شناسه خبر : 47602
دوشنبه 28 تير 1395 , 09:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چرا مجوز طرح ترافیک نمیدن؟

س -  یک سوال از کارشناس حقوقی دارم. من 48 سال دارم و جانباز 25% هستم. ده سال قبل ازدواج کردم و یک سال بعد جدا شدم.فرزندی ندارم و مجددا" ازدواج نکردم واکنون مجرد هستم. آیا میتوانم برادرم را از خدمت وظیفه معاف کنم؟ لطفا" راهنمائی بفرمائید.
ج – بند 2 ماده 45   قانون اصلاحی خدمت وظیفه عمومی بیان می دارد:‌ به ازاء هرشهید یا آزاده با حداقل بیست و چهار ماه سابقه اسارت یا جانباز با حداقل (25%) جانبازی یا جاویدالاثر (مفقود) فاقد فرزند ذکور یک نفر از برادران آنها از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می شوند.
عبارت فاقد فرزند ذکور زمانی معنی می دهد که فرد متاهل باشد و شما اکنون مجرد هستید. برای اطمینان بیشتر به حوزه نظام وظیفه مراجعه کنید.

 

 

س - سلام بیست سال خدمت دارم که ارتش اخراجم کرد بعدازاخراجی بنیادشهیدحالت اشتغال شدم وحقوق دارم صادرکرد .مستمری بیست سال ارتش که بخاطربیمه کسرشده  بود یه مبلغی به زن وبچه ام میدادند حالاارتش میگه چون مستمری ازبنیاد میگیری مستمری ارتش روقطع کرد آیا حق بیمه بیست خدمت که ارتش ازمن قطع کردچه ربطی به مستمری بنیادداره؟؟؟

ج – اگر مستمری پرداختی به شما حاصل کسورات سهم بیمه و نتیجه بیست سال خدمت شما باشد هیچ ارتباطی به دریافتی ناشی از جانبازی شما که بنیاد پرداخت می کند ندارد.

 

 

س – سلام  حسب  قانون  مصوب  مجلس  ماده ۴۴ قانون جامع ایثار گران  دولت  موظف شده است به  جانباز  ۲۵درصد  مجوز طرح  ترافیک شهرداری  بدهد ولی  اقدام  نمی کنده باید کرد؟
 ج- برابر قانون باید به کمیسیون ماده 16 و دیوان عدالت اداری مراجعه و طرح شکایت کنید. اگر با کوتاهی دستگاههای اجرایی برخود قانونی نکنید تحقق حقوق قانونی شما با مشکل مواجه می شود. این مسئله را روی دوش یکدیگر نیندازید . اگر میزان شکایات زیاد شود قطعا"‌در جهت حل آن راهگشا خواهد بود.

 

 

س - سلام و عرض ادب با توجه به قانون حالت اشتغال ,حقوق حالت اشتغال اینجانب از سال 1379 برقرار شد و از آنجائیکه در حکم مربوطه به صراحت عنوان شده که از ابتدای قانون مشمول میباشم ،برای حقوق معوقه پیگیری کردم  اما در پاسخ گفتند که از زمان احراز جانبازی شامل میشود.
سوال:
1- این تناقض که بنده از ابتدای حکم مشمول میشوم با این پاسخ که از زمان احراز شامل میشود چه توجیهی دارد؟!
2- صرفنظر از اینکه بنده نوعی قصد زیاده خواهی-خدای نخواسته - ندارم،آیا زمانی که در تاریخ هفدهم اردیبهشت 1361 در جاده اهواز خرمشهر در مرحله دوم عملیات غرورآفرین بیت المقدس -آزادسازی خرمشهر- مجروح شدم ،به زعم مسوولین مربوطه در آن زمان جانباز شناخته نمیشدم که اینک اجرای قانون حالت اشتغال را منوط به زمان احراز جانبازی میدانند ؟!
3- در زمان دولت قبل که پیگیر موضوع بودم،معاونت حقوقی ریاست جمهوری اعلام کرد که بخشنامه ای صادر شده که حقوق معوق پرداخت نخواهد شد!!! وچندی پیش هم رایی از دیوان عدالت ! اداری مبنی بر عدم پرداخت حقوق معوقه صادر شد که عملا آب پاکی روی دست بنده و امثال بنده  ریختند ! این در حالی است که دیوان عدالت اداری مکلف است که بخشنامه های خلاف قانون را ابطال کند، اما متاسفانه در جهت خلاف قانون و حقوق جانبازان عمل کرده است.
4- اینجانب اگر در توان روحی و  جسمی خود میدیدم ، حتما موضوع را از طریق ،دستکم،قانونی پیگیری میکردم.اما انتظار میرود مسوولین دلسوز و خدوم بنیاد ،که الحق بیشترشان خالصانه به این قشر مظلوم خدمت میکنند،به موضوع رسیگی کنند چرا که با این وضعیت اقتصادی که عموما جانبازان توان و موقعیت فعالیت اقتصادی ندارند،مشخص شدن وضعیت حقوق معوقه و پرداخت آن  میتواند بخشی از مشکلات ایشان را برطرف سازد.
با تشکر از موقعیت و امکاناتی که قراردادید تا بتوان مسائل را مطرح.
با آرزوی توفیقات الهی

ج – برابر بند  68 قانون بودجه سال 91 تبصره 5 قانون حالت اشتغال به شرح زیر اصلاح شده است . بنابر این تاریخ مطالبات قانونی شما از زمان تاریخ صدور رای ازکارافتادگی کلی توسط کمیسیون پزشکی بنیاد می باشد .
در تبصره (5) قانون حالت اشتغال مستخدمین شهید، جانباز، ازکارافتاده و مفقودالاثر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی مصوب 30/6/1372 بعد از عبارت «بنیاد شهید انقلاب اسلامی» عبارت «و مبناء و مبدأ پرداخت حقوق ازکارافتادگی جانبازان حالت اشتغال، تاریخ صدور رأی ازکارافتادگی کلی توسط کمیسیون پزشکی بنیاد» اضافه می شود. حکم این بـند به کلیه جانبازانی که در سنوات قبل نیز از کارافتاده تلقی شده اند، تسری می یابد.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi