شناسه خبر : 47661
سه شنبه 29 تير 1395 , 15:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

زیبایی انفاق در راه خدا

مرتضایی- زیبایی طرح صندوق یاری رزمندگان و ایثارگران، در این است که شعارهای مان در خصوص حمایت از همرزمان به فعل تبدیل می شود. مجموعه ای متعهد .خدا ترس و مسئولیت پذیر، پا جلو گذاشته تا با جمع آوری قطرات آب سفره خود، دیگر همرزنمانمان را سیراب نماییم. نه منت بنیاد و نه نماینده دارای اعتبارات خاص و ...

 در ثانی بارها برادرانم را به خواندن و عمل بدان تشویق نمودم. صدقه و انفاق قرض الحسنه و در بسیاری موارد با اجازه مجتهد حتی  خمس را می توان به این حساب واریز نمود. چ‌ون این اعمال از اعمال واجب مومنین است. چه بسا بیش از نماز می توان دیگر مومنان را بدان تشویق نمود.

 مثال در سوره ای که تاکید می نماید قسمتی از روزی داده شده به شما، حق معسرین است اما در این مبحث قصد داشتم دوستان را با معامله ای زیبا با سود باور نکردنی ۴۹۰ برابری که آن ذات بی همتای الهی آن را ضمانت نموده آشنا کنم. به والله اگر نیت عزیزان ما در اعطای صدقات فقط قرب الهی باشد هم خود را از فقر نحات داده و هم ...اجازه بدهید بیش از این وقت عزیزتان را نگرفته و کلام آن یگانه بی همتا در خصوص صدقه را بشنویم ( سوره بقره آیه ۲۶۱ به بعد )

بنام خداوند بخشنده مهربان
مَثَل (صدقات‏) کسانى که اموال خود را در راه خدا انفاق مى کنند همانند دانه‏ اى است که هفت خوشه برویاند که در هر خوشه‏ اى صد دانه باشد؛ و خداوند براى هر کس که بخواهد (آن را) چند برابر مى ‏کند، و خداوند گشایشگر داناست‏. (۲۶۱) کسانى که اموال خود را در راه خدا انفاق مى کنند، سپس در پى آنچه انفاق کرده‏ اند، منّت و آزارى روا نمى دارند،پاداش آنان برایشان نزد پروردگارشان (محفوظ) است‏، و بیمى بر آنان نیست و اندوهگین نمى ‏شوند. (۲۶۲)

 بیاییم در کنار کمک به همرزنمان یقین داشته باشیم که وعده های الهی حق است. عزت و ذلت در ید بی همتای اوست. شرط مهم این معامله بریدن از همه بغیر از الله است تا جایی که اگر در خلوت خود بگویی الهی و ربی من لی غیرک، سپس تمام امورات زندگی خود را به ا‌و بسپار. آن گاه معنای حسبنا الله و نعم الوکیل نعم النصیر را خواهیم یافت و در مشکلات همانند فردی که پشت او به کوه قاف است با دلی محکم  و آرام از یاری دهنده ای چون خداوند بزرگ با مشکلات روبرو خواهید شد. لطفا" سوره مبارکه غافر آیات شریفه ۳۵ لغایت ۴۴ را با معنا مطالعه فرمایید.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
جناب مرتضایی سلام . یه سوالی ازم کرده بودی گذاشتم هروقت یه همچین مطلبی نوشتی جواب خدمتت داده باشم .
این مسؤلان زحمتکش مملکتمون آنچنان بلایی سر خانواده ایثار و ایثارگران آوردند که درس عبرتی باشه واسه آیندگان این کشور تا جرأت نداشته باشند جا پای پدر و یا پدر بزرگاشون بذارن .

مسؤل هم فرقی نمکینه از کدوم تیره طایفه باشه موضوع نفس عمل و ابتیاج عمل بود که بعد از دفاع مقدس کلا سمپاتیش کردند .. در این وانفسای چه کنم چه کنم بر و بچه های جنگ دیده و زخم خورده هم یه عده همرزم دوست , یه عده رفیق دوست , یه عده که یه جورایی بصورت اپن بالاییا با هم ارتباط دارند دلشون میخواد به هر صورتی که شده یه سنگ ریزه رو از جلو پای یارای دیرنشون بردارن .... کمک بی ادعا و بی منت و بی رسم ورسوم و بی دفتر دستک واسه خودش یه عالم وصل جدا گونه ایی داره ... دلاور حرفات همه درسته , خمس و رفع مظالم , هر هر قصه ایی مه میشه روش کذاشت ولی بغیر از صدقه کمک نام داشته باشه ایرادی نداره .
والله خیلیا رو میشناسم که با دویست تومن لنگی زندگیشون تا حدودی بر طرف میشه خوب دوتا مرد پیدا بشه نفری صد بده و جناب ساقی هم زحمت بکشن برسونن دست آدمش چقدر خوبه ... چقدر تخم مروت و مردونگی رو از دست جوونمرد جماعت به دست جوونمرد دیگه رسوندیم .
این قصه های دفتر دوزک و قرض الحسنه و کیک و کجایک دیگه نباید تویه مرام از جان گذشته جماعت باشه . کمک که دیگه کاتبو مکتوبات نمی خواد . یاعلی بگن . بدن در راه حضرت عشق . حضرت دوست . حضرت انسان یا علی مدد . یا علی مدد .

...

اگر تعدای کمک کنند .

و جمع مجموعه ای چند ده نفری بشود .

بیشتر از همیاری :

از طریق دولت

بازار

هیئت ها

انجمن ها

احزاب

سازمان ها

نهاد ها

به این صندوق کمک می کنند .

بستگی دارد به :

1- همیاری تعدادی رزمندگان و جانبازان که یک آمار تعداد بالا باشد .

2- مدیریت و روابط عمومی فعال فاش نیوز .

...

سلام.تشکیل صندوق همیاری رزمندان ازسوی فاش نیورامری خداپسندانه درکارخیربوده ویاری وهمت همگان رامی طلبد..امیدوارم خداوندبه تمام بانیان این امرخیروفاش نیوزجناب دکترساقی طول عمرباعزت وسلامتی عنایت بفرماید..انشاءالله.موفق سربلندباشید.شاهدکه آقایان کم لطف وبی توجه هم یاری نمایند.به لطف خدا.درودوسپاس.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi