شناسه خبر : 47669
یکشنبه 03 مرداد 1395 , 12:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بنیاد شهید باید مدافع حقوق ایثارگران باشد(۱)

بنیاد شهید و امور ایثارگران که به فرموده مقام معظم رهبری نهادی انقلابی است، باید در رفتار و عملکرد خود انقلابی رفتار و با کوتاهی و قصور در دفاع از حقوق ایثارگران برخورد کند.

یوسف مجتهد - حجت‌الاسلام شهیدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدار اخیر با دبیران تشکل‌های شاهد و ایثارگر و اعضا و رؤسای گروه‌های تخصصی نخبگان و سرآمدان کشور گفت: اعضای تشکل‌های شاهد و ایثارگر به عنوان دلسوزان جامعه ایثارگری، اتاق فکر بنیاد و کارشناسان‌ارشد جامع ایثارگران کشور در بازبینی و تحول آیین‌نامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران کمک کرده و بدین وسیله از حقوق ایثارگران دفاع کنند.

مقام معظم رهبری در فرمان تجمیع نهادهای ایثارگری فرمودند: «نظر به اهمیت موضوع ارائه خدمات به ایثارگران که ولی‌نعمتان این جامعه هستند و دغدغه‌هایی که نسبت به استیفای حقوق این عزیزان داشته و دارم... این تصمیم مبارک را تأیید می‌کنم مشروط بر اینکه نهادی‌بودن آن حفظ شود تا این نهاد انقلابی بتواند با هماهنگی و در ارتباط با سایر دستگاه‌های اجرایی کشور حداکثر خدمات ممکن را به ایثارگران و خانواده محترم ایشان ارائه نماید.»

بنیاد شهید و امور ایثارگران که به فرموده مقام معظم رهبری نهادی انقلابی است، باید در رفتار و عملکرد خود انقلابی رفتار و با کوتاهی و قصور در دفاع از حقوق ایثارگران برخورد کند.

وقتی مقام معظم رهبری دغدغه استیفای حقوق ایثارگران را داشته و دارند، این نشان‌دهنده آن است که ایشان به کوتاهی‌ها و قصور در این زمینه وقوف کامل دارند که به نهاد متولی آنان این دغدغه را به طور مکتوب منتقل می‌کنند.

دغدغه استیفای حقوق ایثارگران آن زمان بیشتر نمود پیدا می‌کند که متولیان با بی‌اطلاعی و جهل به قانون به عاملی برای این تضییع حقوق تبدیل شوند.

در سیاست‌های کلی نظام برای ترویج فرهنگ ایثار و جهاد که به تأیید مقام معظم رهبری رسیده، در بند11 این سیاست‌ها قوه قضاییه به ایجاد ساز و کار مناسب برای صیانت و حفاظت از حریم ایثارگری موظف شده است.

ماده 58 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، وزارت دادگستری و قوه قضاییه را به حمایت قضایی از ایثارگران در مراجع قضایی در جهت دفاع و استیفای حقوق آنان مکلف می‌کند.

با تمهیداتی که در سیاست‌ها و قوانین در جهت حمایت از حقوق ایثارگران و مقابله با تضییع حقوق آنان پیش‌بینی شده است، آیا بنیادشهید و امور ایثارگران تمهیداتی را در این زمینه پیش‌بینی کرده است؟ برای اجرایی کردن این سیاست‌ها و قوانین، سازوکار مناسب را تدوین و به مراجع ذیربط ارسال کرده است؟

از ابلاغ و تصویب این سیاست‌ها و قوانین، مدت‌ها می‌گذرد آیا ساختار مناسبی در بنیاد برای بهره‌مندی این تسهیلات حمایتی پیش‌بینی شده است؟ اگر به سخنان رئیس بنیاد در ابتدای کلام برگردیم و به تقاضای ایشان از تشکل‌های ایثارگری و به ضرورتی که در بازبینی و تحول آیین‌نامه‌های بنیاد برای دفاع از حقوق ایثارگران اشاره می‌کنند، بپردازیم، آیا ساختار بنیاد برای ایجاد چنین تحولی آمادگی دارد؟

به نمونه‌ای اشاره می‌کنیم که بنیاد در برابر تضییع حقوق ایثارگران با توجه به تناقض‌های موجود در پاسخ استعلام‌ها، منفعلانه برخورد می‌کند.

رئیس امور مدیریت مشاغل و شوراها سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، طی نامه شماره 303102 مورخ 14/10/94 در پاسخ استعلام مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد درباره مأموریت آموزشی فرزندان جانبازان 25درصد و بالاتر اعلام می‌کند:

ماده 9 آیین‌نامه ساماندهی اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان 25درصد و بالاتر، موضوع مصوبه شماره 262756 مورخ 27/12/88 هیأت وزیران، اینگونه مقرر می‌دارد: «مقررات حاکم بر مأموریت آموزشی جانبازان در مورد فرزندان شاهد و جانباز نیز لازم‌الاجراست». از آنجا که افراد مشمول استفاده از مأموریت آموزشی، از جمله جانبازان سرافراز، به موجب حکم قانونگذار مشخص شده‌اند و مصوبات هیأت وزیران نمی‌تواند دایره شمول احکام قانون را توسعه داده یا تضییق کند، منظور از مقررات مندرج در این آیین‌نامه، معنای اصلی این واژه، یعنی مقررات تصویبی از سوی هیأت وزیران می‌باشد بنابراین، با توجه به عدم جواز قانونی برای مأموریت آموزشی فرزندان جانبازان 25درصد و بالاتر، امکان اعطای این نوع مأموریت به آنها وجود ندارد.

اضافه می‌نماید، اعطای مأموریت آموزشی به فرزندان شاهد به موجب حکم قانونی بند الف ماده 44 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه در طول سال‌های برنامه انجام می‌پذیرد لیکن در مورد فرزندان جانبازان حکم مشابهی از سوی قانونگذار وضع نشده است.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
سلام.امیدواریم که مقام معظم رهبری دراین مسایل ومشکلات جانبازان ورودکنندوپیگیرمشکلات ودردهای جامعه ایثارگری باشند.این مشکلات فقط باتدبیرودستورایشان قابل حل میباشدازجانبازگرانقدرحاج مجتهدوفاش نیوزسپاسگزاریم.به امیدتدبیرورسیدگی تمام مسوولین درخصوص حل مشکلات ایثارگران..انشاءالله.
سلام.به امیدتدبیرورسیدگی مشکلات تمامی جامعه هدف وعنایت ویژه مقام معظم رهبری..به امیدحق.

...

( حمایت قضایی از ایثارگران در مراجع قضایی )

برای خانواده عزیز شهدا

برای جانبازان

برای رزمندگان

در دادگستری مراکز همه استان ها وجود دارد .

...

از کدام قانون پیروی می کنند نمی دانم .

ولی با تابلو بزرگ نوشته اند

حمایت قضایی از ایثارگران .

گفتند نامه بیاور وکالتت را می پذیریم .

نامه مرا قبول کردند و ثبت کردند .

ولی کارم را انجام ندادند .

از طرف مقابل حمایت می کردند .

دل بخواهی است .

...

سلام حق دارید خود اینها نیاز به نظار ت دارند
سلام برشهدا که رفتند وبعض مساِل چون اختلاس حقوق های کذایی ودرانزوا گرفتن همرزمان نخاعی وغربت آنها را ندیدند قانون شهرداریها تفویض تجاری ومسکونی بامقدار معین برا بنده نخاعی بعد شایدشش ماه دوندگی اعمال نشد بعد درشورای شهر مرا محق دانستند نامه دادند اعمال را با جریمه وضریب خواستند تحمیل که تخلف رابعدازجندماه به حلت اولیه وتخریب کردم حمایت و نظارتی نیست آقای شهیدی همیشه دردولت بوده و ازحال وروز اجرای قوانین باید بیشتر دقت کنند نظارت در درمان بسیارضعیف ویلچرمان راخودمان تعمیر توانبخشی دکور قوانین برای امروزماست یا بعدمرگ حقوق تنها کافی نیست محبت اجراقوانین سفر درمان انتظار افراد منزویست مادرگذررفتنیم هستی خویش را دردفاع روزهای نیاز دادیم امروز نیازمند نظارت بر درمان تسهیلات واجرای قوانین مصوبیم قبل ازمرگ
بسمه تعالی ریاست محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور جناب آقای شهیدی سلام علیکم با احترام به استحضار عالی می رساند اینجانب فرزند جانباز از کار افتاده کلی 30٪ متوفی از استان آذربایجان شرقی با کد جانبازی که عضو نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر بنیاد آ- شرقی نیز هستم از عزیزان و مسئولان این بخش گلایه مندم چرا که تاکنون حتی یک کارت عضویت نیز برای ما صادر نکرده اند . با وجود تحقیقات ، پژوهشها و شرکت مقالات در کنفرانس ها و همایشهای کشوری متعدد و قبولی در مقطع دکترای تخصصی مدیریت 95 و کسب مقام کشور ی و استانی در جشنواره ها و مسابقات متعدد کشوری و استانی حتی تا کنون یک لوح تقدیر ونیز حتی یک ریالی از بنیاد شهید استان و کشور ندیده ام و دریافت ننموده ام . . شاید مطرح نمایند که فعالیت هرسال باید به سال مالی ختم شود اکثر همایشها و کنفرانسهای بین المللی معتبر و کشوری بیشتر در اسفندماه هر سال برگزار می شود و مدارک و مستندات مربوطه را نیز در بهار سال بعد صادر می کنند . چگونه این مشکل را عزیزان بخش امور نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر باید حل کنند و ما را مورد حمایت قرار دهند انتظار دارد حضرتعالی و سایر عزیزان بنیاد انشالله بررسی و لطفی خاص مرحمت فرمایید . مراتب جهت مزید استحضار و بذل عنایت و انشالله دستور رسیدگی ویژه و عاجل تقدیم می گردد با تشکر و احترام تلفن رونوشت: محضر عالیقدر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) حامی اصلی فرزندان جانبازان پرکشیده بالای 25٪ آذربایجان شرقی و و اعضای محترم شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جهت مزید استحضار و حمایت از این نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر شهرهای آذربایجان شرقی حضور رییس جمهور محترم جناب آقای دکتر روحانی بزرگوار و اعضای محترم شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جهت مزید استحضار و حمایت از این نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر شهرهای آذربایجان شرقی
يكي از علل ناكارآمدي بنياد ضعف و ناتواني و بي كفايتي حوزه معاونت حقوقي و امور مجلس بنياد است . اين معاونت كه يك معاونت راهبردي براي بنياد است همواره در يد كساني بوده كه كمترين توانايي ها در اين حوزه را داشته اند. دستگاه عريض و طويل معاونت حقوقي بنياد اگر نباشد براي ايثارگران مفيدتر است . زمزمه هايي از جلسات دروني اين معاونت با مجموعه هاي ديگر از دولت و ستاد كل و ... بگوش مي رسد كه به دنبال محدود كردن ، كاهش و حذف برخي خدمات و تسهيلات ايثارگران در قوانين و مقررات هستند. اين هشداري براي ايثارگران است تا مراقب باشند خروجي اين جلسات كه همچنان ادامه دارد چه خسارتهايي براي آنان به بار مي آورد. اينان علاوه بر اينكه دفاعي از حقوق ايثارگران در دولت و مجلس ندارند بلكه به ابزاري براي تضييع اين حقوق تبديل شده اند. جهل به قانون ، بي سوادي ، عدم تجربه ،‌عدم آشنايي با سوابق قوانين ايثارگران و ... آنان را تبديل به مجموعه اي بي خاصيت و ناتوان كرده است . آقاي شهيدي اگر به دنبال احياي بنياد و حقوق ايثارگران است بايد در اين معاونت و مديران آن و راهبردهايي كه اين معاونت دنبال مي كند تجديد نظر كند و از افرادي كارآمد ، توانمند و دلسوز ايثارگران بهره ببرد.

...

بنیاد بی تقسیر است و فقط مجری قوانینی است

که ضد بچه های جنگ تصویب کرده اند .

...

دقیقا درست فرمودید بنیاد شهید ازهرلحاظ مدافع حقوق ایثارگران باشد ودرمجلس ودولت نماینده قوی وکاردان داشنه باشد مثلا حقوقدانی که از جنس جانبازان نباشد چه میداند جانباز 5درصد با 50درصد چه فرقی میکند باید بنیاد شهید به اینها بفهماند تا تصیم گیری غلطی نکنند وآیا ظلم وجنایت نیست کس که دست ویا پای خودش از دست داده با کسی که فقط صدای گلوله را شنیده یکسان دیده شوند
با سلام باتوجه به سیاست دولت تدبیر و نامید بنده فرزند جانباز55درصد متاهل با 3سرعائله و دیپلم ریاضی یکسال است بیکار شده ام همسرم هم فرزند جانباز55 و کارشناس حسابداری می باشد عاجزانه خواهش مرا کمک ویا راهنهای فرمائید تمام زنگی ام به ریخته از همدان
چقدر خوب بود بعضي ها در مراحل زندگي خود هميشه نيمه پر ليوان را ببينند نه نيمه خالي انرا ...وقتي ما فرياد ميزنيم که به وضع جانبازان زير 25 درصد هم رسيدگي کنيد کاري به ساير ايثارگران عزيز و همرزم که نداريم ... نمگوييم که از حق ساير جانبازان برداريد و بما بدهيد هيچوقت اينطور برداشت نشود و الحمدالله همه ايثارگران هم بصيرند و بزرگوار و بهتر ميدانند که جانباز 5 درصدي هم کنار انان بوده و ميجنگيدند حالا يکي سعادتش بيشتر بوده و يکي کمتر که اينهم قياس خوبي نيست چون فقط تقوا ي انسانها نشانه ايمان انهاست ... بنابراين از جناب مجتهد عزيز و محبوب همه ايثارگران تقاضا داريم بعداز سي سال بايد دولت به جانبازان زير 25 درصد و رزمندگان عزيز که همگي ميدانيم زنده ماندن ما پس از خواست خداوند متعال مديون همين رزمنده ها هستيم بايد لحاظ شود و مدت منطقه انها در نظر گرفته شود ...
عزيزان رزمنده هاي گرامي و جان بر کف اگر به اندازه شهدا و جانبازان ارج نداشته باشند کمتر هم ندارند ... بنده فقط درس پس دادم و ديگر قضاوت با شما دلاوران و ايثارگران است...مانند هميشه يکدل و يکزبان باشيد تنگ نظري و بخل شايسته هيچکس نيست خصوصا ايثارگران ...

...

اختصای برای فاش نیوز عزیز .

باید فرهنگ شود که جانباز معلول نیست .

و دید همه باید این باشد که جانباز یک ایثارگر است .

و 5 % و70 % ندارد .

همه ایثار گر و جانبازند .

و در نجات دین و وطن ایثارگر شده اند .

و این که چون بعضی که بیشتر درصد دارند معلولترند باید فقط به انان بعنوان

معلولیت معیشت بدهند و بقیه بچه های جبهه و جنگ را فقیر رها کنند

باید از تفکر خارج شود .

و اینکه البته کسی که بیشتر آسیب دیده باید بیشتر پول بگیرد زیرا هم

مخارجش بیشتر است و هم احتیاجات بیشتر به رسیدگی دارد .

ولی این دلیل نمی شود که همه از فقر بمیرند تا اندکی بهتر زندگی کنند .

از جانبازان عزیز ویلچری و قطع نخاعی و بیمارستانی و تنفسی عذر خواهی می کنم .

که اشکال فقط از اندکی کم است که بسیار دید کم دارند .

خدا همه را هدایت کند .

آمین .

...

سلام
جناب آقای مجتهد قوانین و اصلاحیه مربوط به جانبازان 25 درصد را تشریح کنید که سرانجام آن به کجا انجامید ؟
باتشکر
جناب آقای سراوانی عزیز هم رزم عزیزم در ست می فرمایید جانباز قطع نخا نابینا دست وپا از دست داده بله باید هم فرق داشته باشه ولی نباید زحمات همرزمانت را نادیده بگیری اگر همین صدای گلوله شنیده ها نبودند وچندین سال مقاومت نمی کردند الان دشمن در وطن عزیزمان بنیاد شهید وامور ایثارگران دایر نکرده بود وشمارا به عنوان 40درصد جانباز نمی شناخت رزمنده رزمنده است چه بادرصد چه بی درصد در سایه حق سلامت بوده باشی
با سلام
بله بنیاد شهید باید مدافع ایثارگران باشد....ولی مصوبه ی جدید مجلس که هنوز تایید نشده نباید اصلا خوب نیست.....جانباز 5 درصد که 95 درصد سالم است با جانباز 30 درصد و 50 درصد خیلی فرق می کند که اینطور مصوبه ای تعیین کردن

...

واقعاً فاطمه ای .

یا مستعار انتخاب کرده ای .

همه دنیا مال تو .

اندکی نان و نفس هم برای بی درصد ها .

...

بله واقعا فاطمه ام.....شما شرایط زندگی یک جانباز 50 درصد شیمیایی رو با یک جانباز 5 درصد از نزدیک دیدی و مقایسه کردی؟؟؟
من دیدم و مقایسه کردم.....پدرم که هروروز بیمار هست رو همیشه می بینم از وقتی که بدنیا آمدم.....جانباز 5 درصد 10 درصد واقعا با درصد جانبازان بالای 25 درصد قابل مقایسه نیستند....
سلام.ودرودبرخواهرم فاطمه.قابل مقایسه نیست.5 تا50درصدآنهم شیمیایی.ولی بایدتوجه داشته باشیم هرکس به نوعی دردومشکلات داردکه بایدرسیدگی شود..به امیدحل مشکلات همه ی ایثارگران.انشاءالله
سلام رسیدگی پزشکی حق درصد بالا هاست، اما سختی جنگ روی دوش کسانی بود که در جبهه بیشتر بودند و درصد ملاک نیست؟ این پلاک است که ملاک است، خواهر جان به ما که یک ریال ندادند، همه مال شما
سلام،من جانباز 70%اصفهانی هستم، درمورد ماده24قانون جامع ایثارگران سوالی دارم؟خانم من 23سال است شاغل رسمی دانشگاه اصفهان است و تقاضای استفاده از ماده را دارد،اما دوسه سالی است که آقایان بنیاد با وعده پوچ و توخالی تامین بارمالیو نوشتن آیین نامه و هماهنگی با صندوق های بازنشستگی وغیره ما را معطل و بلاتکلیف گذاشته اندوگویا کسی هم به فکر حل و فصل موضوع نیست، از آنجایی که همسر من یک کلیه اش رابراثربیماری ازدست داد و کلیه دیگر هم وضعش خوب نیست و نارسایی دارد وحداکثر 20% کارکرد دارد و اخیرا هم دو عمل جراحی سخت در ناحیه روده ایی داشته که به شدت توان و قوای او را ازبین برده و هم اینک در سومین ماه گذراندن استراحت پزشکی کامل است، چطور میتوانیم به صورت موردی بر مبنای ضرورت های موجود که عرض شد از مفاد این ماده و با پنج سال ارفاغی بازنشستگی پیش از موعد را عملی اش کنیم ، چون آنطور که از شواهد و قرائن پیداست بنیاد و سایر سازمانهای زیربط با بهانه تراشی نمیخواهند کار موثری برای ما بکنند،اگراین آقایان مسئول قدری به خود زحمت میدادند و آماری از متقاضیان بهرهمندی از مفاد این ماده میگرفتند بی شک متوجه میشدند که آنقدر تعداد خواهان و واجدین شرایطش محدود و ناچیز است که لازم نبود اینهمه مدت اجرای ماده را معطل کارهاو وعده های بی سرانجام نگه دارندو اساسا فشارویا بارمالی تحمیل نمیکند،ازباب نمونه در کل استان ما ظرف همین دو سه سال معطلی فقط دو سه نفر به بنیاد مراجعه و آنهم احتمالاواجد شرابط داشته اندکه یکی از آنها خانم من بوده است یا در دانشگاه اصفهان تنها و تنها همسر اینجانب متقاضی بوده که بخش اداری آنجا نیز موافقت داشته و همکاری داشته است، پس تعدادنفرات به خصوص همسران جانبازان 70%بسیاربسیاراندکند، شما بفرمایید اینجانب چه کنم تا این ماده در مورد همسرم اقدام شود، حتی گفتم حاضرم بخشی از کسورات قانونی سنوات به اصطلاح ارفاقی را خود به عهده بگیرم،شما راهنمایی کنید چه بکنیم ؟ و یا اصلا بخش اول این ماده که به جانبازان بیش از 50% اشاره کرده نیازبه بخشنامه و اجرایی دارد،ومتن واضح و شفاف نگفته است؟ یا باتوجه به واجدین و خواهان های اندک این ماده چرا بنیاد و سایرین نمیتواننداز منابع خود آنهم به ضرورت و موردی و الویتی و مرحله ایی در رابطه با ما اقدام کنند تا پس از گشایش اعتبار ، دیون را تبادل کنند، قوانین و بخشنامه های اجرایی بازنشستکی چه عادی و ارفاقی یک محاسبات عجیب و غریب و غیر معمولی که ندارند و همه ادارات دولت و صندوقها به صورت روتین و روزمره دارند انجامش میدهند، چرا بنیاد آمار و ارقام این طیف از متقاضیان را غلو آمیز و تخیلی ارائه داده است تا تصمیم گیران و صندوقها از تامین مالی اش بترسند و همه حتی بعضا نمایندگان مجلس که میتوانستند اصلاحش کنند پا پس بکشند ،؟ لطفا شما مرا در این رفع این مشکل یاری کنید، بسیار سپاسگزارم
کدوم مدافع تو ....
توی هیمین سازمان اقتصادی کوثر که زیر مجموعه بنیاد شهیده با ایثارگر و خانواده هاشون مثل مجرم رفتار میکنند...
تو این سازمان ایثارگر بودن جلوی رشدتو میگره باید یا لر باشی یا آشنایی تو جهاد داشته باشی...
باسلام . جانباز 20 درصد وکارمند هستم .همانگونه که استحضار دارید قانون صددرصد هزینه های درمان جانبازان را درتعهد دولت قرارداده اما متاسفانه بنیاد در کرمانشاه هزینه دندان وعینک را نمی پذیرد . لطفا کسی توضیح دهد علت چیست ؟
با سلام هزینه های درمان از شهریور سال 94 به عهده بنیاد شهید است و نه سازمانها
سلام فقط اداره مربوطه باید پاسخگو باشد نه بنیادشهید.
بنام خدا، بدون مقدمه ،بدون شرح،بدون تعارف،بدون ترس وحشت ازاحدی، ایهاالناس ای کسانیکه دلسوزنظام هستیدایکسانیکه خون دادیدبرای سیرآب شدن انقلاب ایکسانیکه درمجاورتتان دختران شهیدی هست که هنوزمظلومیت رادرچهره اشان می بینید،ایکسانیکه باشهدانشستید،ایکسانیکه جنگ رادیدید پاره پاره شدن جوان معصوم رادیدیدتکه تکه شدن صمدهارادیدیددردهای امام راحل رادیدید،زجرهای مردمانتان رابرای به ثمررسیدن انقلاب دیدید،ودیدید.........هزاران هزارمخاطرات را،امروزبوی نابودی می آیدامرورمدیرکل انتقال خون یک استانی که بهترین جوانان پاک مذهبی،معتقد وغیرتی رابرای این انقلاب تقدیم کردجلودوربین صداوسیمابامعاونش مانوراهدای خون میدهندکه این مانوراصلااگرحقیقت هم باشدمانوری انقلابی نیست چه رسدبه آنکه جسارت خبرنگارودقتش منجربه سیاه بازی یک مدیرکل ومعاونش شودکه چسب رابرداردوسوزنی دردست هیچکدام نرفته باشداین نابودی نیست این رذالت نیست که مدیربانکمان مختلس باشداین بیشرمی نیست که نماینده مردم مرکزمان ازدزدی پدرش حمایت کنداین بوی نابودی نمیدهدکه سه سال است هروقت درگوگل سرچ میکنی بنیادشهیدکه مقدسترین نهادهااست تیترسومش نوشته اختلاس دربنیادشهیداینهاحکایت ازورودنامحرمان دارنداینهاهمان ترسهایی است که امام راحل باخودیدک میکشیدکجائیدای باقی ماندگان گردانهای شرافت که فرماندهانتان دوستانتان جلوچشمانتان تکه تکه شدندکجائیدای فرزندان شهداکه خون مقدس پدرانتان باوجودنااهلان گرگ صفت ،کفتا پیشه موردهجوم قرارگرفته غیرتتان کجارفته ای هرآنکه مینویسی رهبرم بی توهرگزکف دستانتان مینویسیدسیدعلی آیاهیچ فکرکرده ایدکه سیدعلی چه دردی میکشدآیابه عمق فاجعه نگاه کرده ایدیاعین کبک سرتان رازیربرف کرده ایدوفکرمیکنیدشکارچی شمارانمی بیندوناگهان مورداصابت تیرشکارمیشویدبوی خیانت درهمه جای جای ایران بمشام میرسدغیرتتان راتکان دهیدکـــــــــه خیلی زوددیــــــــــــرمیشودســـــــــربازی فدایی رهبروخادمی برای شهدارضاامیری فارسانی،
درودبرشماکه حرفهات همه حقه..من به عنوان یک عضوکوچک این خانواده همیشه درخدمتم شماوفاش نیوزهستم.
سلام برمهدی صاحب الزمان (عج) و رهبرعزیزمان ایت ا... امام خامنه ای وشهداوخانواده محترمشان و همه جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی ایران ،دل اقایمان را نیز به درد اوردند،(کارسختی نیست در یک جمله ) قانون نوشته شده را کناربزارید،ریاست و معاونین وپرسنل بنیاد شهید وامورایثارگران و کمیسیونهای بدوی و عالی و غیره وظیفه شرعی داریدبه همه جامانده های و وامانده های جنگ تحمیلی علیه بعثیهای متجاوز و داعشهای امروزبهترین مزایا را هم به خودشان و هم به خانواده محترمشان هدیه کنید، اگر ترس از دست دادن پست ومقامتان نباشد،الان وظیفه دارید باید به جنگ داعشیهای متجاوزبروید چون همه چیز مهیاست و جاده دراز،حداقل در راه می توانیدخودتان را و دوری خانواده و از دست دادن عزیزتان وبدون سرودست وپاو با اعصاب داغون ودردهای بعد از زنده ماندن را تجربه کنید بخدا جراتشو ندارید ،پس مزد 8 سال دفاع از این اب خاک اسلامی را هدیه و وظیفه دارید به این جامانده های بزرگوار مساعدت کنید اگر غیره این باشد گناه کبیره است ، گناه کبیره قابل جبران نیست واااااهه خانواده های ایثارگربان دست وپشت در پشت شما تا روز قیامت خواهد بود ، وقتی رهبربه شما دستوری می دهد همه بگویید چشم و بسم ا... شروع کنید با اینکه بسیار دیر شده //وای بر شما // از خواب بیدارشوید //با تقدیر ازمدیر مسئول سایت فاش نیــــــــوزو همرزمانم که دلم برایتان خیلی تنگ شده دوستتان دارم . بخصوص مرتضی خاکپور
با جانبازان چه می کنید امروز برای دریافت وام 5 ملیون تومانی از طرف بنیاد شهید به بانک دی شعبه نور چها راه ولی عصر معرفی شدم مدارک درخواستی 1/ معرفی نامه از بنیاد شهید مدیر کل تسهیلات رفاهی با توجه به ابلاغیه ب/15/1814معاون اعتبارات بانک دی94/3/24 2/معرفی کسر از حقوق از 2 نفر 3/سفته 6/5 ملیون تومان 4/کپی کارت ملی شناسنامه سند منزل قبض اب برق تلفن واقعا دو نفر ضامن حقوق بگیر سفته قبض اب برق تلفن و کپی سند برای وام های ملیاردی هم لازم است پس معرفی نامه اداره کل رفاهی چه بوده است
باسلام يه سوال دارم از حاج آقا شهيدي رياست محترم بنياد شهيد و امور ايثارگران و ديگر متوليان امر كميسيون حالت اشتغال كه واقعا كميسيون حالت اشتغال چرا چندين سال است برگزار نميشود از جانبازان خراسان شمالي هستم با 53 سال سن و شاغل 3 سال است تقاضاي كميسيون حالت اشتغال دادم سال گذشته بنياد اعلام كردن مدارك زيادي جهت كميسيون خواستن همه رو تحويل دادم ولي متاسفانه هر وقت مي پرسيم بنياد ميگويد در نوبت هستيد و چند سال است اصلا كميسيون برگزار نشده و اگر هم در آينده برگزار بشه حداكثر براي هر شهرستان 2 نفر بيشتر پذيرش وجود ندارد واقعا اين چه بي ساماني و بي برنامگي در بنياد است كه با بي اعتنايي به ساحت جانبازان مسئولين آنها را دارند عملا زير پاشون له ميكنند يعني واقعا يك كميسيون حالت اشتغال اينقدر دنگ و فنگ داره كه نميشه لااقل سال يك مرتبه برگزار گردد. به خدا فرداي قيامت بايد در مقابل ميزان عدل روبروي رسول خدا وائمه اطهار (س) جوابگو باشيد. لطفا راهنمايي بفرماييد دردمون رو به كي بگيم
با سلام به برادر داوود
برادر عزیز سوالا خود را در کنال تلگرامی اقای مجتهد بگذارید تا ایشان شما را راهنمایی کنند
آدرس لینک تلگرام
https://telegram.me/setad1395
با سلام و احترام عدم تمکین سارمان مدیریت و برنامه ریزی به مصوبه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی. همانگونه که در سایت های مختلف خبری در تاریخ 21 تیر ماه 95 درج گردید. پس از اعتراضات فرزندان شاهد فرهنگی به عدم اجرای ماده 51 قانون جامع ایثارگران که اسامی معترضین پیوست می باشد؛ جلسه ای با حضور اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، ریاست کمیسون جناب دکتر زاهدی، قائم مقام بنیاد شهید و مسئول کمیسیون ماده 16جناب سردار انصاری، نماینده سازمان مدیریت، مدیر کل اموراداری وزارت آموزش و پرورش، مدیر کل امور شاهد وزارت آموزش و پرورش برگزار شد؛ که وزارت آموزش و پرورش با همکاری سازمان مدیریت ملزم به اجرای قانون گردید. اما متاسفانه سازمان مدیریت با دهن کجی به مصوبه کمیسیون حاضر به همکاری و اجرای قانون برای فرزندان شاهد نیست. از آن سردبیر محترم خواهشمندم بر اساس رسالت رسانه ای مبنی بر انعکاس واقعیت اقدام به انتشار مطلب نماید. با تشکر
باسلام سالهای 65ت64به مدت18ماه درتمام عملیاتها جنوب حضوربه عنوان مسول قبضه توپ 130 م.م که بردش 30کیلومتربود جنگیدیم ازوطن دفاع های کردیم وخون دل خوردیم یکی تا به حال احوالی از ما نپرسید زیراتش های توپخانه وراکت شیمیایی وبمب هاورگبارها شب راصبح وروز راشب می کردیم بااین صدای موج انفجارهااعصاب وروان برامون نماند که نماندازناحیه پوست شیمیایی شدیم بعدازسالها گفتیم یک تشکیل پرونده هم مابدیم حالا که کسی احوالمان رانگرفته 4سال است که تشکیل پرونده داده ایم که ای کاش نداده بودیم هنوزهم گمنام مانده ایم از فارس داراب واقعا درکمسیون سپاه فارس شیراز به اینجانب می گویند ملاک شیمیایی فقط ریه ملاک است باتوجه به اینکه دکترمتخصص خودشان شیمیایی پوست اینجانب راتاییدکرده قبول ندارند ازشماتقاضای رسیدگی رادارم بنده خیلی برای جنگ ورزمندگان زحمت کشیدم ایااین جواب وپاداشم هست که به دادم نرسند تقاضای رسیدگی دارم ازاستان فارس داراب
سلام.جناب مجتهدلطفااین شماره تلفن تلگرام رابه هرطریقی که صلاح میدانیدبه ما برسانید.ممنونیم.باتشکر.
آیدی تلگرام آقای مجتهد
https://telegram.me/Ymojtahed
بنیاد جانبازان نگو بنیاد چانبازان یک عد خاص چطور میشه جانباز حعوق بگیر بنیاد با 35 درصد بالای 3 ملیون بگیر جانباز70 درصد نیروهای مسلح 1 ملیون 300 مگه اونها از ایران دفاع کردن ما از طورن تعبض تا چه اندازه خراب بشه این بنیاد فقط حرف شعار بس کنید
چرا مجلس مصوبه قبلي خود را كه در مورد معافيت جديد سربازي براي ايثارگران بود را در اصلاح مجدد حذف كرد ؟ در حالي كه شوراي نگهبان به شكل موردي اين مورد را رد نكرد بلكه به حجم كلي لايحه ايراد گرفت. منظور قانون دائمي كردن احكام برنامه و اصلاح قانون جامع ايثارگران لطفاااا پيگيري كنيد لطفااا بند ب مصوبه قبلي اصلاح قانون جامع و دائمي شدن ان حذف شد
مگر من مینوانم خودم را بایک جانباز 70درصد مقایسه بکنم وتوقع بیجای داشته باشم که مثل یک جانباز 70درصد امکانات داشته باشم تا یک مجروح 5درصد خودش جانباز تلقی بکند وتوقعات بیجا وزشتی داشته باشند

...

می توانی خودت را بحساب نیاوری .

اصلاً فرض کن وجود نداری .

برای زمین و زمان بهتر است که نباشی .

شاید بچه های جبهه و جنگ

رزمندگان جانبازان مثلاً 5 % حقوق بگیر شوند .

و از فقر و نداری نجات یابند .

فرعون با اون همه ظلمش سقط شد .

...

با سلام وادب احترام ابه استحضار نرسانم بنده وما رم همسر شهید بعد از بیست سال بدبختی که تاکنون گریبان میباشد به دلیل اینکه بتوانیم با جناب والامقام قلی شهیدی ریس بنیاد شهید کل کشور با مکاتبات از طرف دکتر کولیوند وبا آقای اکبریان نامه تهیه درخصوص ملاقات و وقت رسد گی به محل مربوط کار شهیدی ارسال شد که بعد از چندی جواب نامه این بود که اگر مل اقا نیاز دارید باید بانماینده شهرتان به دیدار آقای شهیدی بیاید به خدا قسم این نیست مگر حضرت آقا را که دیدار ه هخواهیم کنیم اینقدر سخت نیست نگذارید به آن جای برسد که با اسناد ومدارک در کامل هی اجتماعی اجحاف در حق یک شهید و خانواده ایشان راکه هنوز به پایان نرسیده رسانه شود آقای شهیدی شما به دیار برخی از خانواده ی که نامه های متعهد د برای دیدارشماداداهاند وبی توجهی کرد تایپ آنها را برسی نماید ملاقاتی بگذرید تااین خانواده ها با مشکلاتی که بنیاد برایشان درست کرده است به گوشتان برساند نه اینکه فردی مثال اینجانب عقده ای از آن مجمع شما گردد مادرم طی چندسال است که مسکن برای زندگی ندارد وهم گریزانم زندگی میکنم خداوند تمام جواب این ظلم ها را خواهد و این میز ها برای کسی ماندگار نخواهد بود باشد که انشاالله به ما خواهد رسید کهدر روبه‌رو ی هم در نزد آن کسانی که اطاعت و خبر از مشکلات ما دارند پرده ای ظلم کنار خواهد رفت شمارا باید در عکس دید وما مخی که از نهاد رییس‌جمهور بر شما ارسال میشود و نامه را به جای درخفا به بسرمیبرند مختومه ونه دوم میکنند خوشامد دیگر از جوابهای کذب مسولیت آن مجمع به آمده لطفارسیدی گی به این مشکل نماید
این بحث ها و حاشیه سازی دردی از ایثارگران را دوا نمیکنه
از این شعارها دست بکشید
زمان احمدی نژاد قسمتی از بازنشستگی شهدا را دادن و این دوره یک ریال ندادند که هیچ ، قط و فقط شعار و حاشیه سازی میکنن
خواهشا اگه میتونید مطالبات ایثارگران را بدین
گوشمون از این همه شعار پره
بنیاد شهید باید مدافع انصاف و عدالت در حوزه ایثارگران باشد در این صورت به صورت نا خوداگاه حقوق ایثارگران حفظ می شود
خدا یادم آمـــــــــــدیک غروب سردسرد،میگذشت ازکوچه مادورگرد،دادمیزدکهنه قالی میخرم،کوزه وظرف سفالیرمیخرم ،دست آخرآنچه داریدمیخرم اشک درچشمان باباحلقه بست ،عاقبت آهی کشیدبغضش شکست اول ماه هست ونان درسفره نیست،ای خداشکرت ولی این زندگیست،بوی نان تازه هوشش برده بود،اتفاقامادرم هم روزه بود،خواهرم بی روسری بیرون دوید،گفت آقاسفره خالی میخرید ،این شده داستان امروزماایثارگرانیکه روزی میگفتندبرودنبال کارهات میگفتیم چطور،،، میگفتم ماطلبی نداریم سهمی نداریم اعتقاداتمان قفلمان میکردومیگفتیم جان بازآنهابودندکه جان دادندماچه کردیم که برویم بعدبیکباره دیدیم خیلیهاسهامشون راگرفتندخیلی به اندازه شصت سال زندگی مارایکماه گرفتندوخوردند،ومابرای ابتدایی ترین هامحتاج محتاجیم ،میگویندبازماندگان جنگ آلمان هروقت میخواستندازمسیری عبورکنندهمه خودروهابه احترامشان توقف میکردندمیگویندکویت یک مکانی بنام لجنة الشهداداردکه برای آنهاییکه حتی مقاومت هم نکردندوفرارکردندخدمات میدهندونیازهاراازابتدایی تاانتهایی فراهم میکندمیگویندژاپن هم همینطور آنوقت اینجادرسرزمینی که ابتدای سخن هروزیرش هررئیسش هرمسئولش ازشهداوجانبازان است وهمیشه مانورهاروی این قشربوده اماارهمین قشروامانده تروجودندارد امیدوارم بجای اینهمه بی عدالتی کنی عدالت جایگزین گردد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi