شناسه خبر : 47652
سه شنبه 29 تير 1395 , 09:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کاهش کمک معیشت جانبازان معسر

س -  سلام ، لطفا بگید چرا کمک معیشت جانبازان معسر درسال ۹۵ افزایش پیدا نکرد و از مبلغ پانصد و چهل هزار تومان به چهار صد تومان تنزل پیدا کرد و مقصود از ضریب ریالی  در هدیه ایثار چیست؟ باتشکر
ج – حسب قانون کمک معیشت هر ساله افزایش می یابد و در سال 95 هم مشمول افزایش می شود، لکن به دلیل عدم تامین منابع مالی آن ، دستگاه پرداخت کننده اقدام نمی کند.
ضریب ریالی عددی است که حسب قانون هرساله توسط هیات وزیران تعیین می شود که در تعیین حداقل حقوق کارکنان و . . . موثر است .

 

 

س -  با سلام.  جانباز 60 درصد بنیاد که بعد از آزادی از اسارت به استخدام سپاه پاسداران در آمده است و سپس از طریق همان سپاه وضعیت او به حالت اشتغال تغییر کرده و بعد از سی سال باز نشسته شده است، این جانباز تا کنون از بنیاد حقوق حالت اشتغال دریافت نکرده است و فقط حق پرستاری دریافت می کند.  آیا به این جانباز حقوق حالت اشتغال بنیاد تعلق می گیرد؟ به چه استنادی؟ چگونه و به کجا باید مراجعه نماید؟ رفتار و شیوه عملی بنیاد با این موضوع چگونه است؟
ج – ایشان از حالت اشتغال در دوران خدمت رسمی خود استفاده کرده است . اگر با تکمیل سنوات عادی بازنشسته می شد و از قانون حالت اشتغال استفاده نمی کرد،‌با عنایت به اینکه قبل از عضویت رسمی در سپاه  جانباز شناخته شده اند  برابر قوانین و پاسخ مراجع ذیصلاح قانونی  می توانستند از حقوق حالت اشتغال و یا حقوق وظیفه برخوردار شوند.

اینستاگرام
س- با سلام. جانباز 25% هستم فاقد شغل و درآمدبا پیگیری های زیاد به تازگی از بنیاد کمک معیشت برایم برقرارشده زمان مجروحیتم سال 65 سرباز وظیفه سپاه بودم حدود دو سال پیش در کمیسیون حالت اشتغال بنیاد شرکت کردم متاسفانه رای منفی صادر شد و دیگر پیگیری نکردم میخواستم ببینم در کمیسبون پزشکی سپاه هم می توانم شرکت کنم و حالت اشتغال شوم چون زمان مجروحیت نیروی وظیفه سپاه بودم سوال دیگر اینکه هم اکنون 49 سالم است برای گرفتن رای از کار افتادگی و حالت اشتغال محدودیت سن دارد یا که خیر ممنون و متشکر .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi