مقدس و برادر کوچک‌تر رجب محمدزاده به همراه همسرش خانم زهرا زرندی(خواهر طوبی زرندی همسر بابا رجب) در بیمارستان امام حسین(ع) بود که خاطراتی از نحوه جانبازی برادر تقدیم جمع حاضر نمود.

گفتنی است، حاج رجب محمدزاده جانباز 70 درصد مشهدی، نانوای بسیجی بود که در دوران دفاع مقدس و در سال 1366 در منطقه هور عراق، براثر اصابت خمپاره از ناحیه سر و صورت به درجه جانبازی نایل شد. بابا رجب که تنها آرزوی خود را دیدار با رهبر انقلاب عنوان کرده بود، یازدهم فروردین 1394 در حرم مطهر رضوی به این مهم دست یافت و رهبر فرزانه انقلاب بر پیشانی این جانباز والامقام بوسه زدند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi